Mity wdrożeniowe, czyli co właściciel firmy powinien wiedzieć zanim kupi ERP?


2013-11-22
Wdrożenie ERP jest niewątpliwie ogromną szansą dla firmy decydującej się na implementację systemu IT tej klasy. Korzyści w postaci zintegrowania informacji, zdefiniowania i uporządkowania procesów, czy optymalizacji zasobów firmy - są nie do przecenienia.

Jednak managerowie i właściciele biorący udział we wdrożeniu nie zawsze wiedzą, na co tak naprawdę się decydują. Wdrożenie systemu ERP to przecież ogromny wysiłek ze strony przedsiębiorstwa, a firma wdrożeniowa ma za zadanie tylko pokierować całym tym procesem. Z jakimi mitami wdrożeniowymi stykają się konsultanci wdrożeniowi?

Mit nr 1: „Kupiliśmy system i… mamy temat z głowy!”

Samo zapłacenie faktury za licencje sprawy nie załatwia. Nie wystarczy kupić odkurzacz by mieć czysto w mieszkaniu. Trzeba nauczyć się go obsługiwać i zacząć używać. Podobnie jest z systemem ERP.

Wdrożenie systemu to proces wymagający aktywności zarówno ze strony firmy wdrożeniowej, jak i klienta. Profesjonalna firma wdrożeniowa zaczyna od analizy przedwdrożeniowej. Na tym etapie rozpoznaje się potrzeby firmy i zaleca stosowne rozwiązania. Następnie sukcesywnie realizuje się cele w niej założone.

Managerowie często nie zdają sobie sprawy, że wdrożenie systemu to duży wysiłek organizacyjny ze strony firmy, wiążący się w początkowym okresie ze zwiększonym nakładem pracy. Aby wszystko doprowadzić do właściwego porządku trzeba ponieść wysiłek związany z nauczeniem się nowych narzędzi i oswoić się ze zmianami. To wszystko wymaga czasu i cierpliwości, dlatego okres przejściowy bywa uciążliwy zarówno dla kadry zarządzającej, jak i pracowników, przyzwyczajonych do starych metod działania. 

Czytaj całość artykułu tutaj:  Mity wdrożeniowe, czyli co właściciel firmy powinien wiedzieć zanim kupi ERP?

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl