Mixx Awards 2011, Forum IAB- raport medialny
W dniach 8-9 listopada 2011 w Warszawie odbyły się targi Internet Poland oraz dwa bardzo znaczące eventy-Forum IAB i Gala Mixx Awards 2011. Zespół Mediamon- Monitoring Mediów przedstawia raport medialny dotyczący tych dwóch wydarzeń. Raport dotyczy okresu od 10.10.2011 do 9.11.2011.
Forum IAB
W badanym okresie odnotowano 151 publikacji i opinii dotyczących frazy Forum IAB. Średnio publikowano na ten temat 5 informacji dziennie. Analizując wykres rozkładu publikacji w czasie zauważamy że najwięcej informacji pojawiło się w sieci około tygodnia przed samym wydarzeniem oraz w dniach kiedy konferencja miała miejsce.
Najbardziej medialną informacją dotyczącą Forum IAB okazała się wiadomość o wystąpieniu Tomasza Lisa. Dziennikarz podczas prelekcji miał przedstawić swój najnowszy projekt cosnowego.pl- polski Huffington Post. Opiniotwórczej platformy na której swoje artykuły będzie mógł zamieścić każdy ( tak działa angielska wersji strony). W dniu ukazania się zapowiedzi tego wydarzenia w mediach 3.11, w sieci ukazało się 33 publikacji dotyczących tego tematu. Największa w drugiej kolejności liczba publikacji dotyczących Forum IAB pojawiła się 8.11 ( tego dnia rozpoczęła się konferencja). Informacji było aż 31.
O tematyce Forum IAB i samym wydarzeniu w większości pisały portale informacyjne. W tych mediach ukazało się 72 % publikowanych informacji. Tylko 28 % publikacji i komentarzy ukazało się w mediach społecznościowych typu blogi, fora, Facebook.
Mixx Awards 2011
W badanym okresie odnotowano 139 publikacji i opinii dotyczących Mixx Awards. Średnio publikowano na ten temat 4,5 informacji dziennie. Analizując wykres rozkładu publikacji w czasie zauważamy że najwięcej informacji pojawiło się w sieci w dniu wydarzenia. Oraz dzień później, było to odpowiednio 17 i 33 publikacje.
Publikacje pojawiające się w ciągu tych dwóch dni dotyczyły głównie wyników konkursu, ogłoszonych na Gali. Tytuł agencji roku otrzymały ex aequo dwie agencje Pride&Glory i 180heartbeats.
Najwięcej informacji dotyczących Gali Mixx Awards w badanym czasie pojawiło się w mediach informacyjnych- było to 68% wszystkich informacji na temat tego wydarzenia, 32% publikacji pojawiło się w mediach społecznościowych.
W badaniu uwzględnione zostały frazy Forum IAB oraz Mixx Awards. Dane zebrane zostały na podstawie 120tys. źródeł monitorowanych przez system MediaMon i obejmują wyłącznie publikacje, które pojawiły się w Internecie w badanym okresie.