Mobilność metodą na kryzys


Mobilność metodą na kryzys
2013-03-20
Są metody, dzięki którym kryzys można wręcz wykorzystać na własną korzyść. Wystarczy zaprzyjaźnić się z mobilnością i pozwolić jej wejść w strukturę naszej firmy, a może okazać się, że właśnie dzięki temu zostawimy konkurencję daleko w tyle.

Przenośne, w pełni ruchome usługi to znakomity pomysł na rozszerzenie dotychczasowej działalności lub też na rozpoczęcie nowej. Szczególnie istotną rolę będą tu odgrywały pojazdy ciężarowe, auta dostawcze oraz możliwości ich adaptacji do naszych potrzeb. Bez względu na to czy prowadzimy firmę kurierską, sklep spożywczy czy warsztat samochodowy należy zastanowić się, jak zagwarantować mobilny charakter oferowanych przez nas usług.

- Wystarczy dobrać odpowiednie narzędzia gwarantujące tę mobilność – a tych na rynku jest pod dostatkiem. Przy poszukiwaniach tego, które będzie dla nas najlepsze należy zwracać uwagę na ciężar, ładowność i wytrzymałość konstrukcji pojazdu, bo to nimi przecież będziemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów – mówi Grzegorz Szwej z Pony Auto Polska, producenta nadwozi samochodowych.

Kluczowym w tej kwestii jest zastanowienie się nad tym, co z szeroko rozumianych zalet mobilności może służyć naszej firmie. Należy pamiętać, że najlepszą radą na kryzys jest poszukiwanie nowych rynków zbytu oraz wykorzystanie tych obszarów działalności, które dotąd nie były w pełni eksploatowane. W tym celu nie trzeba otwierać nowych punktów - są przecież tańsze i skuteczniejsze rozwiązania. I nie dotyczy to tylko powszechnych już dziś mobilnych punktów gastronomicznych i użytkowych - istnieją rozwiązania, dzięki którym pojawiają się w pełni ruchome laboratoria czy nawet banki. Podobnie warsztaty samochodowe - dzięki innowacyjnym przedsięwzięciom stają się świetnym pomysłem na biznes; stanowią bowiem solidną konkurencję dla tradycyjnych warsztatów i świetne rozwiązanie dla wszelkich firm spedycyjnych czy transportowych, które wysyłając kierowców w wielotygodniowe trasy samochodami ciężarowymi nie mogą pozwolić sobie na wizytę w tradycyjnym warsztacie.

Mobilność to nowy charakter działalności - wymagający inwestycji, ale jednocześnie gwarantujący, że przy odrobinie szczęścia haczyk chwyci. Tym bardziej, że już przecież istnieją rozwiązania technologiczne sprzyjające rozwojowi mobilnych firm.

 - Sklepy mobilne, samochody warsztatowe do naprawy pojazdów czy ruchome pogotowia techniczne cieszą się wielkim uznaniem i popularnością wśród klientów. Coraz więcej tego rodzaju produktów jest dedykowanych najpopularniejszym markom pojazdów takim jak Renault, Mercedes czy VW. Inwestycje firm w sklepy i placówki zabudowane na podwoziach umożliwiają stworzenie wyrobu unikatowego pod względem zastosowanej technologii, estetyki, wykonania i funkcjonalności – zauważa Grzegorz Szwej z Pony Auto.

Ale mobilność to nie tylko gotowe do dowolnego przemieszczania się placówki. To także samo przemieszczanie się – podróże, dostawy oraz związane z nimi trudności czy konsekwencje, w tym prawdziwe zmory kierowców – coraz częstsze fotoradary i kontrole drogowe z ważeniem pojazdów. Rozwiązań problemów przedsiębiorców chcących transportować więcej i taniej jest wcale niemało. Jednym z przykładów dostępnych na rynku są super lekkie kontenery z najlżejszą windą załadunkową. Innowacja ta łączy ze sobą tylną część nadwozia z windą – dając w zamian jedną, praktyczną zabudowę samochodową. Co ważne, dzięki szeroko zastosowanym profilom aluminiowym, a także ze względu na super lekkie panele ścian, rozwiązanie to gwarantuje mniejszy od standardowego ciężar nadwozia. To znakomity sposób zoptymalizowanie połączenia lekkości furgonu ze zwiększoną ładownością. Wszystko to idzie w parze z estetyką, wytrzymałością całej konstrukcji i solidną izolacją furgonu. Nie należy przy tym zapominać o komforcie jazdy oraz o bezpieczeństwie samego kierującego pojazdem – producenci coraz częściej oferują także specjalne moduły pełniące jednocześnie trzy funkcje: spoilera dachowego, podwyższenia typu Glob oraz kabiny sypialnej. Co ważne - wykonanie ścian tego typu produktów z laminatu daje do dyspozycji dużą, praktyczną powierzchnię reklamową. Mobilną tak samo, jak cała działalność.

- Rozwiązania pokroju kontenera z windą załadowczą czy nowoczesnych furgonów lub kabin sypialnych to nic innego, jak odpowiedź na dzisiejsze potrzeby przedsiębiorców. Producenci coraz częściej stawiają sobie za cel dotrzymanie kroku obecnym trendom. W niektórych aspektach udaje im się te trendy tworzyć i dzięki temu umacniać pozycję na rynku. To ważne z punktu widzenia właściciela firmy – przeładowanie samochodu nie tylko naraża na mandaty i konsekwencje prawne, ale także ogranicza bezpieczeństwo kierowców. Produkty te oznaczone są certyfikatem jakości ISO 9001 - oznacza to tyle, że spełniają wszelkie normy techniczne, jakościowe i bezpieczeństwa. Połączenie ich praktycznego wymiaru z innowacyjną konstrukcją stanowi świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą przewozić więcej i taniej, zachowując przy tym dbałość o bezpieczeństwo i komfort pracy kierowców – dodaje Grzegorz Szwej z Pony Auto Polska.

Pogodzenie niekiedy rygorystycznego prawa z interesem firmy to dziś jeden z kluczowych czynników warunkujących sukces. Mobilność oraz wynikające z jej zrozumienia innowacyjne rozwiązania dla transportu pozwalają nie tylko podnieść wydajność firmy, ale także stawić czoła kryzysowi w ogóle.

- Bo z kryzysem - tłumaczy Grzegorz Szwej Pony Auto Polska - nie trzeba walczyć. Można go obejść - a w zasadzie, dzięki innowacyjnym nadwoziom - objechać. Objechać szerokim łukiem i przy okazji zadbać o rozwój własnego biznesu. Zachowując, a nawet rozwijając, jakość, wydajność i bezpieczeństwo w naszej firmie.

Nadesłał:

bskowron

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl