Mocny zespół w ABC Data zyskuje nowych dyrektorów


2015-10-27
ABC Data znana jest z dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w regionie CEE. Za sukcesami Spółki stoi zespół świetnych fachowców. Dzięki dynamicznemu rozwojowi i osiągnięciu bardzo silnej pozycji w regionie CEE, z chęcią dołączają do niego kolejne talenty biznesowe.

Ostatni okres był dla zespołu ABC Data niezwykle pracowity. Wprowadzono wiele zmian, które pozwoliły Spółce osiągnąć znaczące sukcesy. Odnotowała ona ponadprzeciętny wzrost marży, wypracowała świetne parametry finansowe,  zoptymalizowała strukturę firmy oraz zdyscyplinowała politykę kosztową.

Kadra zarządzająca Spółką stale udowadnia, że są specjalistami w swojej dziedzinie. Tacy są też nowi dyrektorzy Spółki, którzy wnoszą nową jakość w swoich obszarach biznesowych. Bogate doświadczenie i obszerną więdzę zdobywali w innych firmach lub w ciągu wieloletniej pracy w ABC Data. Obecnie mają wesprzeć te obszary, które stanowią ważne ogniwa napędzające rozwój Spółki.

ABC Data silnie koncentruje się na rozbudowywaniu usług doradczych w ramach obszaru zwanego Value+. Firma rozwija wiedzę inżynierską i usługi dodane polegające na wsparciu w doborze oraz konfiguracji sprzętu, oprogramowania oraz usług najlepiej odpowiadających zmieniającym się potrzebom biznesowym firm w dzisiejszych czasach. ABC Data powierzyła kierowanie działem Value+ Pawłowi Ryniewiczowi, który w firmie pracuje od kwietnia tego roku. Wcześniej przez wiele lat sprawował funkcję Managera Regionalnego na Europę Środkową w Logitech. Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Działu Value+ w ABC Data wraz ze swoim zespołem ma sprawić, że Spółka stanie się dostawcą kompleksowych rozwiązań z zakresu ICT, m.in. w obszarze surveillance, bezpieczeństwa i usług w chmurze. Zajmuje się też rozwojem programu edukacji partnerów oraz klientów końcowych w tym obszarze.

ABC Data wzmacnia również obszar sprzedaży w sektorze mobile. Objęcie przez Macieja Jarmińskiego w kwietniu 2015 roku funkcji Dyrektora Działu Mobile ma zapewnić Spółce dynamiczny rozwój na tym polu. Do ABC Data przeszedł z firmy Action, w której pracował przez 5 lat na stanowisku Dyrektora Działu Obsługi Rynku Telekomunikacyjnego. W ABC Data jako cel swojej pracy obrał konsolidację dystrybucji marek GSM poprzez wykorzystanie zasięgu i potencjału Spółki działającej aż na 8 rynkach regionu CEE i wejście we współpracę z producentami w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Jego zadaniem jest również wsparcie marek GSM na rynku polskim, obsługa klientów z sektora telekomunikacyjnego oraz rozwój grup i linii produktowych z szeroko rozumianej kategorii Internetu Rzeczy, w tym produktów typu „smart” – już dostępne sa pierwsze produkty z kategorii smart-fit, a wkrótce również z health i home.

Dla spółki bardzo ważny jest również rozwój sprzedaży produktów z kategorii RTV i AGD, którą w maju 2015 roku przejął Artur Rzysko. Wcześniej pracował w Media Expert TERG S.A. na stanowiskach m.in. Zastępcy Dyrektora Generalnego oraz Dyrektora Sprzedaży. W ABC Data, poza zwiększaniem udziałów rynkowych w sprzedaży produktów RTV i AGD w Polsce oraz CEE, planuje stworzyć siatkę sklepów partnerskich z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, poszerzyć portfolio produktów oraz listę firm partnerskich wśród dostawców oraz odbiorców. Jego celem jest prowadzenie klarownej polityki  sprzedaży dla wszystkich kanałów dystrybucji.

 

Radosław Góralczyk w lipcu 2015 roku został Dyrektorem Handlowym i odpowiada za rozwój sprzedaży do małych i średnich partnerów, klientów e-commerce, klientów korporacyjnych oraz sieci detalicznych. Od 9 lat jest związany z ABC Datą. Poprzednio pełnił rolę Menadżera Sprzedaży. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Stosowanej i Zarządzania oraz Szkoły Głównej Handlowej. Pracuje nad stałym wzrostem satysfakcji klientów. Cel ten chce osiągnąć poprzez poszerzanie oferty produktowej, podniesienie jakości obsługi oraz rozwijanie korzystnych ofert współpracy. Planuje też szereg działań handlowych, które pozwolą Spółce umocnić się na pozycji lidera na rynku dystrybucji.

Wojciech Mayer jest związany z branżą IT od 2007 roku. Pracował wcześniej m.in. dla firmy Komputronik S.A. oraz Komputronik Biznes Sp. z o.o. koncentrując się  na budowaniu długofalowych relacji z klientami. Jest ekspertem w zakresie rozwiązań serwerowych, pamięci masowych, wirtualizacji, jak również technologii wykorzystywanych do tworzenia kopii zapasowych i archiwizacji danych. W ABC Data odpowiada za budowanie, wdrażanie i realizację strategii sprzedaży projektowej skierowanej do największych partnerów. Powierzony Wojciechowi Mayerowi Dział Sprzedaży Projektowej ma na celu zapewnienie najwyższej jakości obsługi integratorów i resellerów na każdym etapie realizowanego projektu. Wspólnie z zespołem doświadczonych Key Account Managerów wspieranych przez stacjonarny dział sprzedaży zapewnią komplementarne wsparcie we wszystkich rejonach kraju. Znaczny potencjał rynku zaawansowanych technologii daje możliwość rozwoju w obszarze sprzedaży kompleksowych rozwiązań z wartością dodaną partnerom realizującym wspólnie z ABC Data małe, średnie jak i największe projekty informatyczne.

„Richard Branson powiedział, że dobrzy ludzie nie tylko są kluczowi dla firmy, oni są firmą. I tak jest też w przypadku ABC Data. – mówi prezes ABC Data, Ilona Weiss. – Nasi nowi dyrektorzy to uzupełnienie dla dotychczasowego zespołu składającego się z uznanych przez rynek specjalistów, którzy wypracowują świetne wyniki, budują bardzo dobre relacje z klientami i dostawcami. Dzięki takim osobom ABC Data staje się dystrybutorem pierwszego wyboru. Jestem przekonana, że z takim zespołem osiągniemy swój cel strategiczny jakim jest zdobycie pozycji nr 1 w dystrybucji IT w Europie Środkowowschodniej.”

O ABC Data S.A.

ABC Data S.A. jest liderem rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w ośmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE). Firma od ponad 25 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 100 tys. produktów ponad 430 renomowanych dostawców. W ostatnich miesiącach do portfolio produktowego włączone zostały nowe kategorie takie jak produkty smart, artykuły papiernicze i biurowe,  zabawki oraz narzędzia i elektronarzędzia. Dzięki systematycznemu rozwojowi i wieloletnim inwestycjom w internetowe platformy obsługi klientów, firma zajmuje czołową pozycję w zakresie sprzedaży on-line. W latach 2009 – 2014 ABC Data została pięciokrotnie wyróżniona nagrodą EMEA Channel Academy dla najlepszego dystrybutora regionu Europy Środkowo-Wschodniej. W 2015 roku spółka po raz kolejny zajęła pierwsze miejsce w głównym rankingu raportu Computerworld TOP 200 utrzymując status największej firmy informatycznej na rynku polskim. Jako pierwsza firma z Polski została członkiem GTDC, prestiżowego stowarzyszenia obejmującego 24 największych dystrybutorów IT na świecie. W 2010 roku ABC Data S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Nadesłał:

wo

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl