Moda na Chopina
Tegoroczny Konkurs Chopinowski wybrzmiał w mediach liczbą 39,4 tys. publikacji. Ilość wzmianek w social media prawie sześciokrotnie przekroczyła liczbę informacji w internecie, prasie i RTV – podsumował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Tegoroczny Konkurs Chopinowski wybrzmiał w mediach liczbą 39,4 tys. publikacji. Ilość wzmianek w social media prawie sześciokrotnie przekroczyła liczbę informacji w internecie, prasie i RTV – podsumował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Najwyraźniej Chopin dotarł również do tych, którzy na co dzień nie interesują się muzyką poważną.
XVII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina to jedno z czołowych wydarzeń muzycznych na świecie, mające 88-letnią tradycję. Co roku przyciąga rzesze utalentowanych muzyków i budzi ogromne emocje wśród publiczności. W tym roku konkurs odbił się szerokim echem także w mediach, a szczególnie w źródłach społecznościowych. Kanał Chopin Institute na YouTube zebrał 37 tys. subskrybentów, a liczba wyświetleń finałowego koncertu E-moll w wykonaniu Seong-Jin Cho przekroczyła 2 mln. Aktywnie działały również społecznościowe konta Chopin Institute na Facebooku i Twitterze.
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował informacje na temat XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego, które ukazały się w mediach w okresie od 24 września do 31 października 2015 r. Na temat wydarzenia pojawiło się blisko 5,7 tys. informacji w internecie, prasie i RTV oraz 33,7 tys. w źródłach społecznościowych. Tylko materiały z mediów tradycyjnych mogły wygenerować dotarcie na poziomie prawie 5 mld kontaktów. W dniu finału media opublikowały ponad 2,2 tys. materiałów. Z informacjami tymi potencjalnie mogło mieć styczność nawet 867 mln odbiorców.
Suma, jaką organizatorzy musieliby wydać, by osiągnąć taką widoczność w mediach, wyniosłaby blisko 44,3 mln zł. Na tyle analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali ekwiwalent reklamowy publikacji.
#Chopin najbliższy internautom
W analizowanym okresie w źródłach społecznościowych odnotowano ponad 33,7 tys. wpisów i komentarzy dotyczących konkursu. Największy buzz przypadł na 21 października. Tego dnia jury ogłosiło wyniki turnieju, odbył się także koncert laureatów i wręczenie nagród. W social media ukazało się wtedy ponad 5,5 tys. wzmianek.
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadali również popularność haseł związanych z wydarzeniem, używanych w mediach społecznościowych. Internauci zdecydowanie najczęściej posługiwali się wyrazem „Chopin” (12,8 tys. wzmianek). W dalszej kolejności wymieniano: „Chopin17” (9 tys.) i „Konkurs Chopinowski” (6,1 tys.). Ponad tysiąc wzmianek zanotowały również „International Fryderyk Chopin Piano Competition” (1,8 tys.) oraz „Chopin Competition” (1,2 tys.). Fraza „Chopin17” przywoływana była najczęściej 21 października - 2,2 tys.
Z analizy trendów aktywności internautów w Google wynika, że zainteresowanie konkursem odpowiadało okresom największej aktywności mediów - szczyt uwagi przypadł na 21 października.
Polskieradio.pl najaktywniejszym medium
Ponad połowa informacji pochodziła ze źródeł ogólnopolskich (56 proc.). Zdecydowanie największy udział w przekazie ogółem miały media z województwa mazowieckiego (26 proc.), ale również mieszkańcy województw dolnośląskiego, małopolskiego i wielkopolskiego często mieli okazję zetknąć się z informacjami na temat konkursu. Z tych trzech regionów pochodziło łącznie 34 proc. informacji.
W rankingu najaktywniejszych źródeł zwyciężyło Polskieradio.pl z wynikiem 244 informacji. W internecie o 154 mniej odnotowała Wyborcza.pl, a o 180 mniej Polskatimes.pl. Wśród stacji radiowych najwięcej materiałów wyemitowało Polskie Radio Program 1 (234), następnie PR Program 2 (139) i PR Program 3 (126). W telewizji dominowały kanały informacyjne – TVP Info (122) i TVN24 (76) oraz regionalna TVP Warszawa (55), a w prasie tytuły „Gazeta Wyborcza” (42), „Express Bydgoski” (27) i „Dziennik Polski” (26).
W analizowanym okresie wydarzenie aż 59 razy gościło na pierwszych stronach gazet, w tym częściej na jedynkach gazet regionalnych – 43 razy.
Nadesłał:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
|