Modele o zmniejszonej emisji CO2: nowy wymiar troski o czystość środowiska


Modele o zmniejszonej emisji CO2: nowy wymiar troski o czystość środowiska
2009-02-20
Prezentowana podczas Salonu Samochodowego Genewa 2009 gama modeli Ford ECOnetic to samochody charakteryzujące się zmniejszoną emisją CO2. Samochody te stanowią atrakcyjną i niedrogą propozycję dla tych nabywców, którzy w wyborze samochodu kierują się przede wszystkim względami ekologii.

Najnowsza propozycja w rodzinie Forda Fiesta - wersja Fiesta ECOnetic, obecnie wyznaczająca standardy wskaźników emisji CO2 dla samochodów tej klasy - jest już dostępna na wszystkich rynkach Europy.

Jest to wersja napędzana specjalnie przygotowaną wersją silnika Diesla Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra i mocy 90 KM i wyposażona w katalityczny filtr cząstek stałych (cDPF). Jest to zarazem najbardziej ekonomiczna wersja Forda Fiesta, mogąca przejechać dystans 100 km w tzw. europejskim cyklu mieszanym zużywając zaledwie 3,7 litra oleju napędowego*. Temu niskiemu zużyciu paliwa towarzyszy najniższy w tej klasie wskaźnik emisji CO2 wynoszący 98 g/km.

Powyższe dane świadczą o tym, że bardzo niskie wskaźniki zużycia paliwa i znaczące obniżenie emisji CO2 można uzyskać poprzez dalsze udoskonalenia konwencjonalnego układu napędowego w połączeniu z przemyślanym stosowaniem rozwiązań szczegółowych mogących zmniejszyć poziom zużycia paliwa.

Względy ekologiczne nie tylko w poważnym stopniu wpłynęły na założenia konstrukcyjne nowego Forda Fiesta, ale również były brane pod uwagę podczas przygotowywania bazy produkcyjnej. Silniki wysokoprężne Duratorq TDCi do Forda Fiesta powstają w Centrum Produkcji Silników Diesla Forda w Dagenham pod Londynem - zakład ten dzięki dwóm już działającym turbinom wiatrowym i trzeciej znajdującej się w budowie, w całości pozyskuje energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.

Również zapotrzebowanie na energię elektryczną zakładu produkcyjnego i montażowego w Kolonii, gdzie produkowany jest nowy Ford Fiesta, jest w całości zaspokajane ze źródeł odnawialnych. Dzięki tym inicjatywom Ford zmniejszy emisję CO2 do atmosfery o 190 tys. ton w skali roku.

Dr Wolfgang Schneider, wiceprezes Ford of Europe odpowiedzialny za kontakty z instytucjami prawnymi, rządowymi oraz ekologię, podsumowuje:

- Nowy Ford Fiesta jest najlepszym jak dotąd przykładem zaangażowania europejskiej filii Forda w opracowywanie konstrukcji, które są autentycznie przyjazne dla środowiska. Ford Fiesta ECOnetic jest stylową i niezwykle atrakcyjną pod wieloma względami propozycją dla współczesnego nabywcy poszukującego samochodu małego na miarę swoich oczekiwań. Dzięki temu iż nie szczędziliśmy wysiłków aby samochód ten był naprawdę ekologiczny i oszczędny, Ford Fiesta ECOnetic szczyci się najniższym w swojej klasie wskaźnikiem emisji CO2 i pozwala swojemu właścicielowi uzyskiwać bardzo konkretne oszczędności. Nie bez wpływu na to są ogromne inwestycje, jakie podjęliśmy przygotowując bazę produkcyjną dla tego modelu.

Ford Fiesta ECOnetic jest już trzecim seryjnym modelem Forda z silnikiem w wersji ECOnetic. Pozostałe dwa modele to: Ford Focus ECOnetic legitymujący się średnim zużyciem paliwa 4,3 l /100 km i emitujący 115 g CO2 na 1 km, oraz Ford Mondeo ECOnetic, który spala średnio 5,2 l /100 km i charakteryzuje się wskaźnikiem emisji CO2 na poziomie 139 g/km (wersje 4- i 5-drzwiowe).

Po wprowadzeniu Forda Focus ECOnetic na rynek w lutym ubiegłego roku aż 5,647 nabywców w 2008 roku wybrało tę właśnie wersję Forda Focus. W sumie, do tej pory na drogi Europy wyjechało 7,775 samochodów Forda w wersji ECOnetic, najwięcej w Belgii, Wielkiej Brytanii i Francji. Mając jeszcze w ofercie wersje ECOnetic popularnego Forda Mondeo i Forda Fiesta, europejska filia Forda ma wszelkie dane ku temu, by konsekwentnie poszerzana i ulepszana gama zaawansowanych technicznie, ekologicznych wersji ECOnetic przyciągnęła jeszcze większą liczbę nabywców w 2009 roku. *Uwaga: Podane wartości zużycia paliwa uzyskano podczas pomiarów zgodnych z dyrektywą Unii Europejskiej EU 80/1268/EEC regulującą sposób pomiaru zużycia paliwa. Wartości te będą się różnić od wskaźników podawanych w innych częściach świata, gdzie pomiaru zużycia paliwa dokonuje się w nieco inaczej skonstruowanych cyklach.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl