"Mordo ty moja" wyrażeniem roku 2007
„Mordo ty moja” to sformułowanie, które w 2007 roku zrobiło największą karierę medialną. Taką opinię wyraziło 45% internautów Wirtualnej Polski.
Na Słownik 2007, czyli hasła, które wdarły się przebojem do języka polskiego i zrobiły w minionym roku wielkie kariery medialne, głosowało ponad 90 tysięcy internautów Wirtualnej Polski. Niekwestionowanym zwycięzcą plebiscytu portalu zostało wyrażenie „Mordo ty moja” – laur pierwszeństwa przyznało mu aż 45% użytkowników WP.
Na drugim miejscu, ale jedynie z wynikiem 16%, uplasowała się „oczywista oczywistość” autorstwa byłego premiera Jarosława Kaczyńskiego. Trzecie, zaszczytne miejsce przypadło w udziale „wirusowi filipińskiemu” – 11% ankietowanych uważa, że właśnie nazwa tajemniczej przypadłości Aleksandra Kwaśniewskiego zasłużyła na miano „słownego hitu roku 2007”.
Kolejne miejsca zajęły:
„Euro 2012”, postrzegane przez wielu jako mission impossible – 8% głosów,
„Donald Cudotwórca”, czyli Donald Tusk w nowej roli – 6% głosów,
„Druga Irlandia” premiera Tuska – 4%.
„Saba”, „Emo” i „Gwóźdź Ziobry” znalazły się na równorzędnym, siódmym miejscu – na każde głos oddało 3% biorących udział w sondzie WP. Ostatnia pozycja należy do „Oligarchy” – 1% głosujących.
Dziennikarze serwisu Wiadomości Wirtualnej Polski (wiadomosci.wp.pl) od kilku lat wnikliwie analizują sformułowania, które „wstrząsają” Polską i światem mediów. Najpopularniejszym sformułowaniem 2006 roku zostało "Yes, yes, yes", wypowiedziane i „wykonane” przez Kazimierza Marcinkiewicza na zakończenie negocjacji budżetowych UE.
Nadesłał:
czarni14
|