"Mordo ty moja" wyrażeniem roku 2007


"Mordo ty moja" wyrażeniem roku 2007
2008-01-07
„Mordo ty moja” to sformułowanie, które w 2007 roku zrobiło największą karierę medialną. Taką opinię wyraziło 45% internautów Wirtualnej Polski.

Na Słownik 2007, czyli hasła, które wdarły się przebojem do języka polskiego i zrobiły w minionym roku wielkie kariery medialne, głosowało ponad 90 tysięcy internautów Wirtualnej Polski. Niekwestionowanym zwycięzcą plebiscytu portalu zostało wyrażenie „Mordo ty moja” – laur pierwszeństwa przyznało mu aż 45% użytkowników WP.  


Na drugim miejscu, ale jedynie z wynikiem 16%, uplasowała się „oczywista oczywistość” autorstwa byłego premiera Jarosława Kaczyńskiego. Trzecie, zaszczytne miejsce przypadło w udziale „wirusowi filipińskiemu” – 11% ankietowanych uważa, że właśnie nazwa tajemniczej przypadłości Aleksandra Kwaśniewskiego zasłużyła na miano „słownego hitu roku 2007”.

Kolejne miejsca zajęły:

„Euro 2012”, postrzegane przez wielu jako mission impossible – 8% głosów,

„Donald Cudotwórca”, czyli Donald Tusk w nowej roli – 6% głosów,

„Druga Irlandia” premiera Tuska – 4%.

„Saba”, „Emo” i „Gwóźdź Ziobry” znalazły się na równorzędnym, siódmym miejscu – na każde głos oddało 3% biorących udział w sondzie WP. Ostatnia pozycja należy do „Oligarchy” – 1% głosujących. 

Dziennikarze serwisu Wiadomości Wirtualnej Polski (wiadomosci.wp.pl) od kilku lat wnikliwie analizują sformułowania, które „wstrząsają” Polską i światem mediów. Najpopularniejszym sformułowaniem 2006 roku zostało "Yes, yes, yes", wypowiedziane i „wykonane” przez Kazimierza Marcinkiewicza na zakończenie negocjacji budżetowych UE.   

Nadesłał:

czarni14

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl