Motorola zaprasza na krakowski wernisaż


Motorola zaprasza na krakowski wernisaż
2009-01-29
Jaka jest kobieta? O czym marzy? Na te pytania odpowiedzi poszukują fotograf Tomek Sikora i poetka Renata Plaga, autorzy wystawy „Kobieta”.

Luksus i sztuka to idealne połączenie. Motorola zaprasza do krakowskiej Galerii Pauza, gdzie od 27 stycznia odbywa się multimedialny wernisaż Tomka Sikory i Renaty Plagi. Wystawa w Galerii Pauza (ul. Floriańskiej 18/5, Kraków) potrwa do 15 lutego 2009 roku.

Motorola AURA zadebiutowała w Polsce na wernisażu w Warszawie w galerii Artinfo.pl, 25 listopada ubiegłego roku. Miejsce zostało wybrane nieprzypadkowo - projektanci tworzący ten model czerpali inspirację z dzieł sztuk oraz rzemiosła artystycznego. Natchnieniem były dla nich również luksusowe zegarki najlepszych marek. Nawiązuje do nich innowacyjny, okrągły wyświetlacz ciekłokrystaliczny o rozdzielczości 300 dpi, która zapewnia doskonałą jakość obrazu, porównywalną z drukiem laserowym. Ekran chroni przed zarysowaniem 62-karatowe szkło szafirowe, jeden z najodporniejszych na takie uszkodzenie materiałów na świecie.
Co więcej na wyświetlaczu pojawia się aż 16 milionów kolorów. Wyjątkowa obudowa tego modelu, wykonana ze stali nierdzewnej jest frezowana, polerowana mechanicznie i ręcznie, chemicznie trawiona oraz pokrywana warstwą PVD, dzięki temu, na powierzchni telefonu powstaje wyraźna, łatwo wyczuwalna tekstura. Niezwykły jest również sposób otwierania AURY - wystarczy przekręcić górny panel naokoło wyświetlacza, który odsłania płaską klawiaturę.

Motorola AURA posłuży również jako jeden z multimedialnych nośników wystawy - goście będą mogli obejrzeć na wyświetlaczu telefonu filmy Tomka Sikory. Gości, którzy wolą bardziej „tradycyjne" formy przekazu będą mogli podziwiać dzieła artystów na innych nośnikach. Będą to lekko przymglone zdjęcia Tomka Sikory, ukazujące 26 opowieści o kobiecie oraz filmy artysty. Całość z nimi tworzyć będą krótkie, oddające w kilku słowach stany kobiecego ducha, poezje Renaty Plagi oraz muzyka Cezarego Skubiszewskiego. Przy takiej oprawie luksusowy model AURYTM nie może prezentować się inaczej, niż po prostu doskonale. Widowisko, które z pewnością warto zobaczyć.

Organizatorem wystawy, której patronuje Motorola, jest Galeria Pauza.

Promocję telefonu wspierają projektanci Marcus Wainwright i David Neville - założyciele domu mody Rag&Bone, ubierający elitę Hollywood oraz Rain Kathy Li - światowej sławy operator filmowy, reżyserka wielu filmów, teledysków i reklam, laureatka „10 Best Cinematographers of the Year" za rok 2007, wielokrotnie nagradzana m.in. na festiwalu w Cannes za filmy takie jak „Paranoid Park" czy „Paris Je T'aime".

Podstawowe MOTOcechy AURYTM:

  • Pierwszy na świecie okrągły wyświetlacz o rozdzielczość 300dpi, 16 mln kolorów i średnicy 1,55",
  • Wyświetlacz chroniony jest soczewką z 62-karatowego szafirowego szkła (jednego z najbardziej odpornych na zarysowanie materiałów),
  • obudowa wykonana ze stali nierdzewnej, chemicznie trawiona, rzeźbiona
    i polerowana,
  • szwajcarskie łożyska pozwalają na precyzyjne otwieranie telefonu,
  • towarzyszący otwieraniu telefonu efekt przypomina otwieranie drzwi luksusowego samochodu; gwarancja 100 000 otwarć,
  • koła zębate pokryte są wolframem, podobnie jak elementy silników
    w samochodach wyścigowych,
  • telefon pokryty jest warstwą PVD nadającą mu lustrzane lśnienie,
  • aluminiowane klawisze są indywidualnie formowane i anodyzowane,
  • technologia CrystalTalkTM zapewnia doskonałą jakość rozmowy,
  • technologia Bluetooth Stereo¹ zapewnia bezprzewodową łączność,
  • czas rozmowy - powyżej 7 godzin, czas czuwania² - do 400 godzin,
  • wymiary - 47,6 x 96,87 x 18,55 mm, waga - 141 gramów.
Dostępność

AURA będzie dostępna w Polsce w lutym 2009 roku w sugerowanej cenie detalicznej 5800 złotych. Więcej informacji na stronach: www.motorola.com/AURA i www.motorola.com/mediacenter.

Tomek Sikora - rocznik 1948, pracował jako fotoreporter; brał udział w wystawie młodych w Centrum Pompidou; w 1983 emigruje do Australii, gdzie prowadzi zajęcia w Victorian College of the Arts, tam pracuje dla największych agencji fotograficznych; zrealizował 4 światowe kampanie reklamowe: singapurskich linii lotniczych, hoteli Intercontiental, Sony, Levisa; w 1990 zdobył złoto w Międzynarodowym Konkursie (AWARD International Art Directors Awards in Sydney); w Europie był nagradzany na festiwalach: Golden Drum, Kreaturze, Epice, Cracfilmie; w 1996 wystawia w Jackman Gallery in Melbourne, w Australii i Europie; w 1999 opracowuje projekt Transaprency of Things - wystawa w Centrum Sztuki Współczesnej; od 2002 prowadzi zajęcia w wielu szkołach fotografii w Warszawie.

Renata Plaga - rocznik 1973, absolwentka Socjologii UW i PDSD UW; specjalizuje się w komunikacji reklamowej; pracowała dla MillwardBrown SMG-KRC, Ogilvy, Draft AdFabtrika FCB, Profilii, Capitolu, "Zwierciadła", "Twojego Stylu", Prószyńskiego; dla VFP Communication pisała o trendach w kreacji reklamowej, teksty można przeczytać m.in. w: albumie ,,Kreatywne Rozwiązania 2006/2007"; w 2007 zadebiutowała filmem dokumentalnym ,,Realna Utopia"; tomiki: ,,Kobieta" 2004-05, ,,Adaptacja" 2005 (przestrzeń galeryjna), ,,Afirmacja" 2006 (przestrzeń galeryjna), ,,Metaxa" 2007 (wybór). W przygotowaniu: ,,Zero gwarancji".

Informacje o Galerii Pauza

Celem działań Galerii Pauza jest ugruntowanie pojęcia fotografii jako niezależnej formy sztuki. Galeria powstała, aby zapewnić obszar komunikacji pomiędzy fotografią a innymi dziedzinami sztuki: grafiką, rzeźbą oraz video.

www.galeriapauza.pl

Informacje o Motoroli

Motorola jest światowym liderem w dziedzinie telekomunikacji, należącym do grona firm z listy Fortune 100. Rozwija technologie, produkty oraz usługi umożliwiające mobilną komunikację. W skład jej portfolio wchodzą: infrastruktura telekomunikacyjna, korporacyjne rozwiązania mobilne, cyfrowe urządzenia multimedialne, modemy przewodowe, telefony komórkowe oraz akcesoria Bluetooth. Jest zaangażowana w tworzenie nowej generacji rozwiązań komunikacyjnych służących zarówno pojedynczym użytkownikom, firmom, jak i rządom. W 2007 roku globalna sprzedaż Motoroli wyniosła 36,6 mld USD.

Więcej informacji na www.motorola.com

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl