Motoryzacyjne fintechy. Tak będziemy kupować samochody?
Kierowcy zwracają coraz mniejszą uwagę na markę pojazdu, bo o samochodach wolą myśleć w odniesieniu do sposobu użytkowania i parametrów silnika czy spalania. Efekty globalnych trendów dotyczących zakupu samochodów widać już w Pol
Na rynkach zachodnich rośnie liczba chętnych na zakup samochodu przez Internet. Potwierdzają to wyniki najnowszego raportu Capgemini „Cars Online 2017”, według którego coraz szersze grono respondentów deklaruje chęć zakupu auta przez Internet. Liczba badanych, którzy zdecydowaliby się na przeprowadzenie całościowej transakcji online wyraźnie wzrosła z 58% w 2015 roku do aż 66 % w roku 2017. Chęć kupowania aut online zgłaszają przede wszystkim mieszkańcy Europy Zachodniej. Badania wskazują, że zmienia się podejście także polskich kierowców, którzy do kupna samochodu podchodzą w coraz bardziej praktyczny sposób. Z raportu „Komfort Jazdy” wynika, że decyzja o wyborze auta jest częściej podejmowana w oparciu o moc silnika (ponad 50%), a nie markę (ok. 40%). Podobny jest wynik analizy L’Observatore Cetelem - dla 60% polskich kierowców, to nie marka, ale zużycie paliwa jest istotniejsze.
- Znaczenie Internetu w sprzedaży samochodów w Polsce będzie rosło, coraz więcej uczestników rynku będzie sięgało po ten kanał dotarcia do klientów. Kluczowe w biznesowym powodzeniu takich rozwiązań będzie z pewnością połączenie szybkości i w pełni zdalnego zawierania transakcji z możliwością porównywania i wyboru aut po ich parametrach. My w ten sposób skonstruowaliśmy finansowanie i zakup dostępnych na platformie Master1.pl aut. Kierowca może wybrać auto po kryteriach ogólnych, takich typ samochodu, czy cena lub bardziej szczegółowych, a potem sfinalizować swój wybór w pełni online i zamówić dostawę auta pod drzwi – wskazuje Jakub Kizielewicz, Prezes Grupy Masterlease, będącej operatorem platformy Master1.pl.
CarFinTech: samochody, finanse i technologia
Wspomniana platforma jest przykładem motoryzacyjnego fintechu (CarFinTech) – rozwiązania łączącego finansowanie z nowoczesną technologią. Przedstawiciele branży przewidują, że ta gałąź biznesu będzie w najbliższych latach nabierała w Polsce znaczenia.
Master1.pl umożliwia zakup samochodu w abonamencie całkowicie online, bez konieczności spotkania ze sprzedawcą. Dzięki temu nie trzeba spędzać czasu na weryfikacji pochodzenia samochodu, rzeczywistego przebiegu i stanu technicznego, chcąc kupić auto używane, ani odwiedzać wielu dealerów, w przypadku aut nowych. Wybierać tu można spośród kilkuset ofert samochodów nowych i używanych niemal wszystkich dostępnych w Polsce marek. Wyszukiwanie auta rozpoczyna się od określenia potrzeb klienta. Oferty można przeszukiwać według modeli marek lub rodzajów i mocy silnika. A jeśli najważniejszym kryterium są finanse, to można skorzystać z opcji wyszukiwania po wartości samochodu albo według wysokości miesięcznej raty.
- Możliwość przeprowadzenia nabycia samochodu w abonamencie w całości online uruchomiliśmy niedawno, ale pierwsze transakcje są za nami i już obserwujemy duże zainteresowanie klientów tym kanałem sprzedaży. Użytkownicy doceniają stronę techniczną rozwiązania, minimum formalności i szybkość przeprowadzenia transakcji. Z optymizmem patrzymy na perspektywy rozwoju wynajmu online, m.in. dzięki stale postępującej w Polsce cyfryzacji usług finansowych – mówi Jakub Kizielewicz.
Nadesłał:
brandscope
|