MyRenault – technologia Responsive Web Design wykorzystana przez MakoLab


2013-03-05
MakoLab – spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu – przygotowała wariant narzędzia MyRenault dla przedstawicielstwa Renault w regionie GCC (m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Kuwejt).

Wykonany w technologii Responsive Web Design (RWD) MyRenault umożliwia klientom koncernu sprawne zarządzanie informacjami dotyczącymi własnego samochodu. Dzięki opracowaniu wersji RWD jest to obecnie możliwe w wygodny sposób niezależnie od tego czy korzystamy z komputera stacjonarnego, laptopa, smartfona czy tableta.

MyRenault zawiera m.in.: aktualne dane techniczne pojazdu, dodatkowe informacje unikalne dla danego użytkownika oraz pozwala na łatwiejsze zarządzanie usługami serwisowymi, kontaktem z dealerem lub wybranym serwisem.

Analitycy firmy doradczej Deloitte prognozują, że do końca 2013 roku na świecie będzie w użytku 2 mld smartfonów[i]. W Polsce posiadanie smartfona deklaruje ponad 43%, a tabletu blisko 6% respondentów badania przeprowadzonego przez PBI[ii]. Użytkownicy urządzeń mobilnych coraz częściej korzystają z nich w celu wyszukiwania informacji o produktach i usługach, rośnie także zainteresowanie aplikacjami, które wspierają różnego rodzaju codzienne czynności. Według analiz Gartnera w 2013 nastąpi 81,4 mld pobrań na całym świecie[iii], a w 2016 nawet 309,6 mld.

„Rozwój technologii mobilnych spowodował rewolucję w podejściu do projektowania serwisów i systemów webowych. Jeszcze niedawno ambicją ich twórców było dopilnowanie, aby wyświetlały się poprawnie we wszystkich przeglądarkach, teraz muszą działać na wszystkich urządzeniach" - powiedział dr Mirek Sopek, Wiceprezes Zarządu MakoLab SA.

Metoda realizacji serwisów i aplikacji webowych w technologii RWD gwarantuje ich atrakcyjne i poprawne działanie na wszelkich platformach dostępu do Sieci (na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i telefonach). Jest to nie tylko wyzwanie technologiczne, wymagające inteligentnego oprogramowania, ale przede wszystkim całkowitej zmiany w podejściu do wizualnego i użytkowego projektowania serwisów czy aplikacji. W przypadku rozwiązania RWD jednostką przestaje być strona Sieci Web czy okno aplikacji - punktem wyjścia staje się odpowiednie przygotowanie podstawowej jednostki informacji, która w zależności od docelowego urządzenia, może być w różny sposób przedstawiona.

„Mimo tej różnorodności formy wizualnej, przekaz informacyjny i funkcjonalności pozostają te same na wszystkich platformach dostępu, a operator dba wyłącznie o jeden, unikalny system. Pozwala to znaczenie zredukować koszty tradycyjnie tworzonych rozwiązań, w których występują odrębne wersje: tradycyjna i mobilna" - powiedział dr Mirek Sopek, Wiceprezes Zarządu MakoLab SA.

Aplikacja MyRenault w technologii RWD została przygotowana dla oddziału koncernu Renault w regionie GCC (m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Kuwejt).


[i] "TMT Predictions 2013", http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/branze/tmt/445852455693c310VgnVCM1000003256f70aRCRD.htm

[ii] Generation Mobile 2012, http://www.generationmobile.pl/raport

[iii] Gartner, http://www.gartner.com/newsroom/id/2153215

Nadesłał:

Agencja38pr

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl