Na fali popularności – Dwurnik na porcelanie Villeroy & Boch
Villeroy & Boch po raz kolejny wykazał talent do rozpoznawania potencjału sztuki. Niepokorne obrazy Edwarda Dwurnika zagościły na kanwie porcelany NewWave. Ich miejski klimat doskonale wpisuje się w ideę kolekcji. Limitowana seria dostępna jest w mokotowskiej galerii sztuki współczesnej DESA Modern.
Koneserzy sztuki i porcelany mogą obcować z twórczością Edwarda Dwurnika… we własnym domu. Dzięki współpracy Villeroy & Boch oraz DESA Modern na porcelanowych filiżankach pojawiły się słynne obrazy tego malarza. Stało się tak, jak w jednym z wywiadów prognozował artysta – jego niepokorne malarstwo trafia pod strzechy i przysparza mu popularności. Edward Dwurnik namalował ponad 5 tysięcy obrazów. Krytycy określają go jako polskiego Picassa oraz najbardziej rozpoznawalnego współczesnego artystę. Sam o sobie mówi „najlepszy polski malarz” i dodaje, że twórczość innych plastyków traktuje jako podmalówkę. Jego błękitne „Stare miasto”, barwne „Miasto na Wiśle i Pałac Kultury”, a także pełen wiśniowych drzew „Różowy sad” stały się inspiracją do stworzenia kolekcjonerskiej serii 300 porcelanowych filiżanek sygnowanych numerem z edycji. Limitowana kolekcja dostępna jest w warszawskim punkcie DESA Modern w Galerii Mokotów.
Mecenasi i artyści
Sztuka obecna jest w rodzinie Bochów od zawsze. Między innymi za sprawą impresjonistów – Anny Boch i Eugène’a Bocha, którzy nie tylko posiadali imponującą kolekcję malarstwa, ale też promowali twórczość młodego wówczas przyjaciela-artysty… Vincenta van Gogha! To właśnie Anna Boch nabyła „Czerwoną winnicę” – jedyny obraz malarza sprzedany za jego życia.
A po impresjonizmie i postimpresjonizmie – współczesność i nowoczesność
Linia filiżanek NewWave – to od niej można byłoby rozpoczynać książki o sztuce i designie opisujące przełomowe projekty liczone od Nowego Milenium. Bo to właśnie dla uczczenia nowej ery, firma Villeroy & Boch zrewolucjonizowała technologię produkcji porcelany, wprowadzając kolekcję o niepowtarzalnych falujących kształtach. Jej minimalistyczny, a jednocześnie oryginalny design uplasował Villeroy & Boch nie tylko na pozycji trendsettera, lecz także przyniósł marce nagrodę za innowacyjność. Obecnie unikalne wzornictwo filiżanek łączy się z odważnymi grafikami polskiego artysty.
Nadesłał:
konkretpr
|