Na zdrowie teleassistance
Mondial Assistance i Orange jako pierwsi we Francji wprowadzają teleassistance. Pomoc na telefon jest dostępna dla seniorów 24 godziny na dobę.
Zdrowie jest dla francuskiego społeczeństwa największym problemem. Do 2035 roku będzie we Francji ponad 20 milionów ludzi w podeszłym wieku. Obecnie jest ich prawie 13 milionów. Wśród nich są ponad dwa miliony osób potrzebujących opieki. Liczba ta będzie wzrastać.
Teleassistance, wdrożone dzięki współpracy Mondial Assistance i Orange, jest uzupełnieniem publicznego systemu opieki medycznej. Gwarantuje 24-godzinny dostęp do szerokiego wachlarza usług pomocowych i obsługowych. W jego ramach francuscy seniorzy mogą korzystać z pomocy w codziennych obowiązkach (utrzymanie domu, prace ogrodowe, drobne naprawy, dostarczanie zakupów), pomocy osobom potrzebującym opieki (pomoc osobom starszym i niepełnosprawnym, pomoc w zakresie transportu i podróżowania itp.), usług rodzinnych (opieka nad dziećmi, korepetycje itp.) oraz usług naprawczych (pogotowie hydrauliczne, elektryczne itp.). Dostęp do serwisów można aktywować w salonach Orange na terenie całej Francji oraz pod bezpłatnym numerem telefonu. Nie trzeba wykupywać abonamentu. Miesięczna opłata w wysokości 10 EUR upoważnia do nieograniczonej liczby kontaktów z Centrum Operacyjnym Mondial Assistance.
Wystarczy wcisnąć pomarańczowy przycisk znajdujący się w bocznej części wybranych telefonów i przytrzymać go przez 3 sekundy, aby uzyskać połączenie. Specjalnie przeszkolony konsultant Centrum Operacyjnego, znajdujący się po drugiej stronie linii telefonicznej, ustali potrzeby i zorganizuje pomoc. W nagłej sytuacji skontaktuje się także ze służbami ratunkowymi.
System opiera się na sieci sprawdzonych usługodawców - placówek medycznych, firm holowniczych i sprzątających, opiekunek, itd. - którzy podejmują interwencję i niosą pomoc po telefonie z Centrum Operacyjnego Mondial Assistance.
- Liczba i jakość usługodawców mają kluczowe znaczenie, gdyż przesądzają o szybkości i skuteczności pomocy. Mondial Assistance we Francji współpracuje z 7.000 podwykonawców, których wybrano na podstawie doświadczenia i profesjonalizmu. Swoje kompetencje potwierdzają każdego dnia, niosąc pomoc klientom Mondial Assistance. - mówi Jowita Firlej-Bobkiewicz, Business Development Manager dla rynku Telecom z polskiego oddziału Mondial Assistance.
Na całym świecie odsetek seniorów w społeczeństwie wzrasta. Prognozy ONZ przewidują, że do roku 2050 w krajach rozwiniętych udział osób powyżej 60. roku życia wzrośnie do 33% z obecnych 22,2%, a średnia wieku wydłuży się z 38,6 roku do 45,5 roku. Teleassistance stanowi dla nich szansę na normalne funkcjonowanie w społeczeństwie. - Dziś niemal każdy ma dostęp do telefonu. Tylko w Polsce, według danych GUS, w pierwszym kwartale 2008 r. były niemal 42 mln aktywnych kart SIM. Dlatego rynek teleassistance, czyli pomocy przez telefon, ma olbrzymi potencjał. - wyjaśnia Jowita Firlej-Bobkiewicz.
Grupa Mondial Assistance: interwencja, co 3 sekundy w każdym miejscu świata
Mondial Assistance jest międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Obecnie zatrudnia ponad 9.350 osób, które porozumiewają się 40 językami, współpracując z siecią 400.000 usługodawców i 180 korespondentów na całym świecie. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. Grupa Mondial Assistance jest częścią Grupy Allianz.
www.mondial-assistance.com, www.mondial-assistance.pl
Nadesłał:
ap
|