Nadchodzi era inteligentnego oprogramowania
Według najnowszego raportu Accenture Technology Vision 2015, dotyczącego trendów technologicznych w biznesie, wchodzimy w erę inteligentnego oprogramowania, tj. wykorzystywania na szeroką skalę platform cyfrowych, spersonalizowanych aplikacji i narzędzi informatycznych dorównujących...
poziomem inteligencji człowiekowi.
Już dziś 87% przebadanych firm deklaruje coraz większe wykorzystywanie inteligentnych systemów IT monitorujących oczekiwania klientów. W najbliższych latach, kluczem do sukcesu biznesowego będzie nie tylko sposób przetwarzania i zastosowania tak zgromadzonych danych, ale również umiejętność bliskiej współpracy i wymiany wiedzy z innymi podmiotami na rynku. Właśnie to zostało nazwane przez Accenture „We Economy“. W praktyce oznacza to m.in. współdzielenie zdigitalizowanych informacji w ramach łańcucha dostaw czy wykorzystanie platform handlu elektronicznego. Firmy będą też musiały się nauczyć efektywnego zarządzania zespołami złożonymi z ludzi i... inteligentnych maszyn – przekonują autorzy raportu.
Jak wynika z raportu Accenture Technology Vision 2015 globalnej firmy świadczącej usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu, w najbliższych latach bedziemy obserwować intensywny rozwój platform elektronicznych łączących dane i transakcje firm. Dobrym przykładem jest chociażby ariba.com – jeden z największych na świecie biznesowych serwisów transakcyjnych czy calastone.com – portal B2B dla funduszy inwestycyjnych. Oprócz typowych biznesowych platform łączących kupujących ze sprzedającymi, ważnym segmentem rynku są również serwisy bankowości mobilnej
Digitalizacja jest odpowiedzią na oczekiwania klientów. Szczególnie intensywnie rozwija się w tym obszarze sektor finansowy i bankowy. Klienci chcą dziś korzystać z bankowości mobilnej z 24-godzinnym dostępem do informacji i fachowego, spersonalizowanego i co najważniejsze proaktywnego doradztwa w czasie rzeczywistym. Jest to tak zwany smart banking – mówi Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający, Accenture Polska. – Odpowiednie wykorzystanie systemów business intelligence, na przykład w zakresie bieżącego przetwarzania i wizualizowania danych, może być źródłem budowania długotrwałej przewagi konkurencyjnej. Jest to szczególnie istotne w bankowości, gdzie do gry o klientów wchodzą marki, niezwiązane do tej pory bezpośrednio z segmentem płatności. Wygra ten, kto szybciej przetworzy dane i przedstawi klientowi atrakcyjną ofertę w odpowiednim czasie, na przykład gdy klientowi zacznie brakować pieniędzy na rachunku oszczędnościowym lub gdy wiemy, że cyklicznie pod koniec roku ponosi duże wydatki – dodaje.
Jak wynika z analiz Accenture, 4 na 5 respondentów uważa, że w przyszłości granice pomiędzy przedsiębiorstwami będą się stopniowo zacierać. Już dziś 60% z nich planuje zaangażowanie do współpracy nowych partnerów z tej samej branży, a 40% - spoza niej. Takie sieci biznesowe (zwane ekosystemami), dzięki nowym technologiom cyfrowym będą mogły zaoferować znacznie lepsze produkty i usługi, niż te firmy, które działają w pojedynkę.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/wiadomosci/nadchodzi_era_inteligentnego_oprogramowania.html
Nadesłał:
openmediagroup
|