Nagrody i certyfikaty a wizerunek firmy
Na sposób postrzegania firm przez jej otoczenie biznesowe ma wpływ weryfikacja jej działań w różnych okresach czasu przez niezależne podmioty i instytucje do tego uprawione. Jednymi z najpopularniejszych narzędzi, które realizują ten cel są certyfikaty oraz nagrody.
Solidny partner w biznesie
Certyfikaty i nagrody wydawane są na ogół przez akredytowane lub cieszące się powszechnym zaufaniem instytucje. To świadectwo rzetelności i solidności w biznesie oraz potwierdzenie, że dana firma jest godnym zaufania partnerem biznesowym. W niektórych branżach pozwala to na zdobycie przewagi konkurencyjnej, a czasem staje się istotnym argumentem w negocjacjach handlowych.
W branży logistycznej bardzo istotna jest wysoka jakość świadczonych usług, zarówno jeśli chodzi o terminową realizacją zleceń jak i szybkość reagowania i rozwiązywania problemów (np. wypadki drogowe, uszkodzenia). Każde usprawnienie procesu mające na celu poprawę usług korzystnie wpływa na biznes zarówno operatora logistycznego jak i przede wszystkim klienta. W DB Schenker Logistics stawiamy na doskonalenie nie tylko procesów logistycznych, ale wszystkich aspektów działalności naszego przedsiębiorstwa w tym m.in. relacji z naszymi interesariuszami. Takie podejście umożliwia nam wdrażany od 2008 roku w DB Schenker Logistics Polska - Model Doskonałości EFQM. W minionym roku po wizycie i ocenie Asesorów Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością otrzymaliśmy wyróżnienie EFQM „Uznanie za doskonalenie” na poziomie 5 gwiazdek. Jest to unikatowe wyróżnienie na naszym rynku, obecnie posiada ten certyfikat jedynie około 10 polskich firm. Otrzymanie tego wyróżnienia było sygnałem dla naszych klientów i partnerów, że cały czas wprowadzamy udoskonalenia, aby jak najlepiej świadczyć nasze usługi, wykorzystując jednocześnie sprawdzone i uznane na całym świecie praktyki – mówi Arkadiusz Miłak, Szef jakości i doskonalenia procesów Schenker Sp. z o.o.
Firma stawiająca na rozwój
Certyfikaty i nagrody, zwłaszcza te przyznane na bazie opinii klientów, stanowią potwierdzenie, że prowadzone przez firmę działania przynoszą rezultaty. Każde przedsiębiorstwo, które koncentruje się na poprawie jakości oferowanych usług i produktów chce, aby jej wysiłki zostały zauważone oraz docenione. Takie wyróżnienia pozwalają stwierdzić czy dany etap wprowadzania zmian w firmie został zakończony, a także wyznaczają kierunek dalszego rozwoju.
Zdobycie tytułu Najbardziej Przyjaznego Ubezpieczyciela, i to dwa razy z rzędu, jest dla nas potwierdzeniem, że obrany kierunek rozwoju, oparty na budowaniu satysfakcji klienta, przynosi rezultaty. Pracujemy dla dobra naszych klientów, słuchamy ich komentarzy i staramy się odpowiadać na ich potrzeby. Opinie klientów są dla nas bardzo cenne – to na ich podstawie wprowadzamy zmiany zarówno w ofercie produktowej, jak i w serwisie. Przykładowo w ubiegłym roku wprowadziliśmy możliwość wypłaty częściowej wartości wykupu polisy w ciągu 24 godzin, na podstawie telefonicznego kontaktu. Cieszy nas, że to i inne usprawnienia są dostrzegane oraz pozytywnie oceniane przez klientów i rynek – mówi Anna Grzelońska, Członek Zarządu ING Życie ds. Marketingu.
Nagrody i certyfikaty mają bardzo istotny wpływ na postrzeganie firmy przez środowisko zewnętrzne. Pozwalają wyróżnić się wśród innych podmiotów działających na rynku i zdobyć uznanie w branży. To także prestiż oraz wzmocnienie zaufania zarówno partnerów biznesowych, jak i konsumentów.
Nadesłał:
Multi_Communications
|