Największa e-konferencja o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci i młodzieży w czasach pandemii


Największa e-konferencja o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci i młodzieży w czasach pandemii
2021-02-26
Badania mówią, że 20% społeczeństwa ma objawy ostrego stresu pandemicznego, a co trzeci uczeń ma problemy emocjonalne związane z funkcjonowaniem w obecnej rzeczywistości. Są bierni, brak im motywacji i chęci do życia.

Jak pomóc dzieciom i nie przeoczyć niepokojących sygnałów? Studio Psychologiczne zaprasza w dniach 6-7 marca na otwartą dla wszystkich nauczycieli, pedagogów i rodziców e-konferencję „Akcja-relacja”, podczas której eksperci w zakresie kompetencji społecznej podzielą się fachową wiedzą na temat rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci i młodzieży w czasie pandemii i dadzą fachowe wskazówki, jak nie być bezradnym.

Młodzież coraz trudniej radzi sobie w czasach izolacji społecznej. Depresje, lęki, bierność, uzależnienia – to tylko niektóre ze skutków. Co trzeci z uczniów nie radzi sobie z trudnymi emocjami, zamyka się w sobie lub nie ma motywacji, by wychodzić ze swojego pokoju. Istnieje ryzyko, że nie wyjdą także po zakończeniu pandemii lub poluzowaniu obostrzeń. Psychiatria dziecięca jest w zapaści, a rodzice, nauczyciele i dzieci nie wiedzą, gdzie szukać pomocy. Są po prostu bezradni.

Dlatego Joanna Węglarz, ceniona psycholożka i specjalistka psychologii klinicznej, wykładowczyni akademicka i terapeutka EMDR ze Studia Psychologicznego, w weekend 6-7 marca organizuje największą e-konferencję „Akcja-Relacja” mówiącą o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci i młodzieży. Ze względu na obostrzenia pandemiczne, ale także aby dotrzeć do jak największej liczby nauczycieli, pedagogów i rodziców z całej Polski, zaniepokojonych blokadami w rozwoju dzieci, ich relacjami z rówieśnikami i zmianami w zachowaniu, konferencja odbędzie się online.

Prelegentami będą eksperci - nauczyciele akademiccy, wyspecjalizowani psycholodzy i certyfikowani terapeuci, którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą. Podzielą się oni wiedzą na tematy takie jak, relacje dzieci i młodzieży podczas nauczania zdalnego, trening umiejętności społecznych, jak traktować dziecko jako niezależny podmiot i jak takie podejście wspiera jego rozwój, czego się wystrzegać w wychowaniu i edukacji dzieci, jakie powinno być wsparcie szkoły, terapia relaksacyjna dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu czy jak regulować emocje u małego dziecka.

- To na nas, dorosłych, spoczywa ciężar przeprowadzenia młodego pokolenia przez okres pandemii tak, by skutki izolacji społecznej były dla nich jak najmniej odczuwalne i by po zakończonej pandemii dzieci wróciły do normalnego życia. To bardzo ważne, aby dbać o dobre relacje z nimi, szczerze rozmawiać, być empatycznym i koncentrować się nie na ocenianiu, ale na emocjach i potencjale dziecka. Podczas e-konferencji „Akcja-Relacja” eksperci dostarczą mnóstwo merytorycznej wiedzy i praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi i młodzieżą. Serdecznie zapraszam, bo życie i zdrowie dzieci jest najważniejsze. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://studiopsychologiczne.com/konferencja/ – mówi Joanna Węglarz, psycholog.





Wykłady, sobota 6 marca:

  • Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego małego dziecka, mgr Joanna Węglarz, mgr Dorota Bentkowska

  • Terapia relacyjna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, dr Paulina Gołaska – Ciesielska

  • Nie ma dzieci. Są ludzie. Wychowanie, edukacja i wsparcie rozwoju przyszłego dorosłego człowieka, mgr Anna Janiak

  • Ok Boomer!” Czyli czego się wystrzegać w wychowaniu i edukacji oraz jak mądrze wspierać młodzież w rozwoju, dr Marcin Szulc

  • Wsparcie ze strony szkoły w kształtowaniu kompetencji społecznych i emocjonalnych, w kontekście pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, dr Magdalena Wegner - Jezierska



Wykłady, niedziela 7 marca:

  • Relacje dzieci i młodzieży w okresie pandemii i nauczania zdalnego, mgr Tomasz Bilicki

  • Trudności z regulacją emocji u małego dziecka, dr Jagoda Sikora

  • Edukacja afektywna w nurcie poznawczo-behawioralnym, mgr Anna Lewandowska

  • (Nie)rehabilitacja – naprawiać, czy wspierać w rozwoju?, mgr Wojciech Kozłowski

  • Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży, mgr Joanna Węglarz, mgr Dorota Bentkowska

Nadesłał:

dorota5

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl