Napoje z dużym zyskiem


Napoje z dużym zyskiem
2009-09-16
Spółka Kolporter Service wprowadza na rynek marki własne.

Spółka Kolporter Service dynamicznie wchodzi na rynek marek własnych, wprowadzając napoje energetyczne i izotoniczne o kilku smakach. W planach jest powiększenie tej oferty o mrożone herbaty, słodycze, leki OTC i wodę mineralną - czytamy na blogu dotyczącym rynku FMCG.

– Poszerzamy ofertę o produkty, których najbardziej oczekują nasi klienci, bo sprzedając je mogą uzyskać znacznie wyższą od standardowej marżę – mówi Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera Service. – Istotnym elementem jest też nasza pełna kontrola nad jakością produktu, począwszy od opakowania aż do marketingu.

Zdaniem Krzysztofa Żądło marki własne w różnych grupach asortymentowych będą się w Polsce dynamicznie rozwijać. Świadczą o tym przykłady ich rosnącej sprzedaży w dużych sieciach detalicznych. Podobne tendencje występują również na rynkach zagranicznych, np. w Niemczech, gdzie papierosy pod markami własnymi to około 20 proc. rynku.

– Potencjał rozwojowy dla tego segmentu jest bardzo duży, dlatego już wprowadziliśmy do dystrybucji napoje energetyczne „Tabu” oraz izotoniczne „Vita Drink”. W pierwszej dekadzie września w naszej ofercie pojawi się mrożona herbata „Vita Drink” ice tea, niebawem dojdą słodycze impulsowe, a w planach są leki OTC i woda mineralna.

Dodajmy, że w wśród napojów wprowadzony do sprzedaży w maju energetyk „Tabu”, jako jedna z trzech dystrybuowanych przez Kolportera Service marek (pozostałe to „Red Bull” i „Tiger”), ilościowo stanowi już około 20 procent przychodów w tej kategorii.

Kolporter Service wspiera sprzedaż marek własnych programem zakupowym „Karaiby”, w którym wszyscy detaliści, po dokonaniu zakupów na określoną regulaminem kwotę, mogą pojechać na atrakcyjną wycieczkę (regulamin konkursu jest dostępny w oddziałach terenowych Kolportera Service). Produkty tej kategorii są też promowane w punktach sprzedaży przy użyciu wysokiej jakości materiałów POS (wobblery, plakaty, standy, ulotki informacyjne).

- Ponadto promujemy nasze marki własne w gazetach promocyjnych dostarczanych do wszystkich naszych kontrahentów i na stronach www – mówi K. Żądło. – Zamawiają chętnie, korzyść to przede wszystkim już wspomniana zwiększona marża handlowa, którą zapewniamy, a także konkurencyjna cena. W przypadku napoju energetycznego „Tabu” sugerujemy cenę na poziomie 1,99 zł, a oferowany produkt pod względem jakości opakowania i napoju mieści się w segmencie premium, w którym cena produktów jest przecież znacznie wyższa.

Marki własne dostępne w ofercie Kolportera Service:

„Tabu” – 2 rodzaje opakowań puszka 0,25 l, butelka 1 l, niebawem zostanie wprowadzona na rynek butelka 0,5 l;

„Vita Drink Izotonic” – butelka 0,5 l ze sport cupem, w trzech wariantach smakowych: cherry, lemon i tropic blue.

Nadesłał:

puella

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl