Narodziny dziecka to przełom nie tylko w życiu, ale też w wystroju wnętrza
Zakup nowych mebli, odświeżenie koloru ścian, renowacja posiadanych już mebli - to najczęstsze wnętrzarskie zmiany, które według Polaków przeprowadzane są w związku z narodzinami dziecka. Wskazuje na nie 32%, 27% i 21% mieszkańców naszego kraju.
Do pozostałych czynności należą zakup drobnych dekoracji (18%) czy namalowanie wzorów na ścianie (15%). Na kompleksowy remont wskazuje tylko 14% osób. Jednocześnie 19% Polaków uważa, że nie dokonujemy w tym ważnym momencie życiowym żadnych przemian w wystroju mieszkania - wynika z badania zrealizowanego przez Kantar TNS na zlecenie marki farb Beckers.
Jak pokazują wyniki badania, przygotowaniem miejsca dla nowego członka rodziny zajmują się częściej kobiety niż mężczyźni. 34% Polek jest zdania, że wraz z narodzinami dziecka kupuje się nowe meble, 29% kobiet wskazuje na zmianę koloru ścian, a niemal co czwarta respondentka (23%) – na przemalowanie mebli. Obie płcie stawiają w równym stopniu na malowanie szablonów na ścianach (15%) lub kompleksowy remont (po 14%). Największa rozbieżność zdań powstaje w przypadku zakupu drobnych dekoracji – taką odpowiedź wskazało 21% kobiet w stosunku do 14% mężczyzn.
Zgodnie z wynikami badania mieszkańcy niemal wszystkich części Polski uważają, że gdy rodzina się powiększa, najczęściej decydujemy się na zakup nowych mebli. Szczególnie na ten element zwracają uwagę mieszkańcy centralnej Polski - 38%. Co ciekawe, zdecydowanie inaczej sytuacja wygląda w regionie zachodnim - największa grupa, bo aż co trzeci (33%) jego mieszkaniec jest zdania, że narodziny dziecka nie powodują konieczności przeprowadzenia jakichkolwiek zmian aranżacyjnych w mieszkaniu.
Z badania wynika też m.in., że na pogląd w kwestii przeprowadzenia metamorfozy we wnętrzu z okazji narodzin dziecka ma wpływ sytuacja zawodowa. O ile w równym stopniu osoby pracujące i niepracujące zakładają w tej sytuacji odświeżenie koloru ścian (po 27%), to w przypadku kompleksowego remontu widoczne są duże rozbieżności - 18% osób aktywnych i tylko 10% nieaktywnych zawodowo uważa, że Polacy decydują się go wykonać, gdy rodzi się dziecko. Opinia w sprawie zmian w wystroju wnętrz zależy także od liczby osób w gospodarstwie domowym i liczby posiadanych dzieci. 36% Polaków mających jedno dziecko jest zdania, że kupuje się przy tej okazji nowe meble. W przypadku posiadania trzech i więcej dzieci, najliczniejsza grupa osób (39%) wskazuje na odmalowanie i odświeżenie posiadanego już umeblowania. Odświeżenie koloru ścian bądź jego zmianę wymieniają zaś najczęściej osoby z dwójką dzieci (35%).
- Narodziny dziecka to bardzo ważny moment, z którym wiąże się wiele życiowych zmian, także tych w domowych wnętrzach. Stworzenie odpowiedniego miejsca dla nowego członka rodziny jest niełatwym zadaniem, dlatego pomocne będą farby Beckers, które posiadają rekomendację Polskiego Towarzystwa Alergologicznego i mogą być stosowane w pomieszczeniach dla dzieci. Ulubione pastelowe odcienie ukoją malucha w pierwszych latach jego życia i zapewnią piękną i trwałą dekorację pokoju - mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.
Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez Kantar TNS metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1050 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 24-29 marca 2017 r.
Nadesłał:
PractumConsulting
|