Natura ma głos


2011-07-22
Kampania „Oddaj kartridż, pomóż sadzić drzewa” zmienia sposób myślenia Polaków i naszą rzeczywistość na trochę bardziej zieloną. W ramach akcji w wybranych sklepach w całej Polsce znajdziemy koperty, dzięki którym można bezpłatnie oddawać puste wkłady atramentowe do recyklingu.

Myślenie w trybie „eko” jest nie tylko pożyteczne, ale i coraz bardziej popularne. Od lat „zielony styl życia”  przenika do życia codziennego, jak i popkultury, na stałe wpisując się w lifestyle’owy krajobraz XXI wieku. Za najważniejszą zasadę ekologicznej postawy uważa się recykling odpadów. – Tymczasem każdego roku w Polsce do śmieci wyrzucane są setki tysięcy pustych wkładów do drukarek atramentowych i laserowych. Ich użytkownicy często nie zdają sobie sprawy, że większość z nich nadaje się do ponownego wykorzystania – mówi Marcin Adamski z firmy Eco Service, organizatora akcji „Oddaj kartridż, pomóż sadzić drzewa”.

Właśnie dzięki Eco Service, m.in. w sklepach Vobis i Komputronik w całej Polsce można znaleźć kilkadziesiąt tysięcy specjalnych kopert na puste kartridże. Wystarczy włożyć do środka zużyty wkład i bezpłatnie wysłać pocztą. Odpowiedni adres jest wypisany na kopercie, a przesyłka został wcześniej opłacona.

Część dochodu z akcji, spółka Eco Service wspólnie ze Stowarzyszeniem Klub Gaja i Lasami Państwowymi, przeznacza na zalesianie Polski. Od 2007 roku w ramach akcji posadzono ponad 9 tysięcy drzew. W tym roku dzięki kampanii przybędą kolejne 4 tysiące sadzonek. Te liczby pokazują, że gospodarka odpadami, społeczna odpowiedzialność i świadomość konsumentów przynoszą wymierne efekty. Samemu można się o tym przekonać choćby w Beskidach, gdzie już rosną drzewa zasadzone dzięki wszystkim tym, którzy przyłączyli się do kampanii społecznej Eco Service.

Powtórne zagospodarowanie pustych wkładów jest możliwe dzięki recyklingowi – Czyli krótko mówiąc, dzięki ponownemu wykorzystaniu podzespołów z kartridży lub samych surowców, użytych do ich wytworzenia – wyjaśnia Marcin Adamski. Recykling gwarantuje oszczędność energii, surowców i czasu potrzebnych producentom do wytworzenia nowych materiałów. Zyskują na tym sami klienci, bo tańszy proces produkcji oznacza niższe ceny nowych tonerów w sklepach. Kampania „Oddaj kartridż, pomóż sadzić drzewa” udowadnia, że proekologiczna postawa przynosi podwójną korzyść – dla natury i dla naszego portfela.

Nadesłał:

Profitcomms

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl