Natural media w IKEA


2012-08-03
Głośniej, więcej, ostrzej! Czy reklama zawsze musi być „taka”? IKEA Targówek przekonuje, że nie i rozpoczyna naturalną kampanię reklamową. Będą gigantyczne meble z trawy, „rosnące” billboardy, akcja czyszczenia ulic i kiełkujące ulotki. To wszystko ekologicznie i sympatycznie.

Delikatna, naturalna, piękna - pomyśli każdy kto po raz pierwszy zobaczy nową kampanię reklamową IKEA „Przyszło świeże”. IKEA Targówek zdecydowała się na niecodzienne połączenie tematyki reklamowej i ekologicznej. „Efektywna reklama ma nie tylko przekonywać do produktu, ale i kształtować właściwe postawy u odbiorców” – mówi Kamila Popławska z IKEA Targówek.

W najbliższych dniach w Warszawie będzie można zobaczyć zaskakujące, bo ekologiczne formy reklamowe: gigantyczne meble wykonane ze świeżej trawy, hasła reklamowe wyczyszczone na chodnikach, billboardy porośnięte kwiatami, ulotki usiane dziką roślinnością, czy zaskakujący „zielony”  samochód. Przez cały czas trwania akcji nośniki znajdować się będą pod stałą opieką ogrodnika, a po jej zakończeniu rośliny na powrót trafią do naturalnej gleby. Kampanię przygotowała i zrealizuje agencja marketingowa Mrufka.

 

Relaks na trawie – meble w skali 2:1

„Nie siadać, nie wchodzić, nie deptać” – krzyczą tabliczki w wielu parkach. Dla wszystkich tych, którzy będą mieli ochotę odpocząć na trawie IKEA przygotowała specjalną niespodziankę. Sofy KLIPPAN, które staną w kilku punktach Warszawy wykonane będą ze świeżej trawy w skali 2:1. Będzie można je nie tylko zobaczyć, ale i na nich odpocząć. Te wyjątkowe meble stać będą w warszawskim ZOO, nadwiślańskim Mieście Cypel oraz w okolicy sklepu IKEA Targówek. To pierwsza akcja produktowa w Polsce z wykorzystaniem „zielonej” architektury użytkowej. „Jesteśmy pewni, że te niecodzienne okazy zostaną zauważone przez mieszkańców stolicy. Co ważne będą to nie tylko eksponaty, a żywa ich prezentacja. Żywa nie tylko dlatego, że porośnięta trawą, ale przede wszystkim dlatego, że będzie można na niej usiąść.” – przekonuje Kamila Popławska.

Czysto, czyściej – clean ads na chodnikach

Zaledwie 8 litrów czystej wody potrzeba by przywrócić czystość chodnikowi. Te iście miejskie szlaki - na co dzień mniej lub bardziej sprzątane -  staną się areną ekologicznych działań IKEA. W ponad stu warszawskich lokalizacjach utworzone zostaną tzw. clean ads –  „wyczyszczone” komunikaty reklamowe. Hasła informować będą o trwającej akcji „Przyszło świeże”, a wykonane zostaną kilkoma ruchami szczotki i wodą. Trwałość? 4 tygodnie. Efekt? Zaskakujący, a przede wszystkim ekologiczny! Zastosowana forma reklamy znajduje się w obszarze sztuki ulicznej i jest coraz bardziej popularna w Wielkiej Brytanii, Holandii i Australii. Tam stanowi alternatywny nurt marketingu, ukierunkowany na promowanie postaw świadomych ekologicznie. W Polsce po raz pierwszy na taką skalę zastosowany zostanie przez IKEA. Napisy pojawią się na warszawskich chodnikach już 1 sierpnia.

 

Płuca miasta – bujna zieleń na billboardach

Pewien XIX-wieczny urbanista stworzył teorię budowy miast, w której każdy mieszkaniec powinien mieć 235 m2 zielonej przestrzeni. Od tamtej pory minęło niemal sto lat, a „płuca” miast coraz częściej kurczą się zamiast rozrastać. Jednym ze sposobów zwrócenia uwagi na ten problem staną się zielone billboardy IKEA, które zobaczyć będzie można w Warszawie, po prawej stronie Wisły.  Oleandry, palmy i bluszcz piąć się będą po warszawskich billboardach stanowiąc uzupełnienie przekazów reklamowych. „Lejąca” się zieleń i kwiaty mają być zachętą do tworzenia zielonej przestrzeni miejskiej i momentem wytchnienia dla zabieganych mieszkańców stolicy. „Chcemy także by plakaty, które ozdobią warszawskie ulice były dawką świeżości podczas sierpniowych upałów w mieście” – dodaje przedstawicielka IKEA.

 

Ulotka w doniczce – dzikie kwiaty na papierze

Przez dwa tygodnie sierpnia odwiedzający Multikino na warszawskim Targówku będą mogli zaangażować się w akcję „odświeżania”. Podczas seansów rozdawane będą roślinne wkładki IKEA. „Jest to specjalnie przygotowany papier utkany nasionami dzikich kwiatów.” – mówi Kamila Popławska. Każdy, kto dostanie tę ulotkę będzie mógł w prosty sposób zasadzić „ją” we własnym domu. „Wystarczy namoczyć, zasypać ziemią, podlać i zostawić na kilka dni. W ten prosty sposób uzyskać można dziki kwiat na swoim parapecie” – instruuje ogrodnik z IKEA.

 

Ekologiczna karoseria – IKEA orzeźwia Warszawę

Przez cały czas trwania akcji „Przyszło świeże” po Warszawie jeździć będzie „zielony” samochód. Przedstawiciele IKEA rozdadzą bezpłatnie orzeźwiającą lemoniadę. Samochód IKEA rozpoznać będzie można po wyjątkowej karoserii: w całości wykonanej ze świeżej trawy! Lemoniady posmakować będzie można przez cały sierpień w okolicy IKEA Targówek i w centrum miasta.

 

„Naturalne” media – wyższy poziom świadomości

Ekologiczne pochodzenie produktu stanowi o jego wartości. „To jak i za pomocą czego się o nim mówi także nie powinno szkodzić środowisku. Dlatego zdecydowaliśmy się na ekologiczną reklamę, z użyciem nośników, które minimalizują wpływ na środowisko.” – mówi Kamila Popławska z IKEA Targówek. Natural media to nowoczesne kanały reklamowe, które mają na celu informowanie o produktach i alternatywne kształtowanie świadomości ekologicznej odbiorców. W Polsce do tej pory niemal niewykorzystane, po kampanii IKEA z pewnością zostaną zauważone. „Nawet jeżeli akcja, którą zaplanowaliśmy – w wymiarze lokalnym – nie wpłynie znacznie na poprawę środowiska, to może choć zainicjuje nowy trend na polskim rynku. Naturalne nośniki reklamowe stać się mogą nie tylko elementem skutecznej reklamy, ale także elementem budowania społecznej odpowiedzialności” – dodaje Kamila Popławska.

Nadesłał:

Ewa Kwiecień

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl