Negatywne skutki pracy w biurze


2015-04-13
Pracę zawodową często traktuje się jako jedną z najważniejszych aktywności w życiu człowieka. W pracy spędzamy po minimum osiem godzin dziennie, oczekuje się od nas pełnej gotowości do wykonywania obowiązków, pełnego skupienia oraz zaangażowania w projekty.

 Gdzieś pomiędzy tym całym chaosem należy również przypomnieć sobie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa oraz higieny pracy.

Wydaje się często, że najbezpieczniejszą pracą jest właśnie praca biurowa, ale to nie do końca jest prawdą. Praca biurowa prowadzi do wielu negatywnych konsekwencji w zdrowiu człowieka, zwłaszcza jeśli pracodawca nieodpowiednio zadba o poprawne wyposażenie stanowiska pracy. Co powinno znajdować się w każdym biurze? Z pewnością apteczka i gaśnica. Niestety bezpieczeństwo pracy to nie tylko sama gaśnica, ale również odpowiednie urządzenie wnętrza, spełnienie wymogów dotyczących samych stanowisk pracy oraz odpowiednia przestrzeń, a także oświetlenia w biurze. Nie zapominajmy także o odpowiedniej temperaturze, zbyt niska temperatura powoduje zastyganie mięśni, co może skutkować wieloma urazami pracowników.

Nie można również zapominać o tym, że o bezpieczeństwo musimy zadbać przede wszystkim my sami, także na każdym pracowniku spoczywa obowiązek znajomości odpowiednich przepisów w zakresie BHP. Pracownik sam powinien wiedzieć, jak w świetle prawa wygląda odpowiednie stanowisko i co należy do wykonywania jego obowiązków, a także kiedy pracownik może zaniechać wykonywania jakichkolwiek czynności. Stare dobre przysłowie mówi, że nieznajomość prawa szkodzi – w tym przypadku ta maksyma sprawdza się w 100%. Zobacz więcej.

Nadesłał:

krotkiman

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl