NESPRESSO WPROWADZA NOWE KAPSUŁKI ALUMINIOWE POCHODZĄCE W 80% Z RECYKLINGU
Nespresso, producent wysokiej jakości kawy porcjowanej, daje możliwość szybkiego i wygodnego przygotowania filiżanki ulubionej kawy. Nie jest to jednak jedyny cel. Marka jest również zaangażowana w projekty związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
W tym roku Nespresso wprowadza do sprzedaży nowe kapsułki wykonane w 80% z przetworzonego aluminium. To przełomowe wydarzenie w historii firmy, której celem jest zmniejszenie ilości odpadów oraz zwiększenie ilości materiałów, które można wykorzystać ponownie w procesie produkcji. Do końca 2021 roku Nespresso zamierza wypuścić na rynek pełną ofertę kapsułek wykonanych w 80% z aluminium pochodzącego z recyklingu.
Aby dostarczać wyjątkową kawę w odpowiedzialny sposób, Nespresso od lat angażuje się w projekty związane ze zrównoważonym rozwojem i prowadzi odpowiednie działania na wszystkich etapach swojego biznesu. To m.in. program AAA Sustainable Quality, The Positive Cup czy partnerstwa z organizacjami Fairtrade oraz Rainforest Alliance. Warto również wspomnieć o prężnie rozwijającym się programie recyklingu – marka Nespresso osiągnęła 30-procentowy współczynnik globalnego recyklingu i będzie kontynuować prace nad jego zwiększaniem. Od 2014 roku firma zainwestowała ponad 185 mln CHF (około 765 mln PLN) w programy recyklingowe na całym świecie i zorganizowała ponad 100 tysięcy punktów zbiórki zużytych kapsułek w 53 krajach. Teraz Nespresso robi kolejny krok w stronę cyrkularnego biznesu i wypuszcza na rynek pierwsze kapsułki wyprodukowane w 80% z przetworzonego aluminium.
KAPSUŁKI W 80% Z ALUMINIUM Z RECYKLINGU
Dlaczego do produkcji kapsułek z kawą Nespresso wykorzystywane jest właśnie aluminium? Aluminium jest surowcem, który można poddawać recyklingowi w nieskończoność i jest to jeden z najczęściej przetwarzanych materiałów na świecie. Produkcja aluminium z recyklingu wymaga mniej energii niż w przypadku metalu pozyskiwanego z rudy, dlatego doskonale nadaje się do wykorzystania w modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Co więcej, aluminium optymalnie chroni świeżość i aromat wysokiej jakości kawy, ponieważ stanowi doskonałą barierę dla tlenu, światła i wilgoci.
Pierwsze kapsułki wykonane z aluminium pochodzącego w 80% z odzysku zawierają kawę Master Origin Colombiai w lipcu będą dostępne w Polsce. Nowy skład tych kapsułek zużywa 9,2% mniej aluminium na jedną kapsułkę, a sama kapsułka jest o 8% lżejsza. Zastosowanie aluminium pochodzącego z recyklingu i cieńszego stopu zmniejsza również ślad węglowy kapsułek Master Origin Colombia o 19%. Do końca 2021 roku oferta Nespresso będzie zawierała wyłącznie kawy w kapsułkach wykonanych z przetworzonego aluminium, a wszystkie ekspresy będą sprzedawane w nowych opakowaniach – również pochodzących z recyklingu i nadających się w pełni do ponownego przetworzenia.
„Dzięki tym nowym inicjatywom Nespresso robi kolejny krok w kierunku modelu biznesowego opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym. Będziemy nadal pracować nad zwiększeniem zawartości przetworzonego aluminium w produkcji kapsułek z kawą oraz zwiększać współczynnik recyklingu zużytych kapsułek, w czym kluczowe jest zaangażowanie naszych klientów” – zapewnia Jérôme Pérez, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Nespresso.
ZWIĘKSZANIE WSKAŹNIKA RECYKLINGU Z POMOCĄ KONSUMENTÓW
Dostarczanie wysokiej jakości kawy wiąże się z odpowiedzialnością, którą Nespresso ponosi zarówno wobec konsumentów, jak i wobec środowiska. Od 2014 roku firma Nespresso zainwestowała ponad 185 milionów CHF (około 765 mln PLN) w swoje programy recyklingu na całym świecie, posiadając ponad 100 tysięcy punktów odbioru w 53 krajach, gdzie 91% klientów marki ma dostęp do opcji recyklingu. Wystarczy zanieść zużyte kapsułki do jednego z butików Nespresso lub przekazać je kurierowi podczas odbioru swojego zamówienia złożonego w sklepie online.
„Nieodzownym elementem powodzenia tego programu jest uczestnictwo konsumentów, dlatego jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym klientom za entuzjazm, który pozwolił osiągnąć obecny wskaźnik recyklingu. Zamierzamy go wykorzystać do dalszego rozwoju programu. Będziemy nadal promować recykling wśród konsumentów, dążąc do realizacji naszej docelowej ambicji — ponownego przetwarzania wszystkich naszych kapsułek” — mówi Jérôme Pérez.
Więcej informacji o nowych kapsułkach pochodzących w 80% z recyklingu oraz pozostałych działaniach marki można znaleźć na dedykowanej stronie Nespresso: https://www.nespresso.com/pl/pl/liczy-sie-dzialanie.