Nestle wspiera kampanię Federacji Polskich Banków Żywności – "Podatki są po naszej stronie"


Nestle wspiera kampanię Federacji Polskich Banków Żywności – "Podatki są po naszej stronie"
2009-05-28
Kampania skierowana jest do producentów i dystrybutorów żywności w Polsce. Jej celem jest poinformowanie o korzystnych zmianach podatkowych, ułatwiających przekazywanie żywności, które zostały wprowadzone na początku tego roku.

Zgodnie z przyjętymi zapisami podatnicy mogą teraz zaliczyć darowiznę w postaci produktów spożywczych przekazaną na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) do kosztów uzyskania przychodu.

Nieodpłatne przekazanie żywności przez jej producentów zostało również zwolnione od podatku VAT. W ramach kampanii Nestlé Polska zakupiła 15 plakatów informacyjnych, które zawisły na billboardach w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Łodzi. Kampania trwa od 16 maja do końca miesiąca.

„Zaangażowaliśmy się w kampanię „Podatki są po naszej stronie" by zachęcić również innych do podobnej współpracy. Choć dla nas niekorzystne dotąd przepisy nie stanowiły przeszkody, zdajemy sobie sprawę, że wiele przedsiębiorstw właśnie z tego względu nie decydowało się na przekazywanie produktów. Teraz jest okazja by to zmienić. Pomagamy. Będziemy pomagać. Zachęcamy innych - mówi Małgorzata Szlendak - rzecznik prasowy Nestlé Polska.

Nestlé Polska S.A. rozpoczęła współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności 12 lat temu. Od lat uwzględnia w swoich działaniach charytatywnych problemy ludzi najbardziej potrzebujących. Dlatego jako jeden z największych producentów żywności, w sposób naturalny angażuje się we współpracę z Bankami. Ogólnopolska sieć Banków Żywności gwarantuje pewne i szybkie dotarcie naszych produktów do dużej liczby osób, które takiego wsparcia potrzebują, szczególnie w regionach gdzie zlokalizowane są nasze fabryki. FPBŻ to profesjonalny i odpowiedzialny partner, którego działania pomagają rozwiązać jeden z najważniejszych problemów społecznych, jakim jest ubóstwo, a co za tym idzie, niedostateczny dostęp do żywności. Nestlé bliska jest również - promowana przez Banki - idea dzielenia się oraz przeciwdziałania marnotrawstwu.

W 2007 roku Nestlé Polska otrzymała specjalną nagrodę - „„Dobroczyńca 10-lecia". Została ona przyznana z okazji uroczystości 10-lecia FPBŻ za szczególny wkład w działalność Federacji Polskich Banków Żywności w latach 1997-2007.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl