NiceHome na półkach sklepów Leroy Merlin w Polsce


NiceHome na półkach sklepów Leroy Merlin w Polsce
2019-04-15
Nice – czołowy producent automatyki do bram i rolet wprowadza do sklepów sieci Leroy Merlin nową linię siłowników z rodziny NiceHome. Automatyka przeznaczona do samodzielnego montażu jeszcze nigdy nie oferowała użytkownikowi tyle możliwości.

Inteligentny dom zaczyna się od automatycznej bramy

 

W związku z wycofaniem z produkcji linii siłowników mhouse, które dostępne były na półkach w sklepach Leroy Merlin w Polsce od ponad 5-ciu lat, Nice podjął decyzję o zaprojektowaniu całkowicie nowej linii napędów stanowiących odpowiedź na zmieniające się oczekiwania klientów. Już pod koniec marca do sklepów Leroy Merlin trafiły 3 całkowicie nowe modele napędów. NiceHome Filo – to nowa konstrukcja siłownika do bram przesuwnych, który otworzy nawet 7-metrową bramę o maksymalnym ciężarze do 600 kg.

 

Najpopularniejszym rodzajem bram w Polsce są w dalszym ciągu bramy skrzydłowe. W ofercie NiceHome znalazły się dwie rodziny napędów – siłowniki śrubowe (rodzina NiceHome Aria), które napędzają bramę za pomocą ruchu wodzika na śrubie napędowej zlokalizowanej pod obudową siłownika, oraz siłowniki z ramieniem łamanym (NiceHome Maestro), które posiadają wbudowaną centralę sterującą i przeznaczone są do montażu na szerokich słupkach. W zależności od systemu bramowego mamy możliwość automatyzacji ciężkich bram posesyjnych o długości skrzydła nawet do 4,5 m czy ciężarze do 450 kg. Warto podkreślić, że specyfiką polskich bram skrzydłowych jest częsty montaż siłownika na bardzo wąskich słupkach (o przekroju ok. 70 x 70 mm). Aby umożliwić uzyskanie odpowiednich parametrów montażowych Nice Polska przygotował specjalne, uniwersalne wsporniki, które pozwalają zautomatyzować daną bramę zgodnie z wymaganiami technicznymi.

 

Z kolei do bram garażowych (zarówno sekcyjnych, jak i segmentowych) zaprezentowano rodzinę NiceHome Avio. Wszystkie napędy z tej grupy wyposażone są w cichy pasek, który umożliwia automatyzację bramy oraz wyposażone są w możliwość wysprzęglenia ręcznego – w przypadku braku prądu, użytkownik w dalszym ciągu ma możliwość otwarcia bramy i bezproblemowego wydostania się ze swojego garażu.

 

 

W wirtualnej rzeczywistości instalacja jest prosta – nie inaczej w realnym świecie

 

Premiera na rynku polskim linii NiceHome zbiegła się z kilkoma innowacyjnymi wydarzeniami w świecie automatyki. Inżynierowie Nice stworzyli grę komputerową osadzoną w wirtualnej rzeczywistości. Gracz, po ubraniu specjalnego zestawu Virtual Reality otrzymuje zadanie zamontowania w wirtualnym świecie siłownika NiceHome Filo. Do dyspozycji jest oczywiście instrukcja, łopata, a także… sympatyczny robot, który pokazuje, w jak prosty sposób można zautomatyzować bramę.

 

- Nasz autorski system Bus umożliwia podłączenie wszystkich urządzeń peryferyjnych za pomocą 2-żyłowych przewodów. Sama instalacja siłownika, jak i jego późniejsza konfiguracja są wyjątkowo proste, nie tylko w grze opartej o wirtualną rzeczywistość... Jeśli użytkownik będzie miał jednak jakiekolwiek problemy z montażem, mamy dla niego gotowe materiały pomocowe – zapewnia Adam Krużyński, Chief Sales Officer w grupie Nice, w przeszłości wieloletni Dyrektor Zarządzający Nice Polska. Do grona wspomnianych materiałów dydaktycznych należy zaliczyć przede wszystkim aplikację NiceHome Assistant AR. To prosty program, działający na każdym smartfonie, który z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augumented Reality), pozwala na przejście krok po kroku właściwej instalacji. Jeśli użytkownik dalej będzie miał problem, do dyspozycji pozostaje techniczne call centre polskiego oddziału Nice, które rozwieje wszelkie wątpliwości użytkownika.

 

Wszystkie siłowniki NiceHome są objęte 24-miesięczną gwarancją z możliwością jej wydłużenia do 36-ciu miesięcy pod warunkiem wykonania płatnego przeglądu gwarancyjnego przez jednego z  Licencjonowanych Instalatorów Nice. Co więcej, pracownicy odpowiednich działów sklepów Leroy Merlin zostali przeszkoleni w lutym i marcu br., dzięki czemu posiadają już odpowiednią wiedzę oraz niezbędne kwalifikacje, aby pomóc w doborze automatyki odpowiedniej dla potrzeb klienta.

 

 

Zarządzanie zdalne, integracja, a w przyszłości serwis video

 

Nieodłączonym elementem zestawu automatyki jest pilot, który pozwala na zarządzania nawet czterema urządzeniami wykorzystującymi drogę radiową NiceHome. - Żyjemy w takich czasach, że każdy z nas ma w kieszeni marynarki jednego lub dwa smartfony i często całe nasze życie obraca się wokół tych urządzeń. Dlatego proponujemy alternatywę dla pilota w postaci smartfona. Automatyką NiceHome można zarządzać przez Internet po zastosowaniu naszego modułu Nice Wi-Fi – dodaje Krużyński. Warto podkreślić, że wraz z modułem dostępna jest bezpłatna aplikacja, która pozwala nam na, nie tylko, sterowanie automatyką, ale także tworzenie scenariuszy czasowych. Jeśli np. codziennie wychodzimy z domu do pracy o 7:00, możemy ustawić scenariusz, w którym wszystkie bramy wyposażone w automatykę NiceHome zostaną zamknięte o tej porze bez naszej jakiejkolwiek ingerencji.

 

Integracja automatyki z innymi systemami to temat, który zdominuje przyszłość w segmencie smart home w Polsce. – Znajdujemy się w przededniu rewolucji. Myślę, że nasze nowe projekty: dwukierunkowa komunikacja, protokół LoRa czy technologia NFC zaskoczą pozytywnie wielu użytkowników. Należy też pamiętać, że grupa Nice w lipcu ubiegłego roku przejęła polską spółkę, właściciela marki Fibaro. W związku z tym pytanie, czy automatyka Nice będzie kompatybilna z protokołem Z-Wave, należy rozpatrywać nie w kategoriach „czy?”, ale zdecydowanie bardziej „kiedy?”. To kierunek, który jest długookresowym celem naszego R&D – kończy Krużyński.

 

Innym kierunkiem rozwoju w grupie Nice jest współpraca z Microsoftem w projekcie oprogramowania wsparcia serwisowego dzięki wizjerowi holograficznemu HoloLens dla instalatora automatyki. Dzięki nim monter będzie miał możliwość nawiązania połączenia video z konsultantem technicznym, który może znajdować się po drugiej stronie kuli ziemskiej, a dzięki zastosowaniu wizjera holograficznego oraz rzeczywistości rozszerzonej (mixed reality) będzie mógł zobaczyć dokładnie to samo, co instalator! I do tego w trybie rzeczywistym! Jednocześnie instalator zachowuje obie ręce gotowe do pracy, zgodnie ze wskazówkami doradcy serwisowego. W ten sposób konserwacja urządzenia staje się niezmiernie prosta.

 

 

Nadesłał:

SolskiComms

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl