"Nie kupuj - naprawiaj" z Fixly.pl
Blisko połowa Polaków deklaruje, że zamiast kupować nowe przedmioty i urządzenia, stara się naprawić te już posiadane, dając im w ten sposób „drugie życie”. W swojej najnowszej kampanii „Nie kupuj – naprawiaj” zachęca do tego również serwis Fixly.
Serwis Fixly.pl umożliwiający szybkie i wygodne znalezienie sprawdzonych fachowców, systematycznie rozszerza zakres oferowanych usług o kolejne branże. W bazie serwisu zarejestrowanych jest już ponad 70 000 specjalistów wykonujących zlecenia z katalogu ponad 400 usług - od prac remontowo-budowlanych, przez usuwanie usterek, aż po usługi ubezpieczeniowo-finansowe, transportowe czy porady dietetyka.
Od teraz w ramach nowej kategorii „Nie kupuj – naprawiaj”zebrano w jednym miejscu cieszące się coraz większą popularnością usługi związane z różnego rodzaju naprawami. W nowej kategorii znajdziemy zarówno serwis sprzętu elektronicznego i AGD, renowację mebli, okien i podłóg, a także najlepszych fachowców z zakresu naprawy obuwia, poprawek krawieckich i kaletnictwa. O wysokiej klasie specjalistów zarejestrowanych w „Nie kupuj – naprawiaj”świadczy fakt, że średnia ocena wszystkich wykonawców z tej kategorii to 4.9 (w pięciopunktowej skali).
Z badań przeprowadzonych przez serwis Fixly wraz z Kantar Polska wynika, że dla 60% Polaków główną motywacją do naprawy sprzętów są względy ekonomiczne. W zależności od rodzaju zepsutych przedmiotów jesteśmy skłonni wydać na naprawę nawet 20-30% ich wartości.
Na postawy konsumenckie wpływa również rosnąca świadomość ekologiczna. Polska generuje rocznie ponad 450 tys.1 ton odpadów pochodzących ze zużytego sprzętu elektronicznego, co w przeliczeniu na jednego mieszkańca daje blisko 12 kg elektrośmieci [The Global E-waste Monitor 2017]. Według badań Fixly duża część Polaków (30 proc. badanych) zauważa ten problem i jako motywację do naprawy zepsutych urządzeń wskazuje troskę o środowisko naturalne i chęć ograniczenia „produkcji” elektrośmieci.
Innym ważnym czynnikiem, który skłania nas do naprawiania jest wartość sentymentalna posiadanych przedmiotów. Dla 20% Polaków stanowi ona motywację do naprawy starych mebli, ubrań i obuwia lub innych przedmiotów, które mają dla nas szczególne znaczenie, a dzięki odpowiedniej renowacji lub przeróbkom mogą znowu odzyskać dawny blask i służyć nam jeszcze przez wiele lat.
Większość z nas ma w domu rzeczy, których nie używa, bo są zepsute albo wymagają przeróbki lub renowacji. Wiele z nich ma dla nas wartość sentymentalną i nie chcemy się z nimi rozstawać. W ramach akcji „Nie kupuj – naprawiaj” pokazujemy idealne rozwiązanie, które nie tylko pozwala oszczędzić pieniądze, ale również wpływa pozytywnie na nasze środowisko. Na Fixly.pl można łatwo znaleźć fachowca, który naprawi pralkę, odświeży zużytą kanapę albo przerobi nasz ulubiony garnitur lub sukienkę – mówi Daniel Piątkowki, marketing manager w Fixly.
Znalezienie fachowca na Fixly jest proste i wygodne. Wystarczy, że użytkownik doda zapytanie wybierając potrzebną usługę np. "Naprawa sprzętu AGD". Resztę robi za niego Fixly, które połączy zlecającego z fachowcami zainteresowanymi realizacją usługi. Na każde zapytanie odpowiedzi może udzielić do pięciu profesjonalistów. Średni czas oczekiwania na pierwszy kontakt ze strony wykonawcy w serwisie wynosi zaledwie 4 minuty.
Zanim użytkownik podejmie decyzję o wyborze, może porównać profile wykonawców. Znajdują się na nich wszystkie najważniejsze informacjeo danej firmie czy specjaliście, w tym galeria zdjęć, opinie i średnia ocen wystawionych przez osoby, które wcześniej korzystały usług fachowca.
Nowej inicjatywie Fixly - „Nie kupuj – naprawiaj”towarzyszy kampania realizowana w internecie, radiu i w kinach. Na jej potrzeby wyprodukowano serię spotów nawiązujących do formuły TED talk. Ich bohaterami są przedmioty codziennego użytku m.in. stara kanapa, garnitur czy portfel, które dzięki Fixly mogą odzyskać dawny blask. Spoty będą emitowane na Facebooku, w serwisie YouTube i wybranych kinach studyjnych. Dodatkowo kampanię będzie wspierać sponsoring audycji poświęconych naprawianiu i ekologii emitowanych w stacjach radiowych należących do Grupy Agora. Koncepcję strategiczno-kreatywną kampanii przygotowała agencja Madogz. Serię spotów wyreżyserował Karol Tomaszewski. Za ich realizację odpowiadał dom produkcyjny Vidoq.
Gdy do zrobienia jest reklama, która ma zniechęcać do kupowania, to od razu pojawia się uśmiech. Bo to już z założenia jest zaczepne, inne i w kontrze do większości reklam. To produkt jest tu lokomotywą. My tylko dorobiliśmy do niego dekoracje – mówi Tomasz Pastuszka, dyrektor kreatywny i prezes agencji Madogz.
Spot - https://youtube.com/embed/56N6uYTemOc
Nadesłał:
Madogz
|