Nie musisz być naukowcem, analizuj dane naturalnie


2013-11-19
Marcin Mazur, Dyrektor Regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji i Izraela w QlikTech, producenta QlikView, tłumaczy jak każdy może stać się analitykiem danych, pod warunkiem, że otrzyma informacje we właściwy sposób.

Często jestem pytany, czy nie musimy obecnie analizować zbyt dużych ilości danych. Ludzie wpadają w panikę, gdy stają w obliczu ogromnych ilości informacji, bo nie widzą, jak użyteczne mogą się one okazać lub czują, że nie są w stanie znaleźć sposobów ich wykorzystania.

Aby zrozumieć, jak możemy przezwyciężyć ten problem, wystarczy, że spojrzymy nie dalej niż – proszę się nie śmiać – na pospolitą muchę domową. Ostatnie badania udowodniły, że tempo metabolizmu i wielkość muchy pozwalają jej na przetworzenie niemal siedmiokrotnie więcej informacji w ciągu jednej sekundy niż potrafi zrobić to człowiek. W ten sposób ma ona możliwość zobaczenia zbliżającej się ludzkiej dłoni w zwolnionym tempie. Interesujące jest, że to natura daje jej tę przewagę, pozwalając przetworzyć informacje tak szybko. Jestem przekonany, że większość z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, że ludzie również w naturalny sposób są mistrzami przetwarzania danych. Jednakże w odróżnieniu od much, straciliśmy kontakt z naszymi naturalnymi zmysłami, pozwalającymi na łatwe i szybkie przetworzenie wielkich ilości informacji.

Naszym głównym problemem w wykorzystywaniu danych jest fakt, że współczesne technologie dostarczają nam je w sposób nienaturalny. W codziennym życiu ludzie są w stanie przetwarzać w sekundzie tysiące informacji. Od porannej pobudki nieustannie przetwarzamy obrazy i pomysły, podejmując podświadome decyzje, które pozwalają nam przetrwać. Nie są to nowe zachowania – nasi przodkowie również dorastali w środowiskach bogatych w dane, gdzie ludzki instynkt zbieracza/łowcy pozwalał im analizować naturalny świat.

 Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/business_intelligence/nie_musisz_byc_naukowcem_analizuj_dane_naturalnie.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl