Niecały tysiąc złotych i czas z rodziną – czyli święta wielkanocne po polsku


Niecały tysiąc złotych i czas z rodziną – czyli święta wielkanocne po polsku
2025-04-18
Polacy na Wielkanoc wybierają rodzinę, aktywność i… kreatywność. Aż 81,5 proc. z nas zamierza spędzić święta z bliskimi – to o ponad 10 punktów procentowych więcej niż rok temu – wynika z badania Badanie IBRIS dla PAP

Coraz chętniej wychodzimy też z domów: na rower, spacer czy do kościoła. Co ciekawe, tegoroczny Lany Poniedziałek to także Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji – doskonała okazja, by wspólnie z dziećmi nie tylko świętować, ale i rozwijać twórcze podejście do codziennych wyzwań. Czy te święta będą nie tylko tradycyjne, ale i… inspirujące jak nigdy dotąd?

Dzień wolny od szkoły nie musi być dniem wolnym od rozwoju

Aż 81,5 proc. Polaków planuje spędzić tegoroczną Wielkanoc z rodziną – to wyraźny sygnał, jak ważny jest dla nas wspólny czas. W codziennym pędzie trudno o chwilę tylko dla bliskich, dlatego warto doceniać każdą okazję, by być razem – szczególnie w dni wolne od pracy i szkoły. Tych w roku kalendarzowym jest 14, ale jeśli odejmiemy święta przypadające w weekendy, zostaje ich tylko 10. Co więcej, dzieci nie mają możliwości „odebrania” wolnego za święto przypadające np. w sobotę – chyba że szkoła samodzielnie zaplanuje dodatkowy dzień wolny. Tym bardziej warto zadbać o to, by dni takie jak Wielkanoc były nie tylko tradycyjne, ale i wartościowe – budujące relacje i wspierające rozwój najmłodszych. 

Jak więc spędzić nadchodzący poniedziałek tak, aby odpoczywać w sposób wspierający rozwój dziecka, a jednocześnie niewiejący nudą? Warto zacząć od przekazywanych z pokolenia na pokolenie, pięknych zwyczajów, takich jak świąteczne śniadanie, poszukiwanie zabawek i słodyczy czy popularny śmigus-dyngus – zwany lanym poniedziałkiem. Już podczas śniadania warto ustalić plan na resztę dnia, tak aby każdy z domowników był gotowy na to, co przyniesie dzień. 

Zajączek przybywa!

Jednym z najnowszych – a zarazem najbardziej uroczych – zwyczajów, który zadomowił się w polskich domach, są odwiedziny wielkanocnego zajączka. Maluchy od wczesnego rana przeszukują domy i ogrody w poszukiwaniu ukrytych niespodzianek – najczęściej słodyczy lub drobnych prezentów. Choć tradycja ta przywędrowała z zagranicy, szybko zdobyła serca Polaków i stała się częścią świątecznego rytuału. Coraz częściej zabawa w poszukiwanie wielkanocnych skarbów wykracza poza domowe podwórko – organizują ją także lokalne społeczności, angażując dzieci i dorosłych we wspólne, radosne świętowanie. 

Co ciekawe, w tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 941 zł na organizację Wielkanocy (według badania IBRiS dla PAP) – część tej kwoty z pewnością trafi do koszyków zajączków, które przygotowują prezenty dla najmłodszych. Warto więc postawić na zabawki, które nie będą kolejną, chwilową rozrywką, a pomogą rozwijać kreatywność naszych pociech. Świetną propozycją są drobne, ale kreatywne zabawki. Hitem tej Wielkanocy może okazać się seria Miniverse Make It Mini – edycja wiosenna, w której znajdziemy m.in. miniaturowe jaka, majonez, piękne żonkile i urocze wiosenne dekoracje. Oczywiście nie zabrakło innych pięknych potraw i pisanek wykonane z największą dbałością o detale. 

Lany Poniedziałek na nowo

Stare dobre śmigusy-dyngusy wciąż mają się świetnie – choć forma nieco ewoluowała. Zamiast wiader z wodą królują kolorowe pistolety, balony wodne i inne gadżety. Dzieci nie tylko leją wodą, ale też prześcigają się w kreatywności. Jednym z oryginalniejszych pomysłów jest Water Balloon od L.O.L. Surprise! – lalka, której włosy… to balony wodne. Lalki kryją mnóstwo niespodzianek i aż 4 sposoby zabawy! 

Każda laleczka zawiera dwa rodzaje balonów oraz wspaniałe ubrania i akcesoria do rozpakowania! Korzystając z dołączonej butelki, dziecko napełnia balony wodą, aby następnie je rozbić i poznać akcesoria! Projektując nasze zabawki, staramy się mnożyć możliwe warianty zabawy tak, aby dziecko odkrywając je, cieszyło się z zabawki jak najdłużej i rozwijało swoją ciekawość – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

Wielkanoc może być magiczna – i to niezależnie od tego, czy świętujemy przy stole, czy szukamy jajek na łonie natury. Wystarczy odrobina kreatywności i otwartość na nowe pomysły. 

Wszystkie zabawy i tradycje mają jeden wspólny mianownik – budują więzi i tworzą wspomnienia, które zostają z nami na lata. Świąteczne aktywności to nie tylko sposób na spędzenie wolnego czasu, ale też okazja do wspólnego śmiechu, ruchu i poznawania tradycji – także tej w nowoczesnym wydaniu – dodaje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

 

MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook. 

Kontakt dla mediów:

Brief Me 

Kinga Bella 

tel. +48 737 357 126 

 

kinga.bella@briefme.pl  

Nadesłał:

Brief_Me

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl