Nieefektywne kontra skuteczne metody na reklamę
Rozwój konsumpcjonizmu przyczynił się także do powstawania co raz to ciekawszych i bardziej pomysłowych reklam. Dzięki nim klient nie tylko dowie się o nazwie marki, zastosowaniu produktu, ale także będzie mógł zobaczyć ciekawą grafikę lub posłuchać zabawnego dialogu.
Rozwój konsumpcjonizmu przyczynił się także do powstawania co raz to ciekawszych i bardziej pomysłowych reklam. Dzięki nim klient nie tylko dowie się o nazwie marki, zastosowaniu produktu, ale także będzie mógł zobaczyć ciekawą grafikę lub posłuchać zabawnego dialogu. Czy jednak wszystkie chwyty w reklamie są na tyle dobre, że konsument przekona się do zakupienia danego produktu?
Dobre metody
Oglądając telewizję możemy zobaczyć mnóstwo spotów reklamowych, które wykorzystują różne sposoby na to, aby przyciągnąć naszą uwagę. Ciekawy tekst, jaskrawe barwy czy chwytliwa melodia – to tylko niektóre elementy stosowane przez agencje reklamowe. Jednak nie wszystkie z nich są na tyle skuteczne, żeby osoby je oglądające stwierdziły, że reklamowany produkt jest wart zakupienia. Reklama musi być na tyle interesująca, że każdy kto ją ogląda z pewnością nie oderwie od niej wzorku. Oprócz tego wymagana jest dobra oprawa graficzna oraz ciekawy przekaz. Podobnie jest w przypadku reklam internetowych jakie tworzy agencja interaktywna Warszawa. Wirtualna reklama musi być na tyle dobra, aby internauta przeglądając rożnego rodzaju portale www zerknął na wyświetlającą się reklamę naszego produktu.
Nieskuteczne metody
Z kolei najmniej efektywnymi sposobami na promocję własnej marki są reklamy pozbawione kolorów oraz zdjęć lub grafiki. Sam tekst jest nudny dla oka, a tym samym osoba czytającą taką reklamę szybko zniechęca się do jej pełnego poznania. Oczywiście tworząc ulotkę możemy użyć zabawnych zwrotów, które zachęcą czytelnika do tego, aby dowiedzieć się co jest przedmiotem reklamy. Jednak najczęściej nawet interesujące ulotki trafiają do kosza na śmieci. Z kolei reklamy w Internecie, które przyciągają uwagę kolorowym i migającym nagłówkiem bardzo często denerwują internautów. Dlatego też wykonanie reklamy internetowej nie należy powierzać zwykłym grafikom komputerowym, ale profesjonalnej agencji reklamowej. W ten sposób będziemy mieć pewność, że nasza reklama nie wpływa na negatywny obraz naszej marki tylko przyczynia się do zwiększenia zainteresowania klientów.
Choć reklama z samej definicji powinna promować produkt lub usługę bardzo często jest wręcz antypromocją. Nieefektywne metody reklamy takie jak nudny i długi tekst, brak kolorów czy wręcz zbyt rzucające się w oczy hasła reklamowe mogą zniechęcić do zapoznania się z tym co chcemy przedstawić klientom. Dlatego przy tworzeniu reklamy naszej marki warto skorzystać z pomocy fachowców, którzy wykorzystując nowoczesną technologię właściwie wypromują nasze produkty.
Nadesłał:
Użytkowniczka
|