Nike i Red Bull wspierają polską sztukę


Nike i Red Bull wspierają polską sztukę
2009-06-01
Wystawa Pawła Kozłowskiego „Kosmodrom 3000“ i Red Bull Room podczas ostatniej Nocy Muzeów, to wydarzenia, w których realizację zaangażowali się nietypowi mecenasi.

W historii Nike wiele produktów, które teraz są klasykami, np. Air Max 1, stanowiło w swoich czasach pewnego rodzaju rewolucję i przełom w dziedzinie projektowania i patrzenia na design.

Dzisiaj prace i artystyczne przedsięwzięcia Pawła zaskakują formą i wnoszą nową jakość do świata sztuki. Stąd też nasza decyzja o wsparciu organizacji „Kosmodromu 3000". Na całym świecie urban art wchodzi do galerii, a prace twórców tego nurtu można kupić na aukcjach sztuki. Instytucje w Polsce powoli dojrzewają do podjęcia tego tematu. My już teraz dajemy artystom kojarzonym z urban art możliwość prezentowania swoich prac w innej przestrzeni niż miejska - mówi Monika Coś, PR & Nike Sportswear Brand Manager w Nike Poland.

Z okazji wystawy Pawła Kozłowskiego, a również dla uczczenia tego wydarzenia, wyprodukowano kolekcjonerski produkt - limitowaną edycję 20 kurtek typu Windrunner, z aplikacjami zaprojektowanymi przez samego artystę i nawiązujacymi do tematyki „Kosmodromu 3000". W historii współpracy firmy z twórcami z całego świata, to pierwsza polska tego typu realizacja. Kolekcja Windrunnerów jest uzupełniona o 30 koszulek z grafiką towarzyszącą przedsięwzięciu artystycznemu „Kosmodrom 3000".

Wystawę Pawła Kozłowskiego wspiera również Red Bull Polska, który zaprosił artystę do udziału w Red Bull Room podczas Nocy Muzeów w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. W specjalnym artystycznym przedsięwzięciu zainicjowanym przez firmę, tworzyli także inni młodzi artyści: Ivo Nikić, Piotr Kopik, Mariusz Tarkawian, Karol Radziszewski i Błażej Górnicki aka tempo.

Red Bull Room to w swoim założeniu przestrzeń do twórczych działań, symbolizująca i umożliwiająca niczym nieskrępowaną kreację, w której dokonuje się artystyczna wymiana różnych sztuk i stylów. Podczas Nocy Muzeów w Centrum Sztuki Współczesnej udział wzięli również muzycy związani z Red Bull Music Academy: Dj Harper, a także jej polska absolwentka - Anonbast z Poznania.

Po udanym projekcie Red Bull Box Gallery w CSW, postanowiliśmy kontynuować współpracę z artystami, stwarzając im po raz kolejny platformę do nieograniczonej twórczości. Ważnym elementem koncepcji Red Bull Room była konstrukcja według pomysłu architekta Jakuba Szczęsnego. Udało się nam zbudować oryginalną przestrzeń, która już z daleka swoją formą sygnalizowała nietypowe wydarzenie i zapisała się w pamięci uczestników - mówi Judyta Wajszczak, odpowiedzialna za marketing kulturalny w Red Bull sp. z o.o.

Paweł Kozłowski (Swanski) założyciel jednoosobowego studia graficznego Swansarts, streetwearowej firmy/marki TURBOKOLOR, rozwijającej działania na różnych polach urban culture. Twórca animacji do MTV czy VH1. Ilustracje Swanskiego znalazły się między innymi w magazynach: „Lodown", „Blond", „Belio", „DosDedos", „Laifstajl", „Exklusiv".

Na koncie ma dwie indywidualne wystawy w Polsce, udział w RedBullBoxGallery w Laboratorium Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, w "Laktacjach" Galerie Nabrezi w Pradze, w wystawie zbiorowej Art of football w Mediolanie i Bazylei podczas Art Basel.

KOSMODROM 3000 jest kolejną odsłoną cyklu Kosmodrom. Prace z tej serii można było dotychczas oglądać podczas przedsięwzięć kulturowych i artystycznych w Warszawie, Pradze, Mediolanie, Bazylei, czy Berlinie. Przybrały one różne formy: od murali tworzonych w czasie rzeczywistym wystaw, poprzez malarstwo - szlachetne medium artystycznego wyrazu, na rysunkach i designie nie kończąc.

Na wystawie „Kosmodrom 3000" zobaczymy 30 obrazów, serię grafik i dwie vinylowe wariacje Kidrobot - Munny, a także wielkoformatową pracę na płótnie, która będzie powstawać na miejscu w tygodniu przed wystawą.

Rozwój projektu będzie można śledzić na stronie internetowej towarzyszącej wydarzeniu http://www.kosmodrom3000.com. Kolejna odsłona już podczas 30-31 maja podczas live painting z Willem Barrasem w przestrzeni kosmodromu.

Patronat nad wystawą objęli Radio Euro, Emma Pak, Exklusiv i Magazyn Maggnes. Organizoterm wystawy jest Turbokolor, przy wsparciu Nike‘a i Red Bulla

Więcej: http://www.swanofobia.com

             http://www.swanarts.com         

             http://www.turbokolor.com

             http://www.studiovisla.com        

             http://www.maggnes.com

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl