NISSAN GT-R: supersamochód dla każdego, zawsze i wszędzie
Nissan GT-R to wszechstronny samochód wyczynowy, który w pełni zasługuje na miano „supersamochodu dla każdego, zawsze i wszędzie”. Pokonując odcinek Nordschleife toru Nürburgring w ciągu 7 minut i 29 sekund T-R osiągnął jeden z najlepszych czasów wśród dotychczas wyprodukowanych samochodów seryjnych
„Nowy GT-R to auto niezwykłe - to technologiczny model flagowy firmy, który demonstruje nasze entuzjastyczne podejście do samochodów. To auto zaprojektowane pod kątem optymalnych właściwości jezdnych z dużą prędkością w każdych warunkach drogowych.
Żaden inny samochód nie łączy w sobie tych wszystkich cech jednocześnie: szybkości, łatwości prowadzenia, znakomitych właściwości jezdnych w każdych warunkach, dynamiki, korzystnej ceny i wyrazistego stylu. Podobnie jak jego poprzednicy z emblematem GT-R, to technologiczne cudo o niezwykłych możliwościach. Dlatego właśnie mówimy, że to samochód, dla każdego, sprawdzający się wszędzie i zawsze." - Carlos Tavares, Wiceprezes Zarządu Nissan Motor Co., Ltd.
W skrócie
- Zmodernizowany silnik V6 o pojemności 3,8 litra, z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 485 KM (375 kW) i maksymalny moment obrotowy 588 Nm
- Sześciostopniowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, ze sterowaniem manetkami przy kierownicy i pełnym trybem automatycznym
- Zaawansowany napęd na cztery koła i niezależny układ transaxle
- Aerodynamiczne nadwozie: Cx=0,27 i znaczna siła dociskająca przód i tył
- Nadwozie z lekkiej stali, włókna węglowego i odlewów aluminiowych
- Wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe Brembo
- Regulowana charakterystyka amortyzatorów, skrzyni biegów i układu stabilizacji
- Wielofunkcyjny wyświetlacz zaprojektowany przez firmę Polyphony - twórcę kultowej gry symulującej wyścigi Gran Turismo
- W samej Europie przyjęto już zamówienia na ponad 2500 egzemplarzy
Nissan GT-R zbudowany jest na zupełnie nowej platformie Premium Midship. Platforma ta umożliwia zastosowanie pierwszego na świecie niezależnego napędu na cztery koła ATTESA E-TS z modułem transaxle, który pozwala zoptymalizować rozkład mas i właściwości jezdne pojazdu.
Pod maską GT-R znajduje się ręcznie montowany silnik z serii VR. Jednostka V6 o pojemności 3,8 litra rozwija moc 485 KM (357 kW) przy 6400 obr/min i maksymalny moment obrotowy 588 Nm w zakresie od 3200 do 5200 obr/min. Silnikowi VR38DETT towarzyszy sterowana manetkami przy kierownicy sekwencyjna 6-biegowa przekładnia GR6 montowana w układzie transaxle, z podwójnym sprzęgłem zapewniającym błyskawiczną zmianę biegów. W sekwencyjnej skrzyni biegów zastosowano dwa mokre sprzęgła - po jednym dla biegów nieparzystych (1, 3 i 5) i parzystych (2, 4 i 6) - które umożliwiają wstępne wybranie wyższego i niższego przełożenia, a następnie jego zmianę w ułamku sekundy. Skrzynia biegów wyposażona jest także w układ Hill Start Assist ułatwiający ruszanie pod górę.
GT-R jest dostępny w trzech wariantach wykończenia: GT-R, GT-R Premium Edition i GT-R Black Edition. Wszystkie wersje wyposażone są w taki sam silnik V6 o mocy 485 KM z dwiema turbosprężarkami, skrzynię biegów w układzie transaxle z podwójnym sprzęgłem, zaawansowany układ napędu na cztery koła, regulowane zawieszenie, opony typu run-flat i wielofunkcyjny wskaźnik z ekranem dotykowym. Wersja Premium Edition jest wzbogacona o system audio Bose® z 11 głośnikami, wycieraczki z sensorem deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne i automatyczne reflektory, natomiast wersja Black Edition ma dodatkowo czarne obręcze kół, specjalny lakier Super Black oraz czarno-czerwoną skórzaną tapicerkę.
Nadwozie
„To z pewnością nie jest samochód włoski, niemiecki ani amerykański - jest bez wątpienia japoński. Jest bardzo „mechaniczny" - niemal jak animowany robot -, szeroki, mocny i muskularny. Nie chcieliśmy miłego dla oka, eleganckiego kształtu - samochód miał być oryginalny. Niektórzy nabywcy tego modelu będą mieć już w garażu ferrari i porsche. Ten samochód musi być inny niż wszystkie. Moim zdaniem wygląda nie jak piękna kobieta - jak w przypadku samochodów włoskich - ale jak przystojny mężczyzna. Silny, proporcjonalnie zbudowany i umięśniony" mówi Shiro Nakamura, Starszy Wiceprezes i Dyrektor Kreatywny ds. Projektowania i Zarządzania Marką w Nissan Motor Co., Ltd.
Sylwetka nowego GT-R jest muskularna i wyrazista. Masywny, dynamiczny, szeroki, sprawiający wrażenie przyklejonego do jezdni i niski - ten samochód ma jedne z najlepszych parametrów aerodynamicznych na świecie (Cx 0,27), a także jest jednym z najbardziej wyrazistych aut.
Nowy samochód jest też kontynuacją linii wzorniczej GT-R. Kształt czterech tylnych lamp został powtórzony w postaci masywnych czterech końcówek tłumika umieszczonych dokładnie pod nimi. Charakterystyczne detale wzornicze przejęte ze wspaniałych wcześniejszych modeli Nissana to między innymi kanciasty pudełkowaty kształt PGC10 GT-R z 1969 r., cztery tylne lampy z KPGC110 GT-R z 1973 i długa, wąska szczelina w atrapie chodnicy z R34 GT-R z 1999 r.
Wnętrze
Podobnie jak nadwozie, wnętrze GT-R jest równie eleganckie, a przy tym bardzo funkcjonalne. Kabina jest wyjątkowa - nie ma w niej żadnych elementów ani stylistycznych detali, które przypominałby inne modele Nissana.
Instrumenty są duże, przejrzyste i proste, oraz znajdują się dokładnie przed kierowcą, co zapewnia czytelność. Okrągłe analogowe zegary otoczone są masywnymi obwódkami z aluminium. Na centralnym miejscu znajduje się obrotomierz, wyskalowany do 7000 obr/min. W obrębie tarczy obrotomierza umieszczono czytelny wyświetlacz przełożenia.
Wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym znajdują się także przyciski sterowania systemem nawigacji i systemem audio, zaprojektowano we współpracy z firmą Polyphony Digital Inc., autorem serii gier video GranTurismo na Sony PlayStation.
Pośrodku deski rozdzielczej, pod wielofunkcyjnym wyświetlaczem, znajduje się otoczony aluminiową ramką panel nachylony w stronę kierowcy. Umieszczono na nim przełączniki klimatyzacji, systemu audio oraz regulacji ustawień parametrów pojazdu. Na konsoli centralnej przebiegającej przez środek kabiny znajduje się czerwony przycisk uruchamiający silnik oraz dźwignia zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego.
Fotele zaprojektowano specjalnie do modelu GT-R. Są mocno wyprofilowane po bokach, zapewniając dobre podparcie i komfort. Przednia krawędź siedziska jest wyjątkowo płaska - pozwala to lepiej odpocząć dolnym partiom nóg w czasie dłuższej trasy. Tapicerka foteli wykonana jest częściowo ze skóry i zamszu, i dostępna jest w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, szarej lub czarnej z czerwonymi dodatkami.
Podobnie jak w wielu wyczynowych czteromiejscowych coupe z tylnych siedzeń można korzystać raczej tylko „okazjonalnie". Lepiej nadają się dla dzieci lub po prostu jako miejsce na podręczny bagaż, marynarkę i inne przedmioty.
W sporym bagażniku (315 litrów wg VDA) z łatwością zmieszczą się dwa zestawy kijów golfowych.
Silnik
VR38DETT to zupełnie nowy silnik, skonstruowany specjalnie do modelu GT-R. Jednostka o pojemności 3,8 litra jest doładowana dwiema turbosprężarkami IHI. Maksymalna moc rozwijana przy 6400 obr/min to 485 KM (357 kW). GT-R jest więc jednym z najmocniejszych samochodów przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych i najmocniejszym samochodem seryjnym wyprodukowanym dotąd przez firmę Nissan.
„Ważniejszy niż sama moc jest sposób, w jaki jest ona przekazywana" - wyjaśnia główny konstruktor pojazdu Kazutoshi Mizuno. „Silnik jest bardzo elastyczny, co oznacza, że samochód bardzo łatwo się prowadzi. To kluczowy atut GT-R". Maksymalny moment obrotowy 588 Nm dostępny jest w zakresie od 3200 do 5200 obr/min.
Wysoka efektywność silnika to częściowo także zasługa innowacyjnej technologii wykonania wkładów cylindrów poprzez natrysk plazmy, co poprawia chłodzenie, wpływa na obniżenie zużycia paliwa i podnosi moc. Wkłady cylindrów wykonane w systemie natrysku plazmy mają grubość zaledwie 0,15 mm, w porównaniu z tradycyjnymi wkładami odlewanymi ze stali o grubości 2,6 mm. Nie tylko lepiej rozprowadzają ciepło, poprawiając wydajność chłodzenia, ale są też lżejsze: w przypadku silnika V6 jego masa spadła o około 3 kg.
Dokładnie symetryczne kolektory dolotowe i wydechowe poprawiają dopływ powietrza i obniżają opór wydechu dzięki płynnemu i szybkiemu przepływowi gazów. Dwie turbosprężarki IHI są bardzo elastyczne.
Na obniżenie emisji spalin wpływa wtórny obieg powietrza z pompą powietrza przyśpieszającą reakcję katalityczną w celu lepszego oczyszczenia spalin. Silnik emituje CO2 w ilości zaledwie 298 g/km, co jest imponująco niską wartością zważywszy na osiągi samochodu.
Silniki, podobnie jak skrzynie biegów, są montowane ręcznie. Jeden człowiek ręcznie składa cały silnik. W specjalnej „czystej" strefie w fabryce Nissana w Jokohamie pracuje zespół mechaników zajmujących się wyłącznie silnikami.
Układ przeniesienia napędu
W GT-R zastosowano zupełnie nowy układ przeniesienia napędu typu GR6, skonstruowany wyłącznie do tego samochodu. Sterowana manetkami sześciobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem osiąga wyjątkową sprawność - takie rozwiązanie zapewnia lepszą elastyczność i niższe zużycie paliwa przy minimalnej stracie mocy.
W trybie M (manualnym) zmiana biegów za pomocą manetek następuje błyskawicznie. Tak szybka zmiana przełożenia nie powoduje straty ciśnienia doładowania sprężarki, dzięki czemu auto przyspiesza płynniej i bardziej dynamicznie
Istotne znaczenie dla szybkości zmiany przełożeń ma podwójne sprzęgło, a dokładniej dwa sprzęgła, w tym jedno do biegów nieparzystych (1, 3 i 5) i jedno do biegów parzystych (2, 4 i 6). Kiedy samochód jedzie na biegu nieparzystym, wyższy i niższy bieg parzysty jest wstępnie wybrany i gotowy do natychmiastowego włączenia w trybie sekwencyjnym. Przy redukcji biegów zsynchronizowany moduł sterujący uchyla przepustnice, aby dostosować prędkość obrotową do szybkiej zmiany przełożenia. W skrzyni biegów zastosowano synchronizatory Borg-Warner z potrójnym stożkiem.
Kiedy kierowca wybierze najbardziej sportowy tryb R (race - tryb wyścigowy), komputerowy moduł sterujący przewiduje najbliższą zmianę biegu na podstawie stopnia otwarcia przepustnicy, prędkości pojazdu, hamowania i innych danych. To jeszcze bardziej skraca czas zmiany przełożenia.
GT-R to samochód wyposażony w wyjątkowo szybko działający mechanizm zmiany biegów i skrzynię mogącą pracować w pełnym trybie automatycznym. W trybie A (automatycznym) samochód zmienia przełożenia, tak aby utrzymać jak najniższe zużycie paliwa. W miarę możliwości włączane są biegi wyższe, na co pozwala potężny maksymalny moment obrotowy (588 Nm) oraz długa i płaska krzywa przebiegu momentu obrotowego.
Elektroniczna kontrola trakcji E-TS i przekładnia główna z tyłu z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (skuteczniej przekazującym napęd) są zintegrowane w zaskakująco kompaktowym i lekkim tylnym module transaxle. Dzięki umieszczeniu wału wejściowego i odbiorczego pod kątem, układ przeniesienia napędu jest płaski, a samochód ma obniżony środek ciężkości.
Zawieszenie
W Nissanie GT-R zastosowano nowy typ zawieszenia, zapewniający znakomitą stabilność w jeździe na wprost, nawet przy prędkości powyżej 300 km/h, oraz równie znakomite właściwości jezdne i skuteczność hamowania we wszystkich sytuacjach - na miejskich ulicach, zaśnieżonych lub pokrytych błotem pośniegowym drogach i na torze wyścigowym. Zawieszenie zamontowane jest na nowej platformie „Premium Midship" i wykorzystuje zalety idealnego rozkładu masy na wszystkie cztery koła.
Za pomocą odpowiedniego przełącznika kierowca może wybrać jedno z trzech ustawień zawieszenia: R (wyścigowe; wyczynowe), Sport (standardowe ustawienie) i Comfort (do jazdy po nierównej nawierzchni w mieście). Po włączeniu danego trybu następuje elektroniczna zmiana charakterystyki amortyzatorów Bilstein DampTronic, skonstruowanych specjalnie do tego modelu Nissana.
W trybie R amortyzatory Bilsteina zapewniają małe przechyły w ciasnych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością i przekazują na nadwozie maksymalną ilość informacji o stanie drogi. W dwóch pozostałych trybach - Sport i Comfort - amortyzatory są elektronicznie sterowane pod kątem utrzymania optymalnej równowagi między właściwościami jezdnymi a komfortem (w zależności od wybranego trybu). Specjalne czujniki monitorują 11 elementów, w tym prędkość pojazdu, przyspieszenie boczne, szybkość obracania kierownicą, żądane i szacowane zapotrzebowanie na moment obrotowy, prędkość obrotową silnika, ciśnienie w układzie hamulcowym, przyspieszenie wzdłużne (przedniej i tylnej osi), parametry układu ABS oraz zatrzymanie się pojazdu.
Napęd na cztery koła
Supernowoczesny napęd na cztery koła (ATTESA E-TS) zastosowany w nowym Nissania GT-R optymalnie rozdziela moc na przednie i tylne koła, stosownie do potrzeb. Standardowo napędzane są koła tylne, ale do 50% mocy napędowej może być przekazane na przód, co poprawia przyczepność w trudnych warunkach - takich jak deszcz, mróz, lód lub śnieg. Przedni napęd wykorzystywany jest też do poprawy właściwości trakcyjnych i stabilizacji pojazdu przy szybkim pokonywaniu zakrętów na asfalcie.
Specjalny, komputerowy układ sterujący automatycznie zmienia proporcje rozkładu siły napędowej w zakresie do 50%. Impulsy zmieniające proporcje przekazywane są nieustannie, w zależności od wskazań czujników mierzących takie parametry, jak: prędkość, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, kąt skrętu kierownicy, poślizg kół i inne czynniki związane z nawierzchnią i geometrią kół.
W nowym GT-R wprowadzono dodatkowy czujnik stopnia odchylenia kierunkowego, który mierzy różnicę między docelowym odchyleniem wynikającym z kąta skrętu kierownicy a faktycznym odchyleniem wykrytym przez sensory odchylenia i przeciążenia. Na podstawie informacji z czujnika odpowiednio korygowana jest siła napędowa kół przednich i tylnych.
W układzie napędu na cztery koła zastosowano system kontroli dynamiki pojazdu VDC-R. Jest to elektroniczny system stabilizujący, który nieustannie monitoruje ruch pojazdu. W razie wykrycia niekontrolowanej zmiany toru jazdy, takiej jak poślizg przy hamowaniu lub przyspieszaniu, korygowana jest wartość siły napędowej przekazywanej na koła w celu ustabilizowania pojazdu. Z przednim i tylnym mechanizmem różnicowym połączony jest także elektroniczny układ kontroli trakcji zapobiegający poślizgowi kół przy przyspieszaniu i poprawiający przyczepność.
Hamulce
GT-R jest wyposażony w potężne przednie i tylne stalowe wentylowane i perforowane tarcze Brembo (o średnicy 380 mm), zapewniające doskonałe wyczucie reakcji pedału i ogromną siłę hamowania.
Swobodnie obracające się rotory stabilizują hamowanie, a także zapobiegają odkształcaniu się tarcz pod wpływem temperatury. Wewnętrzne części rotorów mają romboidalne nacięcia wentylacyjne ułatwiające chłodzenie, zaś same rotory są także perforowane w celu maksymalnego obniżenia temperatury.
Z przodu zastosowano jednoblokowe sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo, a z tyłu zaciski czterotłoczkowe. W celu wytworzenia dużej siły hamowania i niedopuszczenia do zniekształcenia zacisków zastosowano konstrukcję trzyśrubową z samochodów wyścigowych.
Opony
Jak przystało na bardzo szczególny samochód, także opony modelu GT-R są wyjątkowe i zostały specjalnie opracowane na potrzeby flagowego modelu Nissana. Charakteryzują się wyjątkowymi parametrami pod względem równowagi przy dużych prędkościach, przyczepności na łukach drogi, sprawdzonej na jednym z najbardziej wymagających torów wyścigowych świata, doskonałymi właściwościami trakcyjnymi w deszczu oraz zapewniają wysoki komfort jazdy w mieście. Konstrukcja „run-flat" umożliwia przejechanie bez powietrza 80 km (50 mil) z prędkością 80 km/h (50 mph) - to znakomity wynik.
Opony skonstruowane specjalnie przez firmy Bridgestone i Dunlop mają bardzo sztywny kord, co ma zasadnicze znaczenie przy szybkiej jeździe. Doskonale także odprowadzają wodę, co jest szczególnie ważne w samochodzie, który ma z jednakową łatwością radzić sobie na torze wyścigowym i zaśnieżonych wiejskich drogach.
Zazwyczaj ogumienie typu run-flat ma bardzo twarde boczne ścianki, utrzymujące kształt opony także po jej przebiciu. Opony GT-R mają wyjątkowo elastyczne ścianki, co poprawia sterowność, zwrotność i komfort jazdy. Opony wypełnione są nie powietrzem, ale azotem, które go ciśnienie nie zmienia się mimo rozgrzania szybką jazdą.
Zastosowano opony o rozmiarach 255/40ZRF20 z przodu i większe - 285/35ZRF20 - z tyłu. Dwudziestocalowe aluminiowe obręcze kół mają specjalny większy rant, utrzymujący opony na miejscu w czasie gwałtownego przyspieszania lub hamowania.
Nadwozie
GT-R został zaprojektowany jako samochód zapewniający znakomitą stabilność przy dużych prędkościach, wysoki komfort jazdy - jak na samochód wyczynowy - oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa. Do budowy najważniejszych elementów strukturalnych zastosowano lekkie i zaawansowane gatunki stali, włókna węglowego oraz ciśnieniowe odlewy aluminiowe.
Z włókna węglowego wykonane są elementy strukturalne przedniej części nadwozia, w tym podparcie chłodnicy i przód komory silnika. Zaawansowane lekkie materiały charakteryzują się znaczną wytrzymałością, zwłaszcza przy uderzeniach w przód pojazdu. Z włókna węglowego zbudowana jest także osłona tylnego dyfuzora. Specjalne włókno szklane zastosowano do osłony spodu komory silnika. Dzięki temu uzyskano niemal płaskie podwozie, poprawiając w ten sposób własności aerodynamiczne Nissana GT-R (Cx=0,27 to znakomity wynik, któremu towarzyszy znaczna siła dociskająca, tak istotna w samochodzie o wyczynowych osiągach).
Lekkie i bardzo mocne ciśnieniowe odlewy aluminiowe zastosowano jako elementy podtrzymujące przednie zawieszenie oraz jako usztywniające belki przy przednim i tylnym zawieszeniu. Wewnętrzne elementy drzwi także wykonano z ciśnieniowych odlewów aluminiowych, co zapewnia wysoką wytrzymałość na uderzenia boczne i podnosi poziom bezpieczeństwa.
Wielofunkcyjny wskaźnik
Aby zapewnić maksimum przyjemności z posiadania nowego Nissana GT-R, producent oferuje kierowcy więcej informacji na temat parametrów mechanicznych i warunków jazdy niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy wielofunkcyjny wskaźnik opracowany wspólnie z firmą Polyphony Digital Inc., w której powstawała seria gier GranTurismo na Sony PlayStation, oraz Xanavi Informatics Corp, znajduje się w centralnej części deski rozdzielczej.
Można z niego odczytać mnóstwo przydatnych informacji takich jak:
- Informacje mechaniczne - temperatura cieczy chłodzącej, temperatura oleju, ciśnienie oleju, temperatura oleju w skrzyni biegów, ciśnienie oleju w skrzyni biegów, ciśnienie doładowania sprężarki oraz podział siły napędowej między przednią i tylną oś.
- Informacje dotyczące jazdy - stopień otwarcia przepustnicy, ciśnienie pod pedałem hamulca, kąt skrętu kierownicy oraz wzdłużne i poprzeczne przeciążenia.
- Na wyświetlaczu prezentowany jest schemat zmiany przełożeń zapewniający optymalnie efektywne zużycie paliwa. Za pomocą prostych symboli graficznych kierowca jest informowany kiedy najlepiej zmienić bieg.
- Rejestracja trasy - w tym jej przebieg i czas
Do prostej obsługi systemu służy specjalne pokrętło.
Systemy audio
W systemie audio montowanym w modelu GT-R zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania. W skład systemu wchodzi między innymi twardy dysk o pojemności 9,3 GB, na który automatycznie kopiowane są utwory z odtwarzanych płyt, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji całą swoją kolekcję muzyki bez konieczności wożenia wielu płyt w samochodzie.
Nissan kontynuuje współpracę z czołową firmą specjalizującą się w samochodowych systemach nagłośnienia Bose®. Inżynierowie z firm Nissan i BOSE opracowali specjalny system audio przeznaczony wyłącznie do modelu GT-R. Jest on idealnie dopasowany do charakterystyki akustycznej kabiny, z uwzględnieniem jej kształtu i zastosowanych materiałów. System obejmuje 11 głośników wysoko-, średnio- i niskotonowych. Dwa głośniki niskotonowe, skierowane do przodu, zamontowane są także w centralnym podłokietniku z tyłu. Zastosowano innowacyjne rozwiązanie, w którym przestrzeń bagażnika służy za obudowę głośników. Tylne centralne głośniki niskotonowe oraz głośniki w drzwiach osadzone są w sztywnych profilach odlanych z aluminium, co poprawia jakość dźwięku, a zwłaszcza tonów niskich.
Lakier
Głęboki połysk lakieru w modelu GT-R uzyskiwany jest między innymi dzięki nałożeniu podwójnej warstwy lakieru bezbarwnego. Wyjątkowa twardość lakieru sprawia, że bardzo długo zachowuje on swój pierwotny wygląd. Testy wykazały, że lakier GT-R nadal ma nieskazitelny lustrzany połysk długo po tym, jak na lakierach konkurencji pojawią się odpryski spowodowane uderzeniami drobnych kamyków i małe zarysowania.
Nissan GT-R dostępny jest także w specjalnej nowej srebrnej wersji kolorystycznej. Pierwsza warstwa lakiernicza wszystkich GT-R jest naładowana elektrostatycznie dzięki czemu doskonale łączy się z metalem. Następne warstwy to warstwa antyodpryskowa, podkład, kolor i wreszcie dwie warstwy lakieru bezbarwnego, polerowane ręcznie do uzyskania perfekcyjnego efektu.
Zabezpieczenia przeciwkradzieżowe
Posiadaczowi jednego z najbardziej pożądanych samochodów na świecie z pewnością trudno byłoby się z nim rozstać - dlatego każdy Nissan GT-R zabezpieczony jest standardowo za pomocą jednego z najbardziej zaawansowanych systemów antykradzieżowych w branży motoryzacyjnej. Nowy system spełnia standardy prestiżowego brytyjskiego centrum technik zabezpieczeniowych Thatcham.
Wyrafinowany immobilizer silnika wykorzystuje sygnał między kluczykiem a systemem immobilizera, zainstalowanym w module kontroli nadwozia (BCM), do weryfikacji kodu. Jeżeli system zostanie zweryfikowany, BCM przesyła sygnał do modułu sterowania silnikiem (ECM), zezwalając na uruchomienie silnika. Jeżeli sygnał nie zostanie rozpoznany, uruchomienie silnika jest niemożliwe.
Po zablokowaniu drzwi bezprzewodowym pilotem lub inteligentnym kluczykiem uruchamiany jest system Super Lock, który uniemożliwia otwarcie drzwi samochodu za pomocą klamek wewnętrznych, a także jego uruchomienie.
Kosztowne i atrakcyjne obręcze kół zabezpieczone są specjalną nakrętką, która uniemożliwia ich kradzież. Pierwsze egzemplarze modelu GT-R klienci odbiorą w kwietniu.