Novem świętuje 3 urodziny


Novem świętuje 3 urodziny
2009-11-05
Novem – sieć afiliacyjna prowadząca w internecie kampanie reklamowe w modelu „płać za efekt” - świętuje swoje 3 urodziny. Dzisiaj Novem to 125 jednocześnie prowadzonych programów partnerskich, które są obecne w sieci ponad 150 tysięcy serwisów internetowych.

Tylko za efekt!

Novem rozpoczęła działalność 2 listopada 2006 roku. Firmę stworzyli – po rozstaniu z Interia.pl – Jacek Pasławski, Marcin Borek i Łukasz Pawlik. Zgromadzili oni wokół siebie ludzi o bardzo bogatym doświadczeniu na rynku usług internetowych, specjalistów od reklamy internetowej oraz sprzedaży w sieci. Debiutanckim programem Novem była promocja szybkiego internetu Netii, na potrzeby którego sieć afiliacyjna przygotowała swoje pierwsze kreacje reklamowe. Do maja 2007 roku firma obsługiwała już trzech klientów, a w grudniu było ich dwunastu. - „Pierwszy rok był dla nas poważnym sprawdzianem. Zaoferowany przez nas model rozliczania się z reklamodawcami - jedynie za uzyskany efekt  – był wówczas jeszcze praktycznie nieznany na rynku. Nikt nie chciał uwierzyć, że można się rozliczać właśnie w taki sposób. Musiało minąć sporo czasu, żeby firmy stopniowo zaczęły nabierać do nas zaufania” - wspomina Jacek Pasławski, Prezes Zarządu oraz jeden z założycieli Novem.

Kryzys katalizatorem

Zalety działań marketingowych rozliczanych wyłącznie za efekt najwcześniej zaczęły wykorzystywać podmioty z branży finansowej, telekomunikacyjnej oraz e-commerce. Klienci z tych właśnie branż pierwsi uruchamiali swe kampanie w Novem. Ich liczba stale i coraz szybciej rosła, a prawdziwy boom nastąpił wraz z nastaniem światowego kryzysu gospodarczego. Wymusił on na firmach głębszą refleksję na temat tego, jak pieniądze wydawane na promocję przekładają się na wzrost sprzedaży ich produktów. A za tą refleksją szła z reguły decyzja o włączaniu działań z zakresu performance do kampanii reklamowych.

Do klientów Novem zaczęli wówczas dołączać przedstawiciele takich branż jak m.in.: turystyka, rozrywka, motoryzacja, ubezpieczenia oraz FMCG. Rosła także liczba jednocześnie prowadzonych programów partnerskich (obecnie - 125), a także serwisów internetowych zrzeszonych w sieci Novem (obecnie - ponad 150 tysięcy). Powiększył się też zespół Novem – od stycznia 2008 roku  niemal dwukrotnie. Od roku 2009 Novem należy do grona firm zrzeszonych w IAB Polska – Związku Pracodawców Branży Interaktywnej.

Optymizm jubilata
W zdobyciu wiodącej pozycji na rynku performance marketingu pomógł Novem przyjęty od początku model działania, który polega na zapewnieniu klientom kompleksowej obsługi. Obejmuje ona: profesjonalne oprogramowania trackingowe, przygotowanie kreacji oraz dedykowanych stron docelowych, strategiczne doradztwo w rozwoju efektywnego kanału promocji i sprzedaży internetowej. - „Uważaliśmy, że nie można zagwarantować efektu, nie pracując z klientami nad tak ważnymi elementami realizowanych przez nas programów afiliacyjnych, jak proces sprzedaży, kreacja reklam czy strony docelowej. Te trzy lata utwierdziły nas w przekonaniu, że takiego produktu oczekują klienci, którzy chcą efektywnie wykorzystać marketing internetowy” - dodaje Jacek Pasławski.

Nadesłał:

PRS

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl