Nowa era testów w HR
Do tej pory działy HR korzystały z testów psychometrycznych głównie w przypadku stanowisk wysokiego szczebla. Wraz z wprowadzeniem przez Antal International na rynek testów Self Management Group (SMG) każda firma z łatwością będzie mogła sprawdzić potencjał kandydatów i obecnych pracowników.
Testy psychometryczne mają już ponad stuletnią historię. Na przestrzeni lat wielokrotnie poprawiane i doszlifowane obecnie stanowią ważne wsparcie działów zarządzania zasobami ludzkimi. Na dzisiejszym rynku pracy większość osób wcześnie czy później zetknie się z nimi, więc warto im się lepiej przyjrzeć.
Co o testach psychometrycznych powinienien wiedzieć ... | |
... pracodawca? | ... pracownik? |
|
|
Testy Self Management Group szczególnie duże zastosowanie mają w przypadku sił sprzedaży, które charakteryzują się dużą fluktuacją, a praca w nich wymaga odpowiedniego profilu psychologicznego. Narzędzie bada postawę wobec sprzedaży oraz pozyskiwania nowych klientów. Dodatkowo jest skierowane do biznesu i czytelne dzięki opisowej formie raportu. Testy te pozwalają również ocenić potencjał menedżerski, dostarczają informacji o strukturze motywacji, jakości współpracy z innymi, nastawieniu do konfliktu oraz inteligencji emocjonalnej. Ponadto wskazują styl komunikacji, przyjmowanej strategii działania, podejścia do motywowania innych, rozwoju oraz preferowanego stylu feedback’u oraz mentoringu.
„Wyniki testu są zaprezentowane w sposób jasny i czytelny zarówno w raporcie dla decydenta, jak i odrębnym dla kandydata. Odpowiadają na pytanie, jakie są szanse na odniesienie sukcesu w danej specjalizacji przez badanego kandydata lub pracownika. Zawierają użyteczne wskazówki dotyczące rozwoju kariery dla osoby badanej, jak również jej menedżera” - komentuje Małgorzata Pukropek, HR Project Leader w Antal HR Consulting.
Koszty testów – czy warto?
Część organizacji używa narzędzi psychometrycznych w celu bardziej zaplanowanego i strategicznego podejścia do rozwoju osób na stanowiskach menedżerskich. Jednak koszty i konieczność dużego zaangażowania czasowego zniechęcały wielu pracodawców do korzystania z tego narzędzia. Test, którego wyniki są czytelne nawet dla laika, a inwestycja znacznie wpływa na optymalizację kosztów rekrutacji oraz zmniejszenie wskaźnika fluktuacji to przełom dla sposobu zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce.
„Cieszę się, że to właśnie Antal International jest dystrybutorem narzędzi Self Management Group w Polsce. Od dawna naszym celem jest świadczenie najbardziej profesjonalnych usług rekrutacji o doradztwa HR, a nowe narzędzie idealnie wpisuje się w naszą strategię” - podkreśla Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal International.
***
Self Management Group jest światowym liderem w dostarczaniu psychometrycznych narzędzi selekcyjnych oraz rozwojowych służących do selekcji i rozwoju osób z największym potencjałem. Self Management Group jest partnerem wielu wiodących fim w rozwoju wysokoefektywnych kultur organizacyjnych już od ponad 30 lat.
Antal HR Consulting jest oficjalnym dystrybutorem w Polsce narzędzi psychometrycznych Self Management Group.
Antal HR Consulting zajmuje się profesjonalnym doradztwem w zakresie oceny i rozwoju pracowników m.in.: audytem kompetencji przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych oraz sesji AC/DC, opracowywaniem systemów ocen okresowych, badaniami satysfakcji i zaangażowania pracowników. ***
O Antal International
Antal International jest liderem rekrutacji specjalistów i menedżerów oraz doradztwa HR. Marka obecna jest w 35 krajach, w Polsce działa od 1996 roku. Dzięki tradycji wąskiej specjalizacji, konsultanci są ekspertami w poszczególnych sektorach i dyscyplinach. Antal International świadczy usługę rekrutacji stałej, jak i zatrudnienia kontraktowego oraz oferuje szeroki wachlarz rozwiązań z zakresu oceny i rozwoju pracowników. Biura w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie prowadzą projekty w Polsce i za granicą, dla największych globalnych oraz lokalnych przedsiębiorstw. Więcej informacji na www.antal.pl.
Nadesłał:
Antal
|