Nowa generacja bezprzewodowej komunikacji cyfrowej


Nowa generacja bezprzewodowej komunikacji cyfrowej
2011-03-14
Aastra SIP-DECT 2.1 to kolejny krok w stronę coraz nowocześniejszych narzędzi komunikacji bezprzewodowej. Instalacje SIP-DECT mogą teraz składać się z 2048 stacji bazowych i 4500 elementów mobilnych.

Warszawa, 14 marca 2011 r. – Aastra, wiodący na rynku producent systemów komunikacyjnych dla przedsiębiorstw, prezentuje nową generację technologii SIP-DECT. Wersja 2.1 wprowadza nowe funkcje do systemów mobilnych, m.in. lokalizację, ulepszony system przekazywania wiadomości tekstowych i alarmowania (np. w przypadku szpitali). Nowością jest też technologia, która za pośrednictwem DECT XQ redukuje wpływ warunków otoczenia, np. w przypadku pomieszczeń echonośnych, takich jak hale magazynowe.

„Dzięki tym usprawnieniom nasza technologia nadaje się nie tylko dla ochrony zdrowia, logistyki i służb bezpieczeństwa, ale także dla handlu detalicznego i produkcji” – mówi Frederic Boone, dyrektor na Europę Środkową i Południowo-Wschodnią w firmie Aastra Technologies. Nowością jest także możliwość znacznej rozbudowy sieci. „Rozbudowa sieci DECT jest z natury ograniczona do 1024 stacji bazowych i 2048 elementów mobilnych. My poszerzyliśmy tę granicę. Teraz instalacje SIP-DECT mogą składać się z 2048 stacji bazowych i 4500 elementów mobilnych”, dodaje Boone. Dzięki otwartemu standardowi SIP, rozwiązanie DECT może być zintegrowane także z platformami innych producentów. 

W przypadku otoczenia silnie echonośnego (np. hale o metalowej obudowie lub magazyny wyposażone w wysokie regały) przesyłanie fal radiowych jest utrudnione. Może to powodować zakłócenia w odbiorze, a w najgorszym razie nawet zerwanie połączenia. „W przypadku DECT XQ pomiędzy stacją bazową a telefonem IP-DECT używane jest pasmo o podwójnej szerokości w celu polepszenia jakości dźwięku, dzięki czemu nawet w trudnych warunkach rozmowa przebiega bez zakłóceń” – wyjaśnia Boone.

 

Kolejna nowość to przekazywanie wiadomości tekstowych oraz alarmowanie. Telefony DECT firmy Aastra mogą teraz odbierać różne typy wiadomości. Mogą to być wiadomości tekstowe z innych telefonów DECT o długości do 1000 znaków, e-maile, faksy lub wiadomości z czytnika RSS. Funkcja przekazywania wiadomości tekstowych jest przydatna szczególnie w przypadku szpitali, hoteli, branży logistycznej, ale także w handlu detalicznym. Przestaje być konieczne przekazywanie informacji przez głośniki – na przykład w domach handlowych. Co więcej, za pośrednictwem nowego interfejsu XML można także dołączać aplikacje innych producentów, np. serwery alarmowe.

 

Alarm „Man-Down” zabezpieczeniem pracowników

Dzięki funkcji lokalizacji, firmy z branży ochrony zdrowia lub posiadające wielkopowierzchniowe tereny, warsztaty lub linie produkcyjne zyskują dodatkową korzyść. Przykładowo, jeżeli osoba w wyniku wypadku nie może się poruszyć, telefon DECT emituje sygnał alarmowy „Man-Down”. Za pośrednictwem serwera lokalizacyjnego, do którego załadowano plan budynku, można teraz określić, gdzie znajduje się ta osoba. Pozwala to szybko i sprawnie zorganizować dla niej pomoc. Aby określić dokładne miejsce pobytu, z centrali (albo innego telefonu DECT, który posiada ratownik) do telefonu poszkodowanej osoby zostaje wysłane polecenie nadania alarmu dźwiękowego.

 

Rozwiązanie SIP-DECT zostało w całości opracowane przez firmę Aastra i składa się z:

·         Stacji bazowych Aastra, tzw. Radio Fixed Parts (RFP). Są one podłączone do sieci IP i dostępne w wersjach do użytku wewnętrznego i zewnętrznego. Za pomocą RFP można jednocześnie tworzyć zarówno sieci DECT jak i punkty dostępowe sieci WLAN. Użytkownikowi potrzebny jest więc tylko jeden rodzaj RFP dla obu rodzajów sieci.

·         OpenMobility ® Manager (OMM), oprogramowania zarządzającego wszystkimi elementami mobilnymi oraz działaniem sieci DECT (roaming, płynne przełączanie pomiędzy stacjami bazowymi);

·         Elementów sieci DECT firmy Aastra: rodziny Aastra 600d;

 

Dzięki XML można przyłączać aplikacje innych producentów, przykładowo służące do alarmowania, przekazywania wiadomości tekstowych i lokalizacji.

 

System SIP-DECT może być stosowany w większości środowisk IP bazujących na otwartych standardach, włącznie z IP-Centrex.

 

Informacje o Aastra Polska

 

Aastra Polska jest polską częścią firmy Aastra Technologies Limited (zwanej w skrócie Aastra), globalnego dostawcy rozwiązań z zakresu komunikacji dla przedsiębiorstw. Z siedzibą w Concord w kanadyjskim stanie Ontario Aastra rozwija i dostarcza innowacyjne produkty i aplikacje komunikacyjne dla biznesu. Aastra jest obecna na całym świecie – zainstalowała ponad 50 milionów linii i jest pośrednio lub bezpośrednio obecna w ponad 100 krajach.

Aastra w całości i wyłącznie zajmuje się rozwiązaniami z zakresu komunikacji dla przedsiębiorstw

i ma jedną z najbardziej kompleksowych ofert na rynku rozwiązań zunifikowanej komunikacji, szytych na miarę potrzeb klientów. Wśród oferowanych przez Aastrę produktów znajdują się bogate w funkcje serwery telekomunikacyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz ich skalowalne wersje dla bardzo dużych przedsiębiorstw, rozwiązania zintegrowania systemów mobilnych, call center oraz szeroki wybór terminali. Dzięki wykorzystywaniu otwartych standardów Aastra pozwala przedsiębiorstwom na wydajniejszą komunikację i współpracę.

Więcej informacji o firmie Aastra oraz jej ofercie znajduje się na stronie www.aastra.com 

Nadesłał:

Mondaypr

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl