Nowa jakość e-biznesu
Już wkrótce polski e-biznes czeka ważne wydarzenie - wszystko za sprawą nowego typu serwisu internetowego wspierającego budowanie lojalności klientów.
- Jak w przypadku każdego innowacyjnego pomysłu nie mogę zdradzać szczegółów przed premierą serwisu, bo jest to nasz autorski i pionierski projekt - mówi Andrzej Parszuto, prezes zarządu spółki Synthcomm. - Natomiast już teraz mogę uchylić rąbka tajemnicy i powiedzieć, że będzie on przeznaczony dla firm handlowych i usługowych, które z jednej strony chcą w prosty i tani sposób wykorzystać internet jako narzędzie wspierające biznes, z drugiej zaś nie dysponują specjalistyczną wiedzą i funduszami na inwestycje w rozwiązania IT.
Według planów nowe dziecko Synthcommu zostanie oficjalnie zaprezentowane w czerwcu. Trwają ostatnie prace przy portalu: sprawdzana jest jego funkcjonalność, prędkość działania, niezawodność w różnych systemach operacyjnych, a także dostępność serwisu w urządzeniach mobilnych.
Czym ma się wyróżniać tajemniczy serwis e-commerce, który zadebiutuje za kilka tygodni? Jego zadaniem ma być integracja handlowców i usługodawców z aktywnymi użytkownikami sieci, chętnie uczestniczącymi w mediach społecznościowych, korzystającymi z ofert e-biznesowych i nie stroniącymi od internetowych nowinek. Jak zapowiadają twórcy przedsięwzięcia, serwis będzie platformą, gdzie spotykają się społeczność sektora handlu i usług oraz konsumentów. Obie te grupy odniosą wymierne korzyści: internauci dostaną atrakcyjny i darmowy kontent, pozwalający im w jeszcze większym stopniu eksploatować bogate zasoby sieci, natomiast przedsiębiorcy zyskają proste i skuteczne narzędzie do budowania relacji z klientami. Co najważniejsze, aby z niego skorzystać, nie będzie wymagana wiedza informatyczna – wystarczy tylko dostęp do internetu i chęć współtworzenia projektu. Wszelkie działania wykonają za klientów specjaliści z firmy będącej operatorem serwisu.
Otworzyć drzwi do gospodarki internetowej
Interesująca jest historia powstania projektu – pomysł na taki serwis pojawił się niejako mimochodem, równolegle do innych działań prowadzonych przez firmę Synthcomm. - Zajmujemy się przede wszystkim usługami programistycznymi dla urządzeń mobilnych i wydawaniem dla nich treści. To jest nasz core business - mówi Andrzej Michel, współzałożyciel spółki. – Ale w trakcie jednej z wielu analiz polskiego rynku e-biznesowego zauważyliśmy, że wiele firm handlowych i usługowych nie wykorzystuje szansy, jaką daje globalna sieć. Dostrzegliśmy lukę na rynku i postanowiliśmy zaangażować się w projekt typowo internetowy.
Andrzej Michel przywołuje badania NetTrack MillwardBrown SMG/KRC: wprawdzie aż 98 proc. firm ma dostęp do globalnej sieci, jednak wielu przedsiębiorców wykorzystuje to medium niemal wyłącznie do wymiany poczty elektronicznej. Jedynie około połowa firm korzysta z internetu w sposób bardziej aktywny, szukając sposobów na obniżenie kosztów, usprawnienie procesów, znalezienie nowych klientów i rynków zbytu. Małe firmy, niewidoczne w internecie, wypadają z gry w gospodarce coraz bardziej opartej na globalnej sieci.
Analizę Michela potwierdza najnowszy raport o polskiej e-gospodarce sporządzony przez Boston Consulting Group (BCG) na zlecenie Google'a. Wynika z niego, że wartość polskiego sektora internetowego wzrośnie z 35,7 mld złotych w roku ubiegłym do przynajmniej 76,6 mld złotych w 2015 roku. Rozwój ten mógłby być szybszy - realne jest osiągnięcie nawet 92 mld złotych, czyli więcej niż wynosi obecna roczna wartość sektora rolnictwa czy zdrowia. Do tego potrzebne jest jednak usunięcie barier rozwoju e-gospodarki. Należą do nich m.in.: niewystarczająca infrastruktura telekomunikacyjna (głównie słabe łącza), a także zbyt mała wiedza przedsiębiorców o możliwościach optymalizacji biznesu, jakie daje internet. - To między innymi te firmy chcielibyśmy wesprzeć, uchylając im nieco szerzej drzwi do internetu – podkreśla Andrzej Michel.
Praktycy e-biznesu
Dla twórców projektu stworzenie nowego serwisu internetowego jest okazją do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem zdobywanymi od wielu lat na rynku IT i biznesu internetowego. Andrzej Parszuto, prezes spółki Synthcomm, jest doświadczonym menedżerem, wybitnym znawcą rynku IT, e-biznesu oraz m-biznesu. Ten absolwent Politechniki Wrocławskiej w 1997 roku został współzałożycielem notowanej na GPW w Warszawie spółki Power Media (właściciela portalu księgowości internetowej ifirma.pl), a następnie jej wieloletnim wiceprezesem (w latach 2000 – 2009). Dwa lata temu Andrzej Parszuto założył spółkę nowych technologii Synthcomm.
Współzałożyciel firmy i wspólnik Andrzej Michel jest natomiast doświadczonym projektantem i wykonawcą systemów informatycznych, liderem zespołów projektowych IT, a także sprawnym menedżerem wyższego szczebla spółkach Grupy Kapitałowej Comarch S.A. Ten zgrany i wzajemnie uzupełniający się duet ekspertów specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań z wykorzystaniem technologii mobilnych, przy czym odbiorcami ich usług są firmy z całego świata.
- Synthcomm jest firmą koncentrującą się na możliwościach, jakie dają smartfony i tablety. Jesteśmy przekonani, że obserwujemy w tej chwili początek rewolucji porównywalnej jedynie do wprowadzenia na rynek komputerów osobistych czy telefonów komórkowych – mówi prezes Andrzej Parszuto. - Chcemy być dla naszych klientów wehikułem, który przeniesie oferowane przez nich treści w nową przestrzeń medialną i dzięki globalnemu rynkowi stworzy im dodatkowe źródła przychodów.
Firma oferuje kompleksowe usługi z zakresu opracowania, przygotowania, dystrybucji i marketingu dla aplikacji i treści przeznaczonych dla smartfonów (iPhone, Blackberry, Windows 7 Phone), tabletów (iPad, RIM Playbook, Touchpad), a także dla czytników e-wydawnictw (Kindle, Nook). Klientami Synthcomm są firmy posiadające zasoby oraz kontent, które szukają skutecznych sposobów na pozyskanie dodatkowych przychodów poprzez dystrybucję na rynkach aplikacji mobilnych i cyfrowych – w Polsce i na świecie. Specjaliści Synthcomm oferują wsparcie na każdym etapie powstawania i realizacji projektu: od analizy potrzeb klienta, badania rynku, projektowania usługi, poprzez wdrażanie rozwiązań programistycznych, cyfryzację zasobów, aż po marketing produktów i dystrybucję on-line. Synthcomm świadczy również usługi doradcze.
- Przedsięwzięcia związane z nowymi rynkami dystrybucji to wielka szansa, jednak mogą być one obarczone pewnym ryzykiem ze względu na to, że wciąż jeszcze brakuje osób posiadających wystarczające doświadczenie – podkreśla Andrzej Michel. - Wsparcie naszego zespołu pomoże ominąć pułapki i przygotować optymalny proces wejścia na rynki aplikacji mobilnych i cyfrowej dystrybucji treści.
O firmie:
Spółka Synthcomm jest producentem i wydawcą aplikacji oraz treści dla smartfonów i tabletów. Usługi firmy obejmują opracowanie, przygotowanie, dystrybucję oraz marketing programów i contentu dla urządzeń mobilnych. przeznaczonych dla smartfonów oraz tabletów.
Produkty Synthcomm są dystrybuowane globalnie i przystosowane do realiów rynkowych w różnych regionach świata tak, aby były satysfakcjonujące bez względu na różnice językowe i kulturowe. Dodatkowo spółka Synthcomm świadczy usługi dodatkowe, jak np. tłumaczenie, lokalizacja i marketing aplikacji, konsultacje z zakresu IT oraz aplikacji przeznaczonych na urządzenia mobilne. Firma wykonuje także prace z zakresu projektowania i wykonania serwisów internetowych (np. w Synthcomm powstała autorska strona e-commerce Dealpeck.com).
Więcej informacji: www.synthcomm.com
Nadesłał:
frajtak
|