Nowa technologia Amadeus pomaga Lufthansie personalizować obsługę klientów korporacyjnych


2015-02-20
Rozwiązanie Amadeus Altéa Corporate Recognition umożliwi Lufthansie skuteczniejsze rozpoznawanie klientów korporacyjnych i ich profesjonalną obsługę podczas całej podróży, zapewniając ich lojalność i satysfakcję dzięki bardziej spersonalizowanym doświadczeniom.

Przez długi czas linie lotnicze nie były w stanie skutecznie spersonalizować i dostosować swojej oferty do specyficznych potrzeb klientów korporacyjnych. Jednak nastąpił przełom - firma Amadeus poinformowała, że Lufthansa została pierwszym przewoźnikiem, który zdecydował się na wprowadzenie opatentowanej technologii Amadeus Altéa Corporate Recognition, która umożliwia liniom lotniczym lepsze rozpoznawanie klientów korporacyjnych w momencie dokonywania rezerwacji. Oznacza to, że mogą oni otrzymywać strategicznie dostosowane oferty na wszystkich etapach swojej podróży, podobnie jak indywidualni klienci podróżujący służbowo, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży wśród klientów korporacyjnych oraz zapewnienie im lepszej obsługi.

Dzięki automatycznemu rozpoznawaniu firmy, którą reprezentuje osoba podróżująca służbowo, personalizacja rozpoczyna się od momentu zarezerwowania lotu. To oznacza, że klienci korporacyjni mogą liczyć na preferencyjną obsługę już na etapie rezerwacji, zaś indywidualni klienci podróżujący służbowo są traktowani w wyjątkowy sposób na lotnisku, np. mają możliwość przyspieszonego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa.

Jednocześnie rozwiązanie Amadeus Altéa Corporate Recognition zapewnia liniom lotniczym możliwość automatycznego oferowania pakietów dopasowanych usług dodatkowych, które w pełni koncentrują się na potrzebach podróżnych biznesowych dotyczących np. bagażu czy preferencyjnych opcji miejsc. Dla Lufthansy oznacza to, że może zaoferować wachlarz usług, co przełoży się na wzrost popytu oraz zwiększenie lojalności klientów dzięki aktywnej koncentracji przewoźnika na dopasowaniu świadczonych usług do potrzeb klientów korporacyjnych.

„Podróżni korporacyjni stanowią kluczową grupę klientów dla globalnych sieci przewoźników, takich jak Lufthansa. Amadeus Altéa Corporate Recognition pozwala nam nie tylko utrzymać, lecz także zwiększać wartość dostarczaną zarówno klientom korporacyjnym, jak i osobom podróżującym służbowo. Wdrożenie tego rozwiązania to dla nas przełom, bowiem pozwala jeszcze lepiej dostosować ofertę do indywidulanych potrzeb klientów i zwiększyć ich satysfakcję, jednocześnie podnosząc wydajność" - skomentował Christian Tillmans, Vice President Global Sales and Key Account Management, Lufthansa.

„Współcześni podróżni korporacyjni oczekują jeszcze bardziej spersonalizowanej obsługi niż pasażerowie podróżujący w celach wypoczynkowych. Rosnąca konkurencja ze strony niskokosztowych i hybrydowych przewoźników sprawia, że indywidualne podejście do każdego podróżnego jest kluczową kwestią. Rozwiązanie nie tylko przynosi korzyści indywidualnym podróżnym, lecz także pozwala liniom lotniczym zacieśnić relacje z kluczowymi klientami korporacyjnymi jako całością, co oznacza, że działy utrzymania klienta przewoźników mogą wykorzystywać narzędzie w sposób strategiczny" - powiedziała Julia Sattel, Senior Vice President Airline IT, Amadeus.

Obecnie większość podróży służbowych jest rezerwowana poprzez kanały pośrednie. Rozwiązanie Amadeus Altéa Corporate Recognition identyfikujące klientów korporacyjnych kupujących usługi lotnicze w dowolnym kanale, włączając bezpośrednią dystrybucję czy narzędzia firmowe typu online self-booking tools, ma decydujące znaczenie dla linii lotniczych, pomagając im w osiągnięciu swoich celów w zakresie personalizacji obsługi pasażerów. Amadeus Altéa Corporate Recognition pozwala Lufthansie lepiej spełniać oczekiwania klientów korporacyjnych w trakcie całego procesu rezerwacji.

Altéa Corporate Recognition stanowi uzupełnienie istniejących rozwiązań IT Amadeus pomagających budować lojalność klientów i personalizować ich obsługę, takich jak Amadeus Loyalty Management Suite i Amadeus Awards Suite, które umożliwiają liniom lotniczym łatwe rozpoznawanie uczestników programów lojalnościowych i członków korporacji w trakcie całej podróży - od momentu rezerwacji aż po zakończenie przelotu.

***

Informacje o firmie

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl. Informacje na temat branży turystycznej dostępne są na www.amadeus.com/blog.

Kontakt dla mediów

Elżbieta Mazur
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: elzbieta.mazur@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl