Nowatorskie formy reklamowe od WP


Nowatorskie formy reklamowe od WP
2009-06-09
Wirtualna Polska wprowadza do swojej oferty innowacyjne formy reklamowe – OnStream Toplayer oraz BottomLayer.

Wprowadzenie nowatorskich form reklamowych jest odpowiedzią Wirtualnej Polski na zmieniającą się rzeczywistość rynkową i rosnącą popularność wideo w Sieci.

OnStream Toplayer oraz BottomLayer mogą być umieszczane w materiałach wideo prezentowanych w wybranych kanałach tematycznych WP.tv - największej i najpopularniejszej telewizji internetowej w Polsce (1).

OnStream Toplayer

Forma o rozmiarach 480x360 pikseli, przypominająca klasyczny toplayer. OnStream Toplayer umieszczany jest w obrębie playera wideo, na jego warstwie i jest dokładnie wpasowany w okno ekranu playera. Start właściwego materiału wideo odbywa się dopiero po zamknięciu OnStream Toplayera przez użytkownika. W przypadku bezczynności internauty, reklama znika automatycznie po upływie 10 sekund. OnStream Toplayer sprzedawany jest w modelu CPM. Cena bazowa to 50 złotych za 1000 odsłon.

BottomLayer

Reklama tego typu emitowana jest w trakcie wyświetlania pliku wideo. BottomLayer ma kształt boksu zlokalizowanego w dolnej części playera. W zależności od opcji forma ta zajmuje 1/3 lub 1/10 powierzchni playera. BottomLayer sprzedawany jest w modelu CPM. Cena bazowa za 1000 odsłon to 30 złotych (1/3 powierzchni playera) i 15 złotych (1/10 powierzchni playera).

Cechą wyróżniającą nowe formy reklamowe jest możliwość automatycznego zastosowania kreacji internetowych, np. flashowych, w kontekście telewizyjnym. Reklamodawca nie musi dysponować profesjonalnym spotem wideo. Na taki, bądźmy szczerzy, stać przede wszystkim dużych klientów korporacyjnych. - mówi Jacek Tryzno, Z-ca Dyr. Pionu Marketingu i Sprzedaży ds. Sprzedaży i Reklamy - OnStream Toplayer i BottomLayer są nowoczesne i niedrogie, stanowią też ciekawe uzupełnienie kampanii wykorzystującej In-Stream VideoAd; reklamę wideo przed emisją materiału redakcyjnego. Co ważne, skutecznie budują świadomość marki.

Reklama wideo w Sieci

Wprowadzone właśnie formaty stanowią uzupełnienie dotychczasowej reklamowej oferty wideo portalu, realizowanej w kanałach WP.tv oraz wszystkich materiałach multimedialnych prezentowanych na stronach WP. Reklama emitowana w formie InStream VideoAd jest bardzo skuteczna, bo zapewnia praktycznie stuprocentowy kontakt użytkownika z przekazem - wyjaśnia Arkadiusz Stępkowski, Kierownik Biura Reklamy Wirtualnej Polski - Dodatkowo, każda z oferowanych przez nas reklam wideo jest w pełni policzalna, w przeciwieństwie np. do reklamy telewizyjnej. Zdecydowanie łatwiej ją również targetować, stosując kontekst tematyczny czy geotargetowanie.

Rok temu niewiele osób wierzyło w powodzenie projektów wideo w Sieci; dziś nikt ich nie kwestionuje. Cieszy nas przy tym fakt rosnącej popularności internetowej reklamy wideo. Według wewnętrznych badań emisji serwera multimedialnego, tylko w maju użytkownicy WP.tv obejrzeli ponad 21 tysięcy godzin reklam wideo emitowanych w formie pre-roll. - mówi Łukasz Skalik, kierownik telewizji internetowej Wirtualnej Polski - Projekt WP.tv nie tylko systematycznie umacniania się na pozycji lidera tego segmentu rynku, notuje również coraz większe dochody. W tym kontekście efektywna monetyzacja multimediów w Internecie staje się faktem.

W ślad za „klasycznymi" działaniami reklamowymi, idą kolejne. Na uwagę zasługuje aktywny product placement oraz branded content. Ten ostatni wykorzystany był w emitowanym w portalu serialu „CityLajf" (umożliwiał klikanie w widoczne na ekranie produkty, by uzyskać więcej informacji na ich temat). Coraz częściej można ponadto spotkać pełny branding i/lub sponsoring produkcji oraz kanałów z oferty programowej WP.tv (np. Open'er Festival).

Obserwując dynamiczny rozwój sieciowej reklamy oraz wzmożone zapotrzebowanie rynku na coraz nowocześniejsze formy reklamowe, można spodziewać się, że udział reklamy wideo w przychodach z Internetu będzie systematycznie rósł. Użytkownicy coraz chętniej korzystają z materiałów wideo, gdzie forma przekazu jest nie tyle ciekawsza, co łatwiej przyswajalna. Dla reklamodawców format wideo to przede wszystkim innowacyjne możliwości. Wykorzystanie zalet ruchomego obrazu, efektów specjalnych, dźwięku, oznacza zwiększenie możliwości kreacyjnych, co z kolei przekłada się na wzmożony efekt wywierany na potencjalnych odbiorcach reklamy wideo - podsumowuje Daria Sóboczewska, VideoAd Manager z Biura Reklamy WP i dodaje - Należy przy tym pamiętać, ze ta nowoczesna forma reklamy nie wyklucza targetowania, co ułatwia reklamodawcom dotarcie do wybranej grupy docelowej i sprawia, że jest to coraz bardziej skuteczna forma reklamy internetowej.

Informacje dodatkowe na temat WP.tv

Telewizja internetowa WP.tv to obecnie 12 kanałów tematycznych: Showbiznes, Lifestyle, Sensacje, Moto, Film, Teledyski, Gry, Newsy, Sport, Biznes, Rebel, Ukryta kamera, w których za darmo oglądać można ponad 22 tysiące materiałów filmowych, w tym ponad 20 cyklicznych programów autorskich, przygotowywanych przez ekipę realizacyjną WP.tv. Dziennie w serwisie pojawia się średnio 50 legalnych klipów wideo. Stałymi dostawcami kontentu dla WP.tv są czołowe agencje prasowe świata - Reuters, Associated Press, Agence France Presse.

Telewizja internetowa portalu dostępna jest również w ramach platformy YouTube (stały partner na rynku polskim), na antenie telewizji ITV oraz przez urządzenia mobilne, w tym telefony komórkowe. W chwili udostępnienia WP.tv w wersji mobilnej potencjalny zasięg techniczny telewizji portalu stał się większy, niż w przypadku tradycyjnych telewizji programowych, nadawanych w systemie naziemnym, kablowym lub satelitarnym. Emitując produkcje WP.tv na ekranie telewizora, w telefonach komórkowych, Internecie, na ekranach LCD - autorski kontent multimedialny Wirtualnej Polski dostępny jest z poziomu wszystkich mediów elektronicznych, co jest bezprecedensowym i pionierskim wydarzeniem na tle polskiego Internetu.

Telewizję Wirtualnej Polski ogląda regularnie co dziewiąty internauta w Polsce, plasując ją na szczycie projektów oferujących w pełni legalny i darmowy kontent wideo w Sieci (za: Megapanel PBI/Gemius, III 2009). WP.tv jest również najczęściej odwiedzaną polską witryną zarejestrowaną w domenie „.tv" oraz - jako jedyny serwis - reprezentuje Polskę w zestawieniu pięćdziesięciu najpopularniejszych stron na świecie operujących w tej domenie (za: Alexa Internet, V 2009). Serwis od początku swojego istnienia notuje najbardziej stabilny wzrost liczby użytkowników i zasięgu na tle bezpośredniej konkurencji rynkowej.

(1)użytkownicy (RU): wp.tv - 1 849 775, Onet.tv 1 658 345, Interia.tv - 503 887, s2o.tv - 196 962, ipla.tv - 193 959, tivi.pl - 139 284; odsłony (PV): wp.tv - 9 406 560, onet.tv - 7 314 670, , ipla.tv - 3 965 263, s2o.tv - 1 867 578, interia.tv - 1 648 105,  tivi.pl - 1 254 277; zasięg: wp.tv - 11,24%, Onet.tv - 10,08%, Interia.tv - 3,06%, s2o.tv - 1,2%, ipla.tv - 1,18%, tivi.pl - 0,85, itvp.pl - 0,21; czas: wp.tv - 25'31'', tivi.pl - 14'37'', ipla.tv 14'08'', s2o.tv - 12'37'', interia.tv - 10'51'', Onet.tv - 9'41'' (źródło: Megapanel PBI/Gemie, marzec 2009)

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl