Nowe Audi RS6 Avant


Nowe Audi RS6 Avant
2008-02-09
Ekstremalne możliwości i nadzwyczajna dynamika – nowe Audi RS6 Avant jest wyczynowym samochodem klasy business. Wprowadza on do pojazdów przeznaczonych do jazdy po drogach technologie, które zapewniły Audi szereg zwycięstw na torach wyścigowych.

Z nowym silnikiem V10 z bezpośrednim wtryskiem FSI oraz doładowaniem „biturbo" a także ze stałym napędem na wszystkie koła quattro nowe RS6 Avant wyprzedza wszystkich konkurentów. Moc 426 kW (580 KM) i moment obrotowy 650 Nm pozwalają w niepowtarzalny sposób poczuć siłę i dynamikę. A przy tym Audi RS6 Avant zapewnia bezkompromisowy komfort i wygodę w codziennym użytkowaniu.

Silnik biturbo V10 przyspiesza Audi RS 6 Avant od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy. Jest to wartość na poziomie supersportowych samochodów. Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h, lecz na życzenie ograniczenie to może być przesunięte do 280 km/h. Sześciostopniowa skrzynia tiptronic należy do nowej generacji przekładni automatycznych umożliwiających bardzo dynamiczną jazdę. Przekładnia przekazuje niezwykle wysokie momenty obrotowe silnika do napędu quattro, który swoim lekkim „podkreśleniem" tylnej osi pozwala na uzyskanie jeszcze większej dynamiki.

Silny partner: sportowe zawieszenie

Sportowe zawieszenie pod każdym względem spełnia wymagania, jakie stawia mu moc silnika V10 FSI. System wykorzystujący mechanikę płynów, zwany Dynamic Ride Control DRC, w ułamkach sekund dobiera odpowiednie ustawienie amortyzatorów. W sportowym zawieszeniu „plus" kierowca może wybrać jedną z trzech charakterystyk zawieszenia. Aluminiowe koła o średnicy 19 cali należą do wyposażenia seryjnego, jako opcja dostępne są felgi 20-calowe. Za obręczami kryją się potężne hamulce wywodzące się z samochodów wyścigowych. Na życzenie oferowane są ceramiczne tarcze hamulcowe na przednich i tylnich kołach.

Tak jak wszystkie modele Audi RS skonstruowane i wyprodukowane przez quattro GmbH, także nowe RS6 Avant jest ucieleśnieniem sportowego charakteru, siły i eleganckiej stylistyki, ekskluzywności wyposażenia i perfekcyjnej jakości wykonania. Przy tym stało się już tradycją, że Audi łączy dynamikę modeli RS z wysokim poziomem praktycznej użyteczności samochodu kombi. Pierwszy RS2 z roku 1993 był produkowany wyłącznie w wersji Avant i ta elegancka a zarazem funkcjonalna forma nadwozia nadal cieszy się wielkim powodzeniem wśród klientów.

Także nowe Audi RS6 będzie oferowany najpierw tylko jako Avant z wyjątkową kombinacją 426 kW (580 KM) mocy i pojemnością bagażnika do 1.660 litrów.

W skrócie

Nowe Audi RS 6 Avant

Silnik

  • V10 FSI z doładowaniem „biturbo" i suchą miską olejową
  • pojemność 4991 cm3
  • moc 426 kW (580 KM)
  • maksymalny moment obrotowy 650 Nm w przedziale 1.500 do 6.250 obr./min

Osiągi jezdne

  • przyspieszenie od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy
  • prędkość maksymalna 250 km/h, ograniczona elektronicznie (opcjonalnie do 280 km/h)

Przeniesienie napędu

  • sześciostopniowa przekładnia tiptronic nowej generacji
  • napęd na wszystkie koła quattro z asymetrycznie dynamicznym rozdziałem momentu

Zawieszenie

  • lekka konstrukcja zawieszenia kół
  • sportowe zawieszenie z systemem regulacji amortyzatorów Dynamic Ride Control DRC jako wyposażenie seryjne, opcjonalnie trzystopniowe sportowe zawieszenie „plus"
  • 19-calowe aluminiowe obręcze (seryjnie), jako opcja 20-calowe
  • sportowy układ hamulcowy, na życzenie z ceramicznymi tarczami

Wyposażenie

  • sportowo - ekskluzywne wyposażenie seryjne
  • liczne elementy wyposażenia dodatkowego

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl