Nowe elementy wnętrza i zoptymalizowana ergonomia
Do wnętrza nowego T5 wprowadzono zarówno zoptymalizowane pod względem komfortu pojedyncze siedzenia i trójramienne kierownice, jak i liczne nowe komponenty elektroniczne. Nową formę otrzymały na przykład zegary, podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem.
Seryjnie każdy model nowej generacji posiada wskaźnik optymalnego biegu, który pomaga kierowcy zmniejszyć zużycie paliwa. Zaktualizowano także całe spektrum systemów radiowych i nawigacyjnych.
Nowym urządzeniem jest RNS 510 z ekranem dotykowym i twardym dyskiem. Akustyczną jakość porównywalną z salą koncertową oferuje dostępny jako opcja system nagłośnieniowy Dynaudio. Złącze USB Media In pozwala wygodnie podłączyć odtwarzacz MP3 do systemu audio samochodu.
Climatic i Climatronic
Zmodyfikowane zostały także elementy obsługowe ogrzewania oraz klimatyzacji (półautomatyczna Climatic i w pełni automatyczna Climatronic).
Climatic: Półautomatyczny system (seryjny dla wersji Comfortline Multivana, Caravelle i Californii) zastąpił klimatyzację manualną. Zaletą klimatyzacji półautomatycznej jest sposób regulacji temperatury. Ręcznie trzeba ustawiać tylko rozdział powietrza i dmuchawę. Obsługa jest wyjątkowo logiczna: po jednym pokrętle dla temperatury (z lewej strony), dmuchawy (na środku) i rozdziału powietrza (z prawej). Powyżej umieszczone są między innymi przyciski ogrzewania tylnej szyby, funkcji obiegu zamkniętego oraz Off/On (włącznik klimatyzacji). Caravelle, Multivan i California Comfortline są ponadto wyposażone obecnie w seryjną „klimatyzowaną podsufitkę" z wylotami powietrza także w tylnej części kabiny.
Climatronic: Seryjnie Climatronic dba o optymalną temperaturę w ekskluzywnym Mulitivanie Highline. W porównaniu z Climatic system ten oferuje jeszcze większy komfort obsługi. Wszystkie parametry, wraz z dmuchawą, są regulowane przez Climatronic automatycznie. Ponadto temperaturę można ustawiać indywidualnie dla obu stron kabiny. W tym celu z lewej i prawej strony znajduje się pokrętło, którym kierowca i siedzący obok niego pasażer mogą niezależnie od siebie sterować klimatyzacją. Ustawiona temperatura jest wyświetlana na zewnątrz w obramowaniu pokrętła i - w przypadku radia i nawigacji RCD 310, RNS 310 lub RNS 510 - także na wyświetlaczu urządzenia.
Automatyczna klimatyzacja Multivana, Caravelle i Californii jest podzielona na trzy strefy. Dla tyłu kabiny można ustawić temperaturę niezależnie od prawej i lewej strony przedniej części kabiny pasażerskiej, i to zarówno korzystając z przedniego panelu obsługowego (po wciśnięciu przycisku Rear), jak i z odpowiedniego panelu z tylnej części wnętrza.
Kolejną nowością jest możliwość lepszego zapobiegania parowaniu szyb bocznych. W tym celu dla wersji z podwójną komfortową podsufitką (Multivan i Caravelle, w zależności od wersji wyposażenia) inżynierowie skonstruowali cztery specjalne dysze, które kierują powietrze w odpowiedniej temperaturze na tylne szyby. W przypadku samochodów wyposażonych w Climatronic, system automatycznie zapobiega parowaniu szyb.
W chłodniejszych porach roku udoskonalone ogrzewanie postojowe (seryjne w Californii Comfortline) poprawia zarządzanie temperaturą we wnętrzu. Ogrzewanie to jest bardziej kompaktowe, a przede wszystkim lżejsze (o 24 procent). Zmodyfikowany został również odpowiedni element obsługowy w konsoli dachowej oraz zdalne sterowanie ogrzewaniem postojowym.
Zoptymalizowane wyposażenie seryjne
W wielu wersjach rozszerzono wyposażenie seryjne. Na przykład o wiele bogatsze jest wyposażenie Multivana Startline: ta wersja podstawowa różni się od poprzednika między innymi całkowicie tapicerowanym wnętrzem oraz poduszkami chroniącymi głowy i bocznymi poduszkami dla kierowcy i siedzącego obok pasażera. Transportery natomiast mogą być zamawiane z nową podwójną kanapą dla pasażerów z przodu i z rozkładanym schowkiem.
Wygodniejsze siedzenia
Zoptymalizowane zostały oparcia i siedziska przednich foteli i pojedynczych foteli obracanych. Ponadto fotel kierowcy jest teraz dostępny z opcjonalnym, elektrycznym podparciem odcinka lędźwiowego regulowanym w 2 płaszczyznach. Poprawa jest szczególnie wyraźnie odczuwalna na dłuższych trasach. Podwyższone brzegi fotela poprawiają także trzymanie boczne przy szybkim pokonywaniu zakrętów.
Volkswagen oferuje również w Multivanie Startline, Comfortline i Highline, dla dzieci o masie ciała od 15 do 36 kilogramów i wzroście do 1,5 metra, specjalne obrotowe siedzenia ze zintegrowanym fotelikiem dziecięcym. Nowością w Caravelle i Transporterze jest schowek z dwoma uchwytami na kubki, uchwytem na długopis i rozkładaną podkładką do pisania, wbudowany w środkowe oparcie fotela podwójnej przedniej kanapy. Ten element dla Transportera i Caravelle został pomyślany przede wszystkim dla samochodów wykorzystywanych w pracy zawodowej.
Nowa deska rozdzielcza
Komfort obsługi na najwyższym poziomie umożliwia gruntownie zmodernizowana elektronika pokładowa w nowym Multivanie, Caravelle, Californii i Transporterze. Wprowadziła ona liczne nowe elektroniczne elementy do tej serii. W tym celu funkcje wielu dotychczas rozproszonych modułów sterowania zostały połączone w jednym komputerze, tak zwanym Body-Computer-Modul (BCM).
Do nowych elementów należą między innymi zegary z białym podświetleniem tła oraz nową technologią wyświetlaczy. Wersja „Standard" dla Transportera, Caravelle Trendline i Multivana Startline ma główne zegary otoczone chromowanymi pierścieniami i centralny wyświetlacz z cyfrowym wskaźnikiem poziomu paliwa. Seryjnie we wszystkich modelach nowej generacji na centralnym wyświetlaczu pojawia się również informacja o zalecanym biegu.
Od wersji wyposażenia Comfortline oraz w połączeniu z zestawem głośnomówiącym i/lub systemem nawigacji zegary w wersji „High" posiadają dodatkowy wskaźnik wielofunkcyjny oraz dwa mniejsze, okrągłe wskaźniki temperatury silnika i poziomu paliwa, umieszczone na dole w obrotomierzu i prędkościomierzu. Multivan Highline otrzymuje fabrycznie zegary w wariancie „Premium" z kolorową grafiką środkowego wyświetlacza.
Systemy nawigacji i radioodbiorniki
Tak jak w najnowszych samochodach osobowych Volkswagena, wraz ze zmianą modelu, także w serii T5 pojawiły się zupełnie nowe radia i systemy nawigacji. Dostępne są teraz dwa systemy radiowe z CD RCD 210, RCD 310 oraz dwa systemy nawigacji z radiem i CD RNS 310 i RNS 510 sterowane przy użyciu ekranu dotykowego. Nowym urządzeniem w serii T5 jest RNS 510 z 6,5-calowym ekranem, twardym dyskiem 30 GB i napędem DVD. Wszystkie urządzenia mogą być połączone z zestawem głośnomówiącym. W przypadku RCD 310, RNS 310 i RNS 510 dostępna jest także wersja Premium systemu pozwalającego na podłączenie nawet trzech telefonów komórkowych z Bluetooth. Telefony mogą być obsługiwane głosowo, ekranem dotykowym lub przy użyciu nowej, trójramiennej kierownicy wielofunkcyjnej.
Odtwarzacze wszystkich urządzeń czytają także płyty zapisane w formacie MP3. Systemy RCD 310, RNS 310 i RNS 510 można połączyć z zewnętrznym odtwarzaczem MP3 przez złącze AUX-IN. Jako opcja dla wersji RCD 310 i wyższych dostępne jest również złącze Media-IN (USB). Dla RCD 310 Volkswagen oferuje możliwość rozszerzenia systemu o moduł DAB (Digital Audio Broadcast), który pozwala na odbiór radiowy w jakości zbliżonej do płyt CD. RNS 510 można zmienić w telewizor podłączając tuner TV (cyfrowy i analogowy).
System nagłośnieniowy Dynaudio
Volkswagen T5 z systemem nagłośnieniowym duńskiego specjalisty od sprzętu HiFi - firmy Dynaudio - zmienia się w salę koncertową na kołach. System ten może być połączony ze wszystkimi urządzeniami serii 300 i 500. Dynaudio Soundsystem gwarantuje przyjemność słuchania w czystej postaci: cztery głośniki niskotonowe umieszczone w drzwiach i ścianach bocznych tylnej części kabiny dbają o precyzyjne i mocne basy z dużą wiernością impulsów. Głośniki wysokotonowe w drzwiach i poszyciu bocznym uzupełniają brzmienie niezwykle czystymi wysokimi dźwiękami i gwarantują najwyższą selektywność dźwięku. System głośników zasilany jest 10-kanałowym wzmacniaczem (600 W).