Nowe formy promocji – program lojalnościowy
Program lojalnościowy to kompleksowe działania w zakresie komunikacji marketingowej z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi w postaci aplikacji internetowych, których funkcjonalności umożliwiają efektywną realizację założeń wynikających z opracowanej strategii.
Dotychczasowe standardowe formy reklamy wydają się być niewystarczające w pozyskiwaniu klientów, stąd w ramach projektów lojalnościowych położono nacisk na stworzenie pozytywnej relacji pomiędzy klientem a firmą, co w konsekwencji stanowi wsparcie sprzedaży i promocję marki.
Strategia opracowana w ramach programu lojalnościowego jest procesem długotrwałym, bardzo często wymagającym współpracy bądź konsultingu ze strony profesjonalistów z dziedziny marketingu. Program wymaga przede wszystkim elastyczności i nowatorskiego podejścia, aby koncepcja działań była atrakcyjna i wyróżniała się wśród konkurencji.
Głównym założeniem programu lojalnościowego jest wsparcie sprzedaży i pozyskanie klientów, dla których marka będzie uchodziła za wartościową i interesującą. Prace wymagają więc rzetelnej analizy rynku, która będzie obejmowała sposoby działania konkurencji i preferencje konsumentów. Wyniki badań pozwolą stworzyć kampanię promocyjną właściwą sytuacji rynkowej i oczekiwaniom potencjalnych klientów.
Oczekiwania klientów warunkują dobór metod prowadzenia kampanii i kanału komunikacyjnego, do których w dużej mierze wykorzystuje się innowacyjne aplikacje internetowe, ułatwiające dotarcie z ofertą do szerokiej grupy odbiorców.
Charakter kampanii opiera się na zasadzie nagradzania klientów za lojalność lub wybór danej marki, a forma przyznawanych konsumentom korzyści powinna mieć postać atrakcyjną i zachęcającą do współpracy, a przy tym musi w pełni odpowiadać ich oczekiwaniom. System premiowania klientów często opiera się na przyznawaniu punktów i nagród odpowiadających pewnej ich ilości. Za interesujące uchodzą również konkursy i specjalne imprezy z nagrodami w postaci limitowanej serii produktów danej marki przyznawanych tylko lojalnym klientom.
Program lojalnościowy w pewien sposób opiera się na wzajemnym zaufaniu, ponieważ klient musi być przekonany do jakości i rzetelności usług i produktów, o czym upewnia się między innymi właśnie drogą komunikacji marketingowej. Nowe formy promocji pozwalają na skuteczną analizę efektów pracy, rynku, konkurencji i wymagań konsumentów, co ma niewątpliwie ogromne znaczenie w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych mających wpływ na przyszłość marki.
Nadesłał:
boby
|