Nowe modele Forda wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nabywców
W czasach, które niosą coraz trudniejsze wyzwania dla przemysłu samochodowego, oferowane przez europejską filię Forda zupełnie nowe modele Ford Fiesta i Ford Ka wychodzą naprzeciw zmieniającym się potrzebom coraz bardziej wymagających nabywców.
Dowodzą tym samym, że mimo mniejszych gabarytów mogą oferować takie same zaawansowane rozwiązania, jakość jazdy i wysoki komfort podróżowania co samochody znacznie większe. Ich niezaprzeczalnym atutem są za to: niskie zużycie paliwa, niska emisja związków szkodliwych oraz niskie koszty utrzymania.
Najnowsza generacja Forda Fiesta, która miała swoją światową premierę pod koniec 2008 roku, wyraźnie przyczyniła się do zwiększenia udziału Ford of Europe w europejskim rynku samochodów osobowych. Długa lista nagród i wyróżnień, którymi uhonorowano najnowszego Forda Fiesta obejmuje między innymi dwa tytuły „Samochodu Roku" przyznane przez dwa wiodące czasopisma samochodowe w Wielkiej Brytanii. Ford Fiesta został także wybrany „Samochodem Roku" w Chorwacji, Grecji, Irlandii oraz w Szkocji. Innym wyróżnieniem było wybranie Forda Fiesta „Kobiecym Samochodem Roku 2009" w plebiscycie jednego z hiszpańskich magazynów motoryzacyjnych.
Najnowszy Ford Ka wszedł na rynek pod koniec 2008 roku i już w tym krótkim okresie do końca ubiegłego roku sprzedaż tego modelu była lepsza o 4000 egzemplarzy w porównaniu z 2007 rokiem.
W krajach, gdzie obowiązują przepisy zachęcające do wymiany starszych samochodów na nowe, spełniające bardziej restrykcyjne normy emisji spalin, atrakcyjność nowego Ford Ka rośnie zdecydowanie. Niskie zużycie paliwa, niskie stawki ubezpieczenia i utrzymująca się wysoka wartość tego modelu na rynku wtórnym oznacza, że wielu nabywców najnowszego Forda Ka może liczyć na niższe miesięczne opłaty i koszty niż w przypadku starszego modelu.
Wśród nabywców nowego Forda Fiesta i Forda Ka szczególną popularnością cieszą się topowe wersje Titanium.
Ponad 60% klientów zamawiających nowego Forda Ka w styczniu br. wybrało właśnie wersję Titanium. Bardzo wielu nabywców korzysta także z oferowanych przez Forda indywidualnych pakietów stylizacyjnych pozwalających samodzielnie kompletować wyposażenie zamawianego samochodu i tym samym stworzyć egzemplarz możliwie najpełniej odpowiadający potrzebom i upodobaniom nabywcy. Wiele zamówień dotyczy wyboru atrakcyjnych obręczy aluminiowych. Ponad 90% klientów wybrało także rozbudowaną wersję pakietu wyposażenia audio.
Podobnie w przypadku nowego Forda Fiesta, niemal 60% nabywców zdecydowało się na bogato wyposażoną wersję Titanium. Z kolei 70% kupujących wybrało obręcze aluminiowe oraz kierownicę pokrytą skórą. Połowa egzemplarzy Forda Fiesta, które sprzedano do tej pory była wyposażona w dostępny na życzenie pakiet z funkcją Bluetooth i dodatkowym złączem USB dla dodatkowych urządzeń elektronicznych.
Znaczące wzmocnienie udziału w rynku
W zaledwie dwa miesiące od wejścia do sprzedaży w 2008 roku ponad 61 tys. egzemplarzy nowego Forda Fiesta trafiło do odbiorców detalicznych. Niemal natychmiast po wejściu na rynek Ford Fiesta stał się najchętniej kupowanym samochodem na rynku brytyjskim zarówno w listopadzie jak i w grudniu 2008 roku.
Tak dobre wyniki sprzedaży pomogły zwiększyć całkowity udział Forda w 19 europejskich rynkach samochodów osobowych. Do końca 2008 roku Ford Ka i Ford Fiesta przyczyniły się do ogólnego wzrostu udziału Forda w europejskim rynku samochodowym o 0,5 punktu procentowego, do poziomu 8,8%. Tym samym Ford jest drugą najchętniej kupowaną marką samochodów osobowych w Europie.
- Obecna rodzina modeli Forda stanowi chyba najsilniejszą ofertę modelową w historii firmy. Nasze tradycyjne atuty, takie jak świetne własności jezdne, bezpieczeństwo i doskonałe walory użytkowe, w połączeniu z efektowną linią nadwozia i wieloma walorami o charakterze czysto emocjonalnym, o które wzbogaciły się nasze ostatnie modele sprawiają, że wyrobiliśmy sobie mocną pozycję, która pozwoli nam przeczekać ten trudny okres - mówi Ingvar Sviggum, wiceprezes Ford of Europe odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis. - Najnowsze wyniki sprzedaży Forda Fiesta i Forda Ka pokazują, że Ford notuje wyniki lepsze niż przeciętne wyniki w branży samochodowej, konsekwentnie wzmacniając przy tym swój udział w rynku. Nasi klienci przekonują się, że wybór ekonomicznego małego samochodu wcale nie musi oznaczać rezygnacji z komfortu czy najnowszych rozwiązań ułatwiających i uprzyjemniających użytkowanie pojazdu - dodaje Sviggum.
Operacja wprowadzenia Forda Fiesta na rynki globalne zyskała nowe tempo wraz z rozpoczęciem w styczniu produkcji tego modelu na rynki Azji i Pacyfiku. Nowy Ford Fiesta jest bowiem produkowany w supernowoczesnych zakładach spółki Changan Ford Mazda Automobile Company w Nankinie w Chinach.
Z tym większym zainteresowaniem oczekuje się debiutu nowego Forda Fiesta na rynku amerykańskim planowanego na rok 2010. Po raz pierwszy Ford wybrał 100 entuzjastów bardzo dobrze znających się na użytkowaniu samochodów i zaproponował im możliwość przetestowania nowego Forda Fiesta, a następnie podzielenia się swoimi spostrzeżeniami za pośrednictwem popularnych portali społecznościowych jak Facebook, FlickR czy serwis YouTube. Efekty tych spostrzeżeń rozpowszechniane za pośrednictwem nowych mediów będą z pewnością niezwykle oryginalne. Zamieszczane tam treści nie będą poddawane żadnym ingerencjom ze strony Forda.
- Ford jest pierwszym producentem w branży samochodowej, który zdecydował się na tego rodzaju inicjatywę na rynku USA. Spodziewamy się interesujących efektów i mamy jednocześnie nadzieję, że krok ten w pozytywny sposób wpłynie na decyzje podejmowane przez osoby poszukujące rzetelnych informacji przed zakupem nowego samochodu - wyjaśnia Sviggum.
Również w Europie marketing Forda Ka i Forda Fiesta wykorzystuje nowe strategie. Gdy w ubiegłym roku ruszała produkcja Forda Fiesta w zakładach w Kolonii, wydarzenie to stało się przedmiotem specjalnego serwisu pt. Fiesta Love Factory, który stawiał sobie za cel pokazanie pieczołowitości i troski o jakość, jakimi obdarzany jest każdy nowy powstający Ford Fiesta, wędrujący wzdłuż linii produkcyjnej.
Najnowszy Ford Ka miał niedawno swój debiut filmowy - pojawił się bowiem na krótko w najnowszym obrazie z Jamesem Bondem Quantum of Solace. Z kolei ogólnoeuropejska kampania reklamowa pod hasłem Go Find It („Odszukaj go!") postawiła przed widzami TV i internautami zadanie odnalezienia na ekranach pewnej liczby starannie ukrytych samochodów.
- Kampanie internetowe poświęcone nowej generacji Forda Fiesta i Forda Ka są wartościowym uzupełnieniem tradycyjnych stron internetowych, katalogów oraz publikacji marketingowych poświęconych tym modelom, a także toczącego się nieprzerwanie dialogu Forda z dilerami. Zależy nam na pełnym nawiązaniu i zacieśnianiu kontaktu z wszystkimi naszymi potencjalnymi klientami. Chcemy, aby te kontakty miały postać inspirującą obie strony. Mamy nadzieję, że witryna internetowa www.gofindit.net dla Forda Ka czy inicjatywa Fiesta Love Factory okażą się nowymi i skutecznymi sposobami dotarcia do nowych odbiorców, którzy mogą wybierać samochody w nieco mniej tradycyjny sposób. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie na stoisku Forda będzie można zobaczyć wybrane wersje z najnowszej oferty modelowej zarówno Forda Ka, jak i Forda Fiesta.
Nadesłał:
ap
|