2015-12-21
Automatyzacja SMS to nowa funkcjonalność platformy SerwerSMS.pl. Połączenie powiadomień SMS z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi umożliwia sprawdzanie zachowań klienta na stronie internetowej oraz odpowiednią reakcję na podejmowane przez niego działania.
Usługa ta pozwala również przeprowadzić zakrojone na szeroką skalę działania sprzedażowe, rozszerzać bazy oraz budować relacje z klientami.
Do tej pory wysyłana wiadomość tekstowa służyła głównie jako narzędzie informacyjne, za pomocą którego powiadamialiśmy klientów o spotkaniach, promocjach, kodach rabatowych, specjalnie przygotowanych ofertach. Teraz dzięki remarketingowi wykorzystującemu zautomatyzowane powiadomienia SMS możliwe jest zbieranie danych liczbowych dotyczących np. liczby logowań czy wejść na stronę. Pozwala to w rzetelny sposób, za pomocą twardych danych, zmierzyć skuteczność prowadzonych kampanii.
– Funkcjonalność umożliwiającą zastosowanie SMS-ów w marketing automation wprowadziliśmy również do naszych usług – mówi Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl. – Co ważne, SMS-y wykorzystywane w automatyzacji znajdują zastosowanie nie tylko w działaniach z zakresu remarketingu czy badaniu konwersji, ale również podczas budowania bazy kontaktów oraz w strategiach wzmacniających sprzedaż – dodaje.
Prosto, wygodnie i do celu
Krótkie wiadomości tekstowe to wygodny i prosty, ale przede wszystkim pożądany sposób rozpowszechniania informacji. Według badania Komunikacja SMS w Polsce 2014, ponad trzy czwarte respondentów jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek, produktów i usług. Obserwując zachowanie użytkownika na monitorowanej stronie www możemy odpowiednio na nie zareagować, zachęcając go tym samym do dokonania zakupów na stronie internetowej.
Jak wyjaśnia przedstawiciel SerwerSMS.pl Daniel Zawiliński, cała innowacyjność polega na stworzeniu reguł, na podstawie których będą wysyłane wiadomości SMS lub e-maile, jeśli tylko odwiedzający daną witrynę wykona określoną czynność, np. porzucając koszyk zakupów, otrzyma rabat w wysokości 20% na produkt w nim się znajdujący. – Przykładem mającym na celu zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym wykorzystaniu automatyzacji SMS, jest przesłanie oferty specjalnej na określony produkt lub usługę w przypadku, gdy dany użytkownik kliknie w niego kilka z razy, a następnie opuści stronę – mówi Daniel Zawiliński.
Komunikuj się
Zastosowanie SMS-ów w automatyzacji działań marketingowych nie ogranicza się tylko do działań stricte sprzedażowych. Mogą one również stanowić dodatkowy kanał komunikacji z klientem, posłużyć jako narzędzie wykorzystywane do budowania bazy kontaktów czy też mające na celu zwiększenie zainteresowania osoby odwiedzającej serwis zawartymi na nim treściami. W zależności od tego jaki efekt chcemy osiągnąć należy odpowiednio skonfigurować mechanizmy. Przykładowo, możemy wysłać SMS-a powitalnego osobie, która zapisała się do naszej bazy lub wiadomość o dostępności biletów lotniczych do Rzymu w atrakcyjnej cenie, jeśli wcześniej przeglądała oferty związane z tą destynacją.
– Automatyzacja umożliwia wysyłkę SMS-a, np. gdy chcemy podziękować odwiedzającemu stronę za wypełnienie formularza kontaktowego. Wystarczy, że ustawiamy odpowiednią regułę, a nasz potencjalny klient otrzyma od nas wiadomość. Oczywiście treść wiadomości SMS bądź e-maila można dowolnie ustalać. Jedyną rzeczą, o której należy pamiętać jest liczba znaków SMS – mówi Daniel Zawiliński z platformy SerwerSMS.pl.
Konwersja w zasięgu ręki
Wykorzystanie powiadomień SMS w procesie automatyzacji pozwala także w łatwy i przystępny sposób zbadać konwersję kampanii marketingowych. Aby sprawdzać na bieżąco efekty prowadzonych działań pierwszym krokiem, jaki należy zrobić jest ustalenie parametrów, które chcemy mierzyć. Dzięki temu zaczniemy gromadzić interesujące nas dane np. ilu użytkowników zalogowało się do systemu czy weszło na określoną zakładkę na www. Posiadając takie informacje możemy zweryfikować założenia kampanii, a także skuteczniej zaplanować kolejne działania.