Nowe otwarcie marki Żywiec w internecie
14 maja Żywiec ruszył z aktywacją konsumencką oraz innowacyjną kampanią internetową pod hasłem „Otwieracz Żywca”. Rozpoczęcie nowych działań marki w sferze digital jest okazją do wyjścia naprzeciw współczesnym trendom internetowym oraz zaprezentowania szerokiej publiczności nowego brandingu.
Digitalizacja społeczeństwa staje się faktem. Współczesny konsument chce mieć łatwy dostępdo informacji, także o interesujących go produktach. Jednocześnie lubi dzielić się z innymi zdobytą wiedzą i pomysłami. Dlatego, aby jak najbardziej ułatwić wzajemną komunikację, Żywiec prezentuje szereg narzędzi i aktywacji, które nie tylko są funkcjonalne, ale jednocześnie angażujące i ciekawe.
W ramach nowych działań interaktywnych marka rozpoczyna akcję „Otwieracz Żywca”. Składa się ona z dwóch odsłon: innowacyjnej kampanii internetowej oraz konkursu dla internautów realizowanego na profilu marki na Facebooku. Oba działania bazują na filmie, którego osią jest „Otwieracz” – urządzenie opierające się na idei tzw. maszyny Goldberga. Wprawienie jej w ruch rozpoczyna serię zdarzeń, z których każde kolejne jest wynikiem interakcji pomiędzy poszczególnymi elementami mechanizmu. Tworzenie jej pozwala wykazać się kreatywnością, inteligencją oraz precyzją. Zadaniem filmu jest pokazanie w pomysłowy i zabawny sposób, że na proste czynności, takie jak np. otwarcie butelki, można spojrzeć z niecodziennego punktu widzenia i nadać im nowe znaczenie. O tym, jak działa „Otwieracz”, można przekonać się na stronie http://otwieracz.zywiec.com.pl.
Aby zachęcić internautów do zabawy, na tej samej idei oparto zasady konkursu na Facebooku. Przy pomocy dostępnych narzędzi internauci muszą skonstruować własny „Otwieracz”. Wyzwaniem zawsze jest otwarcie wirtualnej butelki Żywca, jednak każdego dnia uczestnicy będą mieli do dyspozycji nową planszę i zestaw poszczególnych elementów maszyny. Konkurs potrwa 20 dni i zakończy się 2 czerwca. Na zwycięzców codziennie czeka iPad Mini oraz 10 wyjątkowych zestawów piwnych: nowa szklanka zaprojektowana przez Janusza Kaniewskiego i otwieracz. Konkurs wspiera kampania interaktywna także odwołująca się do mechanizmu „Otwieracza”. Będzie można ją zobaczyć na głównych portalach internetowych.
Zmodyfikowana została również strona internetowa www.zywiec.com.pl. Portal został stworzony zgodnie z najnowszymi trendami i odpowiada na potrzeby współczesnych użytkowników. Automatycznie dostosowuje się do typu urządzenia, z którego w danej chwili korzysta konsument, nie tracąc na swojej przejrzystości i zachowując intuicyjność obsługi. Jest również platformą prezentującą materiały oraz informacje o wszystkich aktywnościach marki, a także integruje dodatkowe kanały komunikacji (profile na Facebooku i YouTube). Serwis przygotowano zgodnie z nową identyfikacją wizualną Żywca.
Autorem wszystkich działań związanych z aktywacją „Otwieracz Żywca” jest agencja GONG.
Dla marki Żywiec pracują: działania z zakresu ATL – agencja DDB, z zakresu BTL – Men at Work. Za aktywacje interaktywne odpowiada GONG, wsparcie PR zapewnia TBWA PR. Zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.
Nadesłał:
joannat
|