Nowoczesna architektura w Porcie Palermo
Port Palermo niedługo przemieni się w nowoczesny obiekt, do tego jednak czasu przebudowa będzie uciążliwa dla pasażerów. Aby ułatwić komunikację zbudowano stację tymczasową, zabezpieczoną bramami i panelami Securifor firmy Betafence.
Ze szkła i stali
Port Palermo jest w trakcie przebudowy, która ma za zadanie dostosować go do wymogów nowoczesności. Projekt architektoniczny przygotował renomowany specjalista - Italo Rota. Po zakończeniu prac port stanie się obiektem ze stali i szkła, po którego kondygnacjach pasażerowie będą się przemieszczać panoramicznymi windami. Niesamowitego uroku nadadzą instalacje świetlne, które stworzą efekt dna morza. Nie zabraknie również infrastruktury usługowej - restauracji i sklepów.
Wyzwania dla projektu
Główną przyczyną remontu była konieczność dopasowania strefy portowej do aktualnych standardów obsługi, a co za tym idzie również poprawa infrastruktury usługowej i logistyki. W ramach prowadzonych prac zostaną przebudowane poczekalnie, system kontroli oraz strefy przyjmowania pasażerów. Usługi transportowe zostaną połączone z częścią restauracyjno-sklepową. Dostęp do portu będzie możliwy również od strony miasta. Poprawie ulegnie także komunikacja - zostanie przebudowana sieć dróg wewnętrznych, powstaną ronda oraz tunel.
Nowa część obiektu zostanie połączona z zabytkowymi elementami z XX wieku - fasadą z lat 40' oraz innymi konstrukcjami, które zostaną oczyszczone i odrestaurowane.
Rozwiązanie tymczasowe
Prace budowlane utrudniły funkcjonowanie portu, dlatego skonstruowano tymczasową konstrukcję do obsługi pasażerów. System paneli i bram, dostarczony przez włoski oddział firmy Betafence z Tortoreto, zabezpiecza przepływ osób w dwóch kierunkach. Panele Securifor zostały zamontowane na słupach prostokątnych z listwą zabezpieczającą. Dla większej sztywności każdy panel osadzono w stalowej ramie. Bramy dwuskrzydłowe wypełniono również panelami Securifor, w dolnej części uzupełniając je profilem poziomym. Ogrodzenie zostało pomalowane proszkiem poliestrowym w białym kolorze. Wejścia do trapów ogrodzono przenośnymi panelami Tempofor F2, które osadzono w podstawach i wsparto podwójnymi podpórkami bocznymi.
Dla pasażerów i dla towarów
Port Palermo to jeden z największych portów pasażerskich i wycieczkowych na południu Włoch, obsługujący promy pływające do takich miast jak Neapol, Genua czy Tunis oraz wodoloty na Wyspy Liparyjskie i wyspę Ustica. W 2007 roku obsłużono tu łącznie 2,3 mln pasażerów. Port jest otwarty również na obrót towarami. W tutejszych stoczniach buduje się statki pasażerskie i towarowe.
Po więcej informacji o realizacjach firmy Betafence zapraszamy na www.ogradzamy.pl.