Nowoczesna metoda promocji produktów


Nowoczesna metoda promocji produktów
2013-07-02
Cały czas rośnie znaczenie Internetu jak kanału dotarcia do klientów. Sieć umożliwia nam wykorzystywanie dużo ciekawszych metod prezentowania produktów niż tradycyjne media. Formatem, po który coraz chętniej sięgają agencje kreatywne są animowane klipy i spoty reklamowe, tzw. explanatory videos.

Explanation web videos

Przede wszystkim animowane klipy i spoty reklamowe, fachowe zwane również „explanatory videos", w większym stopniu angażują zmysły odbiorców i przyciągają ich uwagę na dłużej. Krótkie filmy wyróżniają się pośród standardowej zawartości stron internetowych, serwisów czy portali społecznościowych, a ponadto są bardziej przyjazne wyszukiwarkom niż tekst, co ma ogromne znaczenie dla procesu pozycjonowania. Jak wynika z badań, klip, który w prosty sposób przedstawia mniej lub bardziej złożony produkt lub technologię, na dłużej zapada w pamięci odbiorców i dodatkowo zachęca ich do działania.


Jak powstają animowane klipy reklamowe?

Przy tworzeniu wspomnianych klipów specjaliści od reklamy sięgają po zróżnicowane formy komunikacji wizualnej i fabularnej narracji, a także efekty interaktywne, które korespondują z oczekiwaniami klientów, komunikując im najważniejsze informacje w nowoczesny i nietuzinkowy sposób. Produkcja filmików rozpoczyna się od ustalenia ze zleceniodawcą, jakie są kluczowe cechy jego produktu lub technologii. Określana zostaje także grupa odbiorców, by następnie wybrać rodzaj komunikatu, który pomoże najlepiej do niej dotrzeć. Kiedy kwestie podstawowe są już ustalone, tworzony jest przejrzysty scenariusz, który zostaje systematycznie realizowany, m. in. poprzez kreowanie postaci, dobranie palety kolorystycznej czy efektów dźwiękowych i oprawy muzycznej. Po ostatecznych, drobnych poprawkach, klip jest już gotowy do rozpowszechniania w sieci.

To, że klipy reklamowe wzmagają u odbiorców zaufanie do danej marki oraz wywołują postawę „ready to buy", zostało potwierdzone w specjalistycznych badaniach nad reakcjami konsumentów. Nie ma zatem wątpliwości, że ta forma prezentacji produktów, usług czy technologii, jest współcześnie kluczem do efektywnej sprzedaży.

Więcej informacji na: http://www.clipatize.com/pl/

grafika pochodzi z: http://venturebeat.com/2013/05/05/startups-heres-your-idiots-guide-to-video/

Nadesłał:

RedaktorNaczelny

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl