Nowoczesne technologie nie omijają ośrodków SPA


2012-09-26
Gabinet SPA to miejsce, które kojarzy się z relaksem, odnową biologiczną oraz przyjemnościami dla ciała i ducha. Rzadko kiedy goście, którzy odwiedzają taki obiekt zdają sobie sprawię z tego, że to nowoczesne technologie w dużej mierze odpowiadają za perfekcyjną organizację i nienaganną obsługę.

Mimo, że są one niewidoczne, to usprawniają działanie całego ośrodka i działają na korzyść zarówno managera i personelu, jak i odwiedzających.

Do czego w ośrodku SPA, który kojarzy się z naturą i odnową biologiczną potrzebne są nowoczesne systemy? - Okazuje się, że branża SPA coraz bardziej się profesjonalizuje. W Polsce przybywa nowoczesnych ośrodków, ale też i klientów, którzy chcą skorzystać z ich usług. Aby wszystko działało w nich sprawnie bez zwiększania kosztów, związanych np. z zatrudnieniem dodatkowego personelu, managerowie muszą zastanawiać się nad wdrażaniem systemów, które pomogą im w sprawnym zarządzaniu obiektami i utrzymywaniu usług na wysokim poziomie - tłumaczy Grzegorz Siewiera, prezes firmy LSI Software, która tworzy i wdraża systemy do zarządzania obiektami SPA.

Technologie w ośrodkach sportowo- rekreacyjnych

Dobre systemy pozwalają na wydajne zarządzanie nie tylko obiektami SPA, ale też wielofunkcyjnymi ośrodkami sportowo – rekreacyjnymi. Za przykład mogą posłużyć rozbudowane obiekty we Wrocławiu i Uniejowie pod Łodzią, w których wdrożono oprogramowanie - Wrocławski Park Wodny i Termy Uniejów są obecnie jednymi z największych obiektów rekreacyjno-sportowych w Polsce. Pod jednym dachem zgromadzono bowiem liczne atrakcje dla gości: baseny rekreacyjne oraz sportowe, zjeżdżalnie, sauny, jacuzzi, zabiegi SPA & Wellness, kluby fitness oraz szeroką gamę lokali gastronomicznych. - opowiada Jerzy Łochowski, Członek Zarządu LSI Software. Jak potwierdza ekspert, zarządzanie tak rozbudowanymi obiektami nie odbywa się bez udziału nowoczesnych technologii.

Systemy potrzebne są też w przypadku nowych inwestycji i rozszerzania działalności, np. gdy przy klubie fitness powstaje ośrodek SPA lub gdy hotel otwiera takie gabinety na swoim terenie. W przypadku szeroko rozumianego wellness sprawdzi się oprogramowanie, które posłuży zarówno managerom, personelowi i gościom takich obiektów. - Wybierając system trzeba zwrócić uwagę na to czy będzie on współpracował z pozostałymi obiektami, które już zostały zinformatyzowane, np. z hotelem i restauracją oraz finansowo-księgową stroną działalności. Ważne też żeby wszystkie dane za usługi kupowane przez gościa były natychmiast gromadzone na jednym rachunku – tłumaczy Grzegorz Siewiera, prezes LSI Software.

Spa naszpikowane technologiami

Mniejsze obiekty SPA również nie rezygnują ze wsparcia nowoczesnych systemów. Oprogramowanie do zarządzania obiektach i gabinetach ułatwia życie całemu personelowi i usprawnia codzienną pracę dzięki wielu użytecznym funkcjom – Przykładowo system umożliwia łatwe i szybkie planowanie wizyt oraz rezerwacji zabiegów według dowolnie zdefiniowanych kryteriów, np. wolnych terminów, typów zabiegów czy osób wykonujących zabiegi. Uproszczone jest również przyjmowanie płatności dzięki różnorodności opcji rozliczeń (rachunki, faktury zbiorcze i indywidualne, dzielenie i grupowanie pozycji do umieszczenia na rachunkach) – mówi Grzegorz Siewiera z LSI Software.

Jednak to nie koniec ważnych funkcji, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania.
- Dobre systemy informatyczne umożliwiają m.in. prowadzenie grafiku obłożenia obiektu i pracowników, prowadzenie dokumentów związanych z wizytą gościa, a także rozliczanie pracowników i prowadzenie gospodarki magazynowej. Informatyzacja nie jest już dostępna jedynie dla gigantów – systemy wspierające zarządzanie mogą być też wdrażane w mniejszych obiektach - dodaje Jerzy Łochowski, Członek Zarządu LSI Software.

Jak podsumowuje ekspert, zakup i wdrożenie nowoczesnego systemu i zinformatyzowanie obiektu SPA przyniesie oczekiwany zwrot z inwestycji i pozwoli wyprzedzić konkurencję, bowiem w czasie dynamicznego rozwoju branży managerowie mogą jednocześnie śledzić trendy rynkowe i sprawnie zarządzać ośrodkiem. 

Nadesłał:

pr@zarowkamarketing.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl