Nowy dyrektor zarządzający w strukturach Henkel Polska
Markus Raunig został powołany na stanowisko dyrektora zarządzającego działu środków piorących i czystości w Henkel Polska. Od początku lipca odpowiada za wyniki sprzedaży oraz działania marketingowe wszystkich marek detergentowych Henkla obecnych na polskim rynku
- Moim głównym celem na stanowisku szefa biznesu detergentowego w Polsce jest umacnianie wiodących pozycji naszych marek oraz udziałów rynkowych firmy – mówi Markus Raunig. – Będzie to możliwe dzięki sukcesywnemu wprowadzaniu na polski rynek światowych innowacji produktowych. W swojej pracy będę także mocno koncentrował się na dalszym budowaniu relacji z naszymi partnerami detalicznymi, opartych na obustronnych korzyściach.
Markus Raunig związany jest z firmą Henkel od 2000 roku, kiedy to objął stanowisko menedżera marki Persil na rynku austriackim. Stopniowo wspinał się po kolejnych szczeblach kariery, zdobywając międzynarodowe doświadczenie na różnych pozycjach w działach sprzedaży i marketingu. W 2002 roku objął stanowisko kierownika marketingu środków piorących i czystości w serbskim oddziale Henkla. W 2004 roku powrócił do wiedeńskiej centrali firmy, aby przejąć odpowiedzialność za rozwój henklowskich marek detergentowych segmentu ekonomicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2006 roku pełnił funkcję dyrektora marketingu środków piorących i czystości w oddziale firmy w Turcji, a od 2008 funkcję dyrektora zarządzającego działu środków piorących i czystości w regionie krajów bałtyckich. Bezpośrednio przed przyjazdem do Polski pracował w wiedeńskiej centrali na stanowisku dyrektora ds. marketingu handlowego i zarządzania kategoriami w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Markus Raunig ma 38 lat. Ukończył kierunek zarządzanie przedsiębiorstwem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu. Jest żonaty i ma dwóch synów. Interesuje się narciarstwem, hokejem na lodzie i gotowaniem.
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2011 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,6 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,03 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.
Kontakt dla mediów:
Dorota Strosznajder
Henkel Polska Sp. z o.o.
tel: (022) 565 66 65
dorota.strosznajder@pl.henkel.com
Zofia Kurek-Maciejewicz
Solski Burson – Marsteller tel: (022) 242 86 30
zkurek@solskibm.pl
Nadesłał:
ma_ks
|