NOWY RX JESZCZE W TYM ROKU W SALONACH
Najchętniej wybierany przez klientów Lexusa samochód, ponad 2,2 mln sprzedanych egzemplarzy, 230 kW (313 KM) sumarycznej mocy przy najniższej w klasie emisji CO2, sięgającej 120 g/km – mowa o nowym RX. Jego europejska premiera odbyła się we Fraknfurcie.
Przypomnijmy kilka dat: pierwszy RX typu SUV zjechał z taśmy produkcjyjnej w 1998, milowy krok to Lexus RX 400h kiedy to pojawił się pierwszy na świecie luksusowy model z napędem hybrydowym. Teraz producent zapowiada kolejną, przełomową odsłonę. To już czwarta generacja RX.
Co widzimy?
Nadwozie nowego RX, nawiązuje swą formą do poprzednich modeli Lexusa. Kabina przestronna I funkcjonalna, ale nic nie traci z poczucia luksusu. Harmonia komfortu i stylu. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i montażu. Smaku dodaje grawerowanie odsłaniające warstwę aluminium - wykonywane przez fachowców z fabryki fortepianów YAMAHA. Efet końcowy to dopracowany, liniowy wzór.
Pasażerowie podróżujący z tyłu niechętnie zmienią swoje miejsce. Skórzane, elektrycznie regulowane fotele, przestrzeń porównywalna do limuzyny LS, 15-głośnikowy system audio Mark Levinson®. Czego chcieć więcej?
Najnowsze trendy technologiczne to też teogorczny RX: system nawigacyjny Lexus Premium z centralnym 12,3-calowym wyświetlaczem, najnowszej generacji zdalny sterownik Remote Touch, panoramiczny system wizyjny, elektrycznie podnoszone drzwi bagażnika, bezprzewodowa ładowarka do urządzeń przenośnych.
Nowy Lexus ma się prowadzić zwinnie i pewnie, konstrukcja podwozia została wzmocniona, nadwozie usztywniono, przez co samochód reaguje pewniej na ruchy kierownicą. Napęd na wszystkie koła (AWD) zwiększa stabilność na suchej i śliskiej powierzchni. Lexusy to bezpieczeństwo. Lexus Safety System+ (w tym m.in. utrzymanie w pasie ruchu, wykrywanie gwałtownego zatrzymania samochodu poprzedzającego, ostrzeganie przed kolizją z przeszkodą lub pieszym), który pomaga uniknąć kolizji, a w razie ich wystąpienia – łagodzić skutki.
A co pod maską?
Przekonstruowana 3,5-litrowa jednostka V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, system napędowy rozwijający sumaryczną moc 230 kW (313 KM). Średnie zużycie paliwa w RX 450h sięga nawet 5,2 l/100 km i ma najniższą w klasie emisję CO2 – od 120 g/km. Drugą wersją będzie RX 200t z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym.
Nowy Lexus ma być pozycjonowany w środku swojego segmentu. Pierwsze dostawy do salonów planowane są na koniec roku, więc można już składać zamówienia. Producent zapowiedział też nowe wersje „szyte na miarę” w klasie Sport.
Nadesłał:
AdComms Media & Marketing Group
|