Nowy serwis ZapytajEkspertow.pl


2009-04-01
Wystartował serwis ZapytajEkspertow.pl – wspólna inicjatywa środowiska PR skierowana do dziennikarzy, blogerów i ekspertów branżowych. Pod adresem www.zapytajekspertow.pl jest już dostępna testowa wersja serwisu.

Uruchomienie serwisu internetowego ZapytajEkspertow.pl (www.zapytajekspertow.pl) to wspólna inicjatywa Związku Firm Public Relations i On Board PR realizowana we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations i Fundacją InternetPR. Jej celem jest ułatwienie kontaktów dziennikarzy i blogerów z ekspertami z różnorodnych branż. Korzystanie z serwisu jest bezpłatne.

Z punktu widzenia dziennikarzy lub blogerów serwis ZapytajEkspertow.pl pozwala na przesłanie prośby o wypowiedź na zadany temat do zarejestrowanych specjalistów. Uzyskane tą drogą komentarze i informacje mogą być potem wykorzystywane w artykułach czy wpisach bez potrzeby dodatkowej autoryzacji. Serwis ułatwia dotarcie z pytaniami do profesjonalistów wybranej branży.

Dla ekspertów serwis jest szansą na nawiązanie współpracy z mediami. Po jednorazowej, bezpłatnej rejestracji i określeniu swojej specjalizacji eksperci otrzymują emailowe powiadomienia o każdym pytaniu, które dotyczy ich branży. Udzielenie odpowiedzi widocznej później dla pytającego jest możliwe przez wypełnienie formularza dostępnego po zalogowaniu.

„Mamy nadzieję, że grubość notesu z kontaktami do ekspertów wreszcie przestanie warunkować dostęp do ciekawych opinii, których potrzebują dziennikarze i blogerzy” - mówi Norbert Kilen z On Board PR, pomysłodawca projektu – „Z drugiej strony serwis powinien ułatwić dostęp do mediów tym, którzy nie mają szczęścia znajdować się na listach adresowych publicystów”.

Zarządzaniem serwisem zajmuje się Związek Firm Public Relations – organizacja zrzeszająca czołowe firmy PR w Polsce. Dołączenie każdego eksperta do serwisu wymaga akceptacji administratora, który weryfikuje autentyczność informacji podanych przez ekspertów w swoim profilu. To gwarantuje, że w serwisie będą zarejestrowani kompetentni eksperci, których opinie i wypowiedzi są wiarygodne.

„Dziennikarze powinni mieć pewność, że korzystają z zaufanego źródła” – dodaje Jacek Jakubczyk, wiceprezes zarządu Związku Firm Public Relations – „Dlatego eksperci, którzy przejdą szczegółową weryfikację będą dodatkowo wyróżniani. Poza tym lista nazwisk zarejestrowanych specjalistów będzie dostępna dla każdego”.

ZapytajEkspertow.pl uruchomiono w wersji testowej (beta). Wciąż dodawane są dodatkowe elementy, które mają podnosić jego funkcjonalność. Jednocześnie na stronie pojawił się specjalny formularz, przez który można przesyłać swoje uwagi, komentarze, sugestie zmian.


Związek Firm Public Relations powstał w styczniu 2001 roku jako reprezentacja branży profesjonalnych usług PR w Polsce i obecnie zrzesza 30 agencji. Jest członkiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji. Posiada także porozumienie o współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations. Celem działalności Związku jest ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków, reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji oraz umacnianie pozycji i upowszechnianie wiedzy na temat zawodu Public Relations. Obszarem szczególnego zainteresowania Związku jest budowanie profesjonalnego dialogu między branżą PR i mediami. ZFPR realizuje badania na temat relacji między tymi dwoma środowiskami, organizuje regularnie spotkania konsultantów PR z czołowymi dziennikarzami i prezentuje mediom studia przypadków PR. Jest inicjatorem kampanii „Czyste Informacje”, mającej na celu przeciwdziałanie ukrytej reklamie. Ponadto Związek jest organizatorem PR Forum - dorocznej konferencji poświęconej branży PR oraz konkursu „Złote Spinacze”, promującego najlepsze projekty z dziedziny PR. Prowadzi również prestiżową szkołę London School of Public Relations.

On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.

Nadesłał:

On Board PR
http://www.onboard.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl