Nowy sposób mierzenia zasięgu organicznego na Facebooku


2018-03-14
Facebook nieustannie zmienia swój algorytm odpowiadający za wyświetlanie treści. Zmiany te mają na celu stałe podnoszenie poziomu satysfakcji użytkowników z korzystania z serwisu. Dla marek przynosi to jednak negatywne skutki w postaci ciągłego spadku zasięgów organicznych treści.

Na początku tego roku wprowadzona została kolejna modyfikacja algorytmu. Jej celem jest zwiększenie liczby treści znajomych i członków rodziny oraz wzrost znaczenia „znaczących interakcji”, czyli dyskusji wywoływanych w komentarzach do postów oraz ich udostępnień, pozytywnie wpływających na zasięg organiczny treści.

W lutym Facebook wprowadził także zmianę sposobu liczenia zasięgu organicznego. W efekcie, ich właściciele znów zobaczyli znaczące spadki na wykresach ilustrujących zasięg publikowanych przez nich treści. 

Przede wszystkim należy wyjaśnić, na czym polega owa zmiana sposobu mierzenia zasięgu organicznego. Otóż dotychczas pod uwagę brane były wszystkie posty strony „wygenerowane” w newsfeedach użytkowników Facebooka, niezależnie od tego, czy post faktycznie pojawił się na ich ekranie, czy nie. Ale dlaczego nie wszystkie posty wyświetlone w newsfeedach nie pokazują się użytkownikom? Strona Facebooka generowana jest dynamicznie. Oznacza to, że gdy przewijamy ją w dół, doczytywane są kolejne posty. Część z nich jest umieszczana w naszych feedach  niejako na zapas, by przewijanie strony było bardziej płynne. Może się więc zdarzyć, że Facebook umieści post w naszym feedzie przewidując, że zaraz go wyświetlimy, jednak jeśli nie przewiniemy strony w dół, w rzeczywistości go nie zobaczymy. Dotychczas, taki post był jednak brany pod uwagę przy mierzeniu liczby odsłon i zasięgu organicznego.

Posty reklamowe były przez Facebooka mierzone inaczej – brane były pod uwagę tylko te, które rzeczywiście pojawiły się na ekranie użytkowników. Taki sposób pomiaru (tzw. viewable impressions) jest standardem mierzenia odsłon reklamy internetowej, promowanym przez międzynarodowe stowarzyszenie Interactive Advertising Bureau, zrzeszające internetowych reklamodawców oraz wydawców. Aby ujednolicić metodologię pomiaru, Facebook wprowadził więc stosowną zmianę także dla odsłon i zasięgów organicznych.

Warto wiedzieć, iż dane o zasięgu organicznym liczone według obu metodologii – dotychczasowej i nowej, są dostępne jedynie dla łącznego zasięgu organicznego postów strony. W pozostałych przypadkach, wszędzie tam, gdzie mowa jest o zasięgu czy odsłonach, a więc m.in. w przypadku danych dla poszczególnych postów oraz całkowitego zasięgu strony, od połowy lutego dostępne są tylko dane liczone według nowej metodologii.

Badanie NapoleonCat

Źródło https://napoleoncat.com/blog/

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl