Nowy Volkswagen Polo


Nowy Volkswagen Polo
2009-03-05
W pierwszym roku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi: pięć silników jest całkowitą nowością lub zostało po raz pierwszy zastosowane w Polo.

Trzy z nich mogą być połączone opcjonalnie z 7-biegową, innowacyjną przekładnią dwusprzęgłową DSG zamiast z manualną 5-biegową.

Silniki benzynowe, dwa trzy- i dwa czterocylindrowe, uzyskują moc pomiędzy 44 kW/60 KM a 77 kW/105 KM. Nowością w palecie są dwa najmocniejsze silniki benzynowe - 1.4 o mocy 63 kW/85 KM oraz połączony seryjnie z 6-biegową przekładnią silnik 1.2 TSI o imponującej mocy 105 KM.

Również, czterocylindrowe silniki TDI z Common Rail o wysokim momencie obrotowym i mocy od 55 kW/75 KM do 77 kW/105 KM są nowością w nowym Polo. Silnik o mocy 66 kW/90 KM zadebiutuje w Europie jeszcze w 2009 roku w wersji BlueMotion, zużywającej zaledwie 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emitującej 96 g/km CO2.

Poniżej zestawienie wszystkich silników Polo 2009 roku:

Benzynowe:

Silnik

kW/KM

l/100 km

g/km CO2

maks. km/h

przekładnia

1.2

44/60

5,5

128

157

5-biegowa

1.2

51/70

5,5

128

165

5-biegowa

1.4*

63/85

5,9

139

177

5-biegowa

1.2 TSI *

77/105

5,5 **

129 **

190

6-biegowa


Wysokoprężne

silnik

kW/KM

l/100 km

g/km CO2

maks. km/h

przekładnia

1.6 TDI

55/75

4,2

109

170

5-biegowa

1.6 TDI

66/90

4,2 **

109 **

180

5-biegowa

1.6 TDI ***

66/90

3,8 **

96 **

180

5-biegowa

1.6 TDI

77/105

4,2 **

109 **

189

5-biegowa


* Opcjonalnie z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową

** Prognoza

*** Wartości dla TDI z pakietem BlueMotion

Układ jezdny

Volkswagen w znacznym stopniu unowocześnił zawieszenie Polo z przednią osią z kolumnami McPhersona i zespoloną osią tylną. Z przodu oraz z tyłu zwiększono rozstaw kół o 30 milimetrów (z przodu 1,464, z tyłu 1.456 mm) i w rezultacie uzyskano lepszą dynamikę jazdy.

Wzorowe prowadzenie

Z przodu Volkswagen zamontował całkowicie nową oś z kolumnami McPhersona. Przednie koła zostały przesunięte o pięć milimetrów do przodu. Ponadto w Polo zastosowano nowe łożyska amortyzatorów, które z jednej strony są lżejsze, z drugiej strony poprawiają komfort jazdy. Możliwości układu hamulcowego zostały dostosowane do nowej generacji tego modelu: między innymi zamiast 8,5-calowego wzmacniacza siły hamowania zastosowano teraz wydajniejszy, 10-calowy system. By uzyskać pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP całkowicie przekonstruowano regulowaną płynnie wzdłuż i osiowo kolumnę kierownicy. Równocześnie udało się zmniejszyć jej masę. Seryjne elektromechaniczne wspomagania układu kierowniczego zostało przejęte od poprzednika i dopasowane do nowego modelu. Wyczucie kierownicy, jej reakcje są teraz wzorcowe.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl