Nowy Volkswagen Polo
W pierwszym roku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi: pięć silników jest całkowitą nowością lub zostało po raz pierwszy zastosowane w Polo.
Trzy z nich mogą być połączone opcjonalnie z 7-biegową, innowacyjną przekładnią dwusprzęgłową DSG zamiast z manualną 5-biegową.
Silniki benzynowe, dwa trzy- i dwa czterocylindrowe, uzyskują moc pomiędzy 44 kW/60 KM a 77 kW/105 KM. Nowością w palecie są dwa najmocniejsze silniki benzynowe - 1.4 o mocy 63 kW/85 KM oraz połączony seryjnie z 6-biegową przekładnią silnik 1.2 TSI o imponującej mocy 105 KM.
Również, czterocylindrowe silniki TDI z Common Rail o wysokim momencie obrotowym i mocy od 55 kW/75 KM do 77 kW/105 KM są nowością w nowym Polo. Silnik o mocy 66 kW/90 KM zadebiutuje w Europie jeszcze w 2009 roku w wersji BlueMotion, zużywającej zaledwie 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emitującej 96 g/km CO2.
Poniżej zestawienie wszystkich silników Polo 2009 roku:
Benzynowe:
Silnik | kW/KM | l/100 km | g/km CO2 | maks. km/h | przekładnia |
1.2 | 44/60 | 5,5 | 128 | 157 | 5-biegowa |
1.2 | 51/70 | 5,5 | 128 | 165 | 5-biegowa |
1.4* | 63/85 | 5,9 | 139 | 177 | 5-biegowa |
1.2 TSI * | 77/105 | 5,5 ** | 129 ** | 190 | 6-biegowa |
Wysokoprężne
silnik | kW/KM | l/100 km | g/km CO2 | maks. km/h | przekładnia |
1.6 TDI | 55/75 | 4,2 | 109 | 170 | 5-biegowa |
1.6 TDI | 66/90 | 4,2 ** | 109 ** | 180 | 5-biegowa |
1.6 TDI *** | 66/90 | 3,8 ** | 96 ** | 180 | 5-biegowa |
1.6 TDI | 77/105 | 4,2 ** | 109 ** | 189 | 5-biegowa |
* Opcjonalnie z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową
** Prognoza
*** Wartości dla TDI z pakietem BlueMotion
Układ jezdny
Volkswagen w znacznym stopniu unowocześnił zawieszenie Polo z przednią osią z kolumnami McPhersona i zespoloną osią tylną. Z przodu oraz z tyłu zwiększono rozstaw kół o 30 milimetrów (z przodu 1,464, z tyłu 1.456 mm) i w rezultacie uzyskano lepszą dynamikę jazdy.
Wzorowe prowadzenie
Z przodu Volkswagen zamontował całkowicie nową oś z kolumnami McPhersona. Przednie koła zostały przesunięte o pięć milimetrów do przodu. Ponadto w Polo zastosowano nowe łożyska amortyzatorów, które z jednej strony są lżejsze, z drugiej strony poprawiają komfort jazdy. Możliwości układu hamulcowego zostały dostosowane do nowej generacji tego modelu: między innymi zamiast 8,5-calowego wzmacniacza siły hamowania zastosowano teraz wydajniejszy, 10-calowy system. By uzyskać pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP całkowicie przekonstruowano regulowaną płynnie wzdłuż i osiowo kolumnę kierownicy. Równocześnie udało się zmniejszyć jej masę. Seryjne elektromechaniczne wspomagania układu kierowniczego zostało przejęte od poprzednika i dopasowane do nowego modelu. Wyczucie kierownicy, jej reakcje są teraz wzorcowe.
Nadesłał:
ap
|