Nowy Volkswagen Polo - filozofia designu i jakości


Nowy Volkswagen Polo - filozofia designu i jakości
2009-03-05
Do nowego Polo przeniesiono wizualne zasady stylistycznego DNA Volkswagena w stosunku 1:1. Pierwszym modelem charakteryzującym się nową stylistyką był zaprezentowany w 2008 roku Scirocco. Drugie uderzenie Volkswagena nastąpiło kilka miesięcy później: to aktualny Golf i jego brat Golf Plus.

Golf jest najchętniej kupowanym samochodem w Europie, o czym świadczą statystyki rejestracji nowych samochodów.

Ścisłe powiązanie stylistów i konstruktorów

Warunkiem niezbędnym dla wprowadzenia w życie nakreślonej z największą precyzją filozofii stylistycznej VW są nowoczesne, innowacyjne metody konstrukcji i produkcji. Designerzy, konstruktorzy i specjaliści od produkcji Volkswagena współpracują ze sobą ściślej niż zazwyczaj, by wprowadzić do klasy małych samochodów taką jakość wizualną i techniczną, jaka normalnie spotykana jest tylko w samochodach z wyższego segmentu. Sojusz ten funkcjonuje idealnie, szczególnie w ostatnich dwóch latach, głównie dzięki wpływowi nowej kadry zarządzającej prowadzonej przez prof. dr Martina Winterkorna.
W jego zespole łączą swoje siły tacy eksperci, jak prof. dr Jochem Heizmann Członek Zarządu koncernu Volkswagen ds. produkcji, dr Urlich Hackenberg Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju i Walter de Silva szef designu koncernu Volkswagen.

Ostre, precyzyjne linie

Dzięki zdefiniowanemu przez Waltera de Silva nowemu stylistycznemu DNA Volkswagena nowe Polo - w przeciwieństwie do licznych innych samochodów klasy A0 - prezentuje się jak dojrzałe auto.

Polo z niepowtarzalnym, nowym obliczem rodziny VW jest pełnowartościowym samochodem o długości 3,952 mm (36 milimetrów więcej, niż poprzednik) i szerokości 1.682 mm (+ 32 milimetry). Oferuje on miejsce dla pięciu osób i dużego bagażu (280 do 952 litry). Zwiększenie szerokości przy jednoczesnym zmniejszeniu wysokości (-13 milimetrów do 1.454 mm) nadało temu autu nowy, bardziej dynamiczny wygląd. Sylwetka samochodu zdominowana jest przez ostre, precyzyjne linie bez szybko starzejących się ozdobników stylistycznych.

Walter de Silva wprowadza styl „semplicità"

Walter de Silva wpisał „la semplicità" czyli „prostotę" do swojego kredo. „La semplicità" w żadnym przypadku nie oznacza jednak rezygnacji z czegokolwiek. Wręcz przeciwnie. Jak wyjaśnił Walter de Silva - „Elegancja i emocjonalność, sportowy charakter i dynamika, tak jak zawsze, pozostają głównymi kryteriami przy przygotowaniu projektu i kształtowaniu ostatecznej formy. W ramach tej prostoty i czystości starannie dobierane są środki, które najdokładniej wyrażają intencje designerów i najlepiej przemawiają do oglądających."

Punktem wyjścia wszystkich projektów jest dochowanie wierności marce Volkswagen, jej historii i wartościom. „Niektóre charakterystyczne elementy stylistyczne - wyjaśnia de Silva - stały się typowe dla marki. Opanowanie architektury i równowaga proporcji stanowią podstawę. Podkreślenie poziomych linii stało się cechą wspólną dla wszystkich modeli, a przysłowiowe już zamiłowanie do szczegółów - głównym środkiem wyrazu." Nad tym wszystkim stoi wysoki poziom jakości, widoczny w rozpoznawalnej precyzji prowadzenia linii i płaszczyzn. Nowe Polo stanowi odzwierciedlenie tych zasad stylistycznych w pełnym tego słowa znaczeniu."

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl